GangsterMark skrev:
Det var også dig der havde forudbestemt at jeg ikke havde tjek på skalaen.
Næh, det har jeg sgu egentlig ingen mening om.. Jeg var bare uenig i din tolkning

.
GangsterMark skrev:
Nå, jeg tolkede det nu ellers som temmeligt arrogant, men det er jo aldrig helt nemt at tolke på skrift.
Ja, det må man sige. Rimelig frustrerende, når jeg sidder her, glad og i god mening, og vil skrive min mening om sagen, og det der så i sidste ende kommer ud på skrift bliver opfattet som noget arrogant skidt... Well, det var ikke meningen at det skulle opfattes sådan.
GangsterMark skrev:
Når jeg hører folk snakke om det "store Salvia trip" eller hvad man nu vil kalde det, synes jeg altid det har karakter af ++++ trips.
[...]
Jeg tror ganske enkelt du har misforstået min første post. Jeg har aldrig påstået at Saliva = automatisk ++++ trip. Langt fra. Jeg kender også flere der har været ude i både ++ og +++ trips.
Men når vi snakker SalviaTRIPPET tænker jeg bestemt ++++, for det er den kategori Salvia IMO er "berygtet" for. Når jeg læser triprapporter, hvor det nu end er, synes jeg ofte jeg finder ++++ oplevelser og på en eller anden måde er det det jeg forbinder med det "ægte" Salviatrip. Ok?
Det tror jeg aldrig vi bliver enig om. I mine øjne er kun en meget, meget lille andel af salviatrips 4+'ere. Jeg synes som sagt at det faktum at Shulgin selv kun har oplevet 2 ++++'ere siger en del.
GangsterMark skrev:
Shulgin-skalaen er efter min mening heller ikke entydig og jeg synes også det afsnit du selv hentyder til kan tolkes på flere måder.
Det er jeg i hvertfald enig i!
Som en lille note, så synes jeg at dette lille uddrag af et interview med Shulgin (vist nok foretaget af MAPS - du kender dem nok

) er interessant:
Sasha Shulgin skrev:
Jon: Okay, so this leads to another question that I wanted
to ask you, which relates to spirituality. You have created what people now
refer to as “the Shulgin Scale.” And as a way to describe the action of
psychoactive materials, this scale ranges from the “minus” up to the
“plus-four.”
Sasha: Well, “plus-four” is really not a part of the scale.
Jon: Right. And that is an issue that a lot of people have
misunderstood. It really goes up to “plus-three.” “Plus-four” is a magical sort
of mind state
Sasha: A completely different place.
Men som du siger, det er jo altsammen fortolkningsspørgsmål... Personligt tror jeg f.eks at mange thumbprints er 4+'ere, men jeg ved det ikke..
GangsterMark skrev:
Men fuck it, der er vel ingen grund til for meget ordkløveri

Klart

Synes bare emnet er småinteressant

.
Love,
Mungo.