Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.
Jeg har fået 10g tørrede salvia blade hjem... Men ak ja, dosen er MEGET mild, når det ikke er ekstrakt.

Jeg har derfor lavet et mix med lidt hash+salvia og det virker ganske fint, men men..

Jeg vil nu gerne prøve salvia-trippet, så mit spørgsmål er:
- nu hvor der er hash i mit salvia, kan jeg så lave en form for te, til at få den fulde effekt?

Ved små doser salvia oplever jeg let euflori og en mere opkvikkende effekt :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Videnskabenstime skrev:
Hejsa.
Jeg har fået 10g tørrede salvia blade hjem... Men ak ja, dosen er MEGET mild, når det ikke er ekstrakt.

Jeg har derfor lavet et mix med lidt hash+salvia og det virker ganske fint, men men..

Jeg vil nu gerne prøve salvia-trippet, så mit spørgsmål er:
- nu hvor der er hash i mit salvia, kan jeg så lave en form for te, til at få den fulde effekt?

Ved små doser salvia oplever jeg let euflori og en mere opkvikkende effekt :)

Salvia fungerer ikke rigtigt hvis det ryger ned i maven, f.eks. hvis man drikker det som te. Man kan opnå en effekt ved at tygge bladene og optage salvinorinen gennem mundhulen, men te har jeg aldrig hørt om nogen som har opnået en god effekt med. Hvis man går efter et egentligt gennembrud, virker der til at være bred enighed om at rygning måden at gøre det på.

Junior medlem

Okay tak for svaret.

Jamen, jeg skal jo ryge en del hoveder på MEGET kort tid, før virkningen sparker? Den skulle helst sparke på ét og ikke over flere platsure

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Videnskabenstime skrev:
Okay tak for svaret.

Jamen, jeg skal jo ryge en del hoveder på MEGET kort tid, før virkningen sparker? Den skulle helst sparke på ét og ikke over flere platsure

Der er meget forskel på hvor kraftigt salvia virker på folk. Nogen kan opnå en tilpas intens effekt ved at ryge blade, og andre skal ryge et ekstrakt for at komme ud over kanten. Det kommer nok også an på hvor god man er til at ryge store mængder plantemateriale.

Junior medlem

Okay, det vil sige, at hvis jeg ryger 1 bonghoved salvia... venter lidt, ryger igen og igen og igen, så vil jeg ikke få det trip alle snakker om på salvia?

Skal det hele ikke komme med ét smæk?

Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
Du kunne evt. også lave dit eget ekstrakt, det er vist ikke så svært igen...

Medlem
Brugeravatar

Ryg det på spand :P

Nej, hvis vi nu skal være seriøse. Når du omtaler det som "det salviatrip folk snakker om", gætter jeg på at det er en ++++ oplevelse. Ud fra det du fortæller skal du nok have et ekstrakt. Mon ikke der er en guide på http://www.erowid.org ??

Medlem

GangsterMark skrev:
Når du omtaler det som "det salviatrip folk snakker om", gætter jeg på at det er en ++++ oplevelse.

Læs lige op på Shulgin-skalaen. Mange tror at en ++++-oplevelse bare er et spørgsmål om dosis og "intensiteten" på oplevelsen, men der skal mere til at skabe en ++++'er...

Fra Wikipedia-artiklen om Shulgin-skalaen:
Vicki Peter skrev:
PLUS FOUR (++++)
A rare and precious transcendental state, which has been called a 'peak experience', a 'religious experience,' 'divine transformation,' a 'state of Samadhi' and many other names in other cultures. It is not connected to the +1, +2, and +3 of the measuring of a drug's intensity. It is a state of bliss, a participation mystique, a connectedness with both the interior and exterior universes, which has come about after the ingestion of a psychedelic drug, but which is not necessarily repeatable with a subsequent ingestion of that same drug. If a drug (or technique or process) were ever to be discovered which would consistently produce a plus four experience in all human beings, it is conceivable that it would signal the ultimate evolution, and perhaps the end, of the human experiment.

Så en ++++ går en del dybere. Man siger at 99% af alle dybe, stærke psykedeliske oplevelser er +++'ere. :) Shulgin selv siger at han selv kun har haft 2-3 ++++-oplevelser - og han er både ophavsmand til skalaen, og en af de mennesker der har eksperimenteret mest med den psykedeliske oplevelse. :)

Bare lige et sidespring fra en træt Mungojohn... :P

Love.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Du skulle ikke have blandet det med hash, det har intet med hinanden at gøre. Men hvis du har noget tilbage så læs i "fakta om stoffer", og lav et extrakt.

Virkningen skulle gerne komme efter 5-20 sek., og burde ikke være til at tage fejl af.
Læs nu lidt på alle de andre Salvia tråde.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Ja, som åndsamøbe siger. Salvia overruler alt! Når det først sparker døren ind til dit sind, så vil du næppe lægge mærke til det hvis det gik ild i dit hår.

Salvia er ikke rar at ryge. At ryge alm. blade er efter min mening en prøvelse at komme igennem. Er det hele blade eller findelt? Hele blade er bedst til at rulle sammen i en skrå som du tygger og lægger under tungen, hvorved salvanorinen optages igennem slimhinderne. ca. 20 min. burde gøre det. Hold det gerne lidt længere efter du mærker de første effekter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
Hele blade er bedst til at rulle sammen i en skrå som du tygger og lægger under tungen, hvorved salvanorinen optages igennem slimhinderne. ca. 20 min. burde gøre det. Hold det gerne lidt længere efter du mærker de første effekter.

Hey har du erfaring med 'the quid method'? I så fald, var det friske blade? Og hvor mange blade tog du?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Det jeg fik var noget smulder af tørre blade, som jeg lagde i blød og samlede til en klump ca. på størrelse med en daddel. Jeg fik ikke rigtig nogen tydelig effekt. Meget mild i hvert fald.

Der anbefales 10-30 hele blade(friske) alt efter om du går efter en lav eller stærk dosis....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg overtager vidst snart en stikling fra en god ven, jeg glæder mig til at eksperimentere med både at lave ekstrakter og friske blade til quids. Jeg er lidt en "lav alle ekstaseværktøjer selv"-kinda guy 8)

Medlem

InnerNetExplorer skrev:
Jeg overtager vidst snart en stikling fra en god ven, jeg glæder mig til at eksperimentere med både at lave ekstrakter og friske blade til quids. Jeg er lidt en "lav alle ekstaseværktøjer selv"-kinda guy

Med andre ord:

Billede

Medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
GangsterMark skrev:
Når du omtaler det som "det salviatrip folk snakker om", gætter jeg på at det er en ++++ oplevelse.

Læs lige op på Shulgin-skalaen. Mange tror at en ++++-oplevelse bare er et spørgsmål om dosis og "intensiteten" på oplevelsen, men der skal mere til at skabe en ++++'er...

Fra Wikipedia-artiklen om Shulgin-skalaen:
Vicki Peter skrev:
PLUS FOUR (++++)
A rare and precious transcendental state, which has been called a 'peak experience', a 'religious experience,' 'divine transformation,' a 'state of Samadhi' and many other names in other cultures. It is not connected to the +1, +2, and +3 of the measuring of a drug's intensity. It is a state of bliss, a participation mystique, a connectedness with both the interior and exterior universes, which has come about after the ingestion of a psychedelic drug, but which is not necessarily repeatable with a subsequent ingestion of that same drug. If a drug (or technique or process) were ever to be discovered which would consistently produce a plus four experience in all human beings, it is conceivable that it would signal the ultimate evolution, and perhaps the end, of the human experiment.

Så en ++++ går en del dybere. Man siger at 99% af alle dybe, stærke psykedeliske oplevelser er +++'ere. :) Shulgin selv siger at han selv kun har haft 2-3 ++++-oplevelser - og han er både ophavsmand til skalaen, og en af de mennesker der har eksperimenteret mest med den psykedeliske oplevelse. :)

Bare lige et sidespring fra en træt Mungojohn... :P

Love.

Jeg ved udemærket godt hvordan Shulgin skalaen "fungerer" så der er ingen grund til den slags arrogance :)

Det "famøse" Salvia trip kendetegnes vel som en ++++. Det er vist også common knowledge at hjernen og settingen spiller ind, men det Salvia trip "folk snakker om" er uden tvivl ++++ oplevelsen. Selvom Salvia oplevelsen for mange vil være uforståelig, vil jeg da personligt tro det er et af de "nemmeste" psykedelika at slå helt igennem på.

Medlem

GangsterMark skrev:
Jeg ved udemærket godt hvordan Shulgin skalaen "fungerer" så der er ingen grund til den slags arrogance
Jeg forsøger på ingen måde at være arrogant! :? Jeg mener bare at det ligger i Shulginskalaen at man netop ikke bare kan "frembringe" en ++++ :) .

GangsterMark skrev:
Det "famøse" Salvia trip kendetegnes vel som en ++++
Jeg vil mene at det er ret få salviatrips der kan kaldes en ++++..
GangsterMark skrev:
Det er vist også common knowledge at hjernen og settingen spiller ind, men det Salvia trip "folk snakker om" er uden tvivl ++++ oplevelsen.
Nope. Det er jeg uenig i. For mig står det ret klart at der skal mere til en ++++, specielt i lyset af citatet:
Shulgin skrev:
If a drug (or technique or process) were ever to be discovered which would consistently produce a plus four experience in all human beings, it is conceivable that it would signal the ultimate evolution, and perhaps the end, of the human experiment.

Men lad da være med at kalde mig arrogant bare fordi jeg er uenig med dig, og inddrager "kilderne" så vi kan være enige om definitionen.. Det er ret unfair mod mig. Det er ligeså meget for at minde mig selv om definitionen, at jeg inddrager den.

Medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
GangsterMark skrev:
Jeg ved udemærket godt hvordan Shulgin skalaen "fungerer" så der er ingen grund til den slags arrogance
Jeg forsøger på ingen måde at være arrogant! :? Jeg mener bare at det ligger i Shulginskalaen at man netop ikke bare kan "frembringe" en ++++ :) .

GangsterMark skrev:
Det "famøse" Salvia trip kendetegnes vel som en ++++
Jeg vil mene at det er ret få salviatrips der kan kaldes en ++++..
GangsterMark skrev:
Det er vist også common knowledge at hjernen og settingen spiller ind, men det Salvia trip "folk snakker om" er uden tvivl ++++ oplevelsen.
Nope. Det er jeg uenig i. For mig står det ret klart at der skal mere til en ++++, specielt i lyset af citatet:
Shulgin skrev:
If a drug (or technique or process) were ever to be discovered which would consistently produce a plus four experience in all human beings, it is conceivable that it would signal the ultimate evolution, and perhaps the end, of the human experiment.

Men lad da være med at kalde mig arrogant bare fordi jeg er uenig med dig, og inddrager "kilderne" så vi kan være enige om definitionen.. Det er ret unfair mod mig. Det er ligeså meget for at minde mig selv om definitionen, at jeg inddrager den.

Nå, jeg tolkede det nu ellers som temmeligt arrogant, men det er jo aldrig helt nemt at tolke på skrift. Det var også dig der havde forudbestemt at jeg ikke havde tjek på skalaen. Når jeg hører folk snakke om det "store Salvia trip" eller hvad man nu vil kalde det, synes jeg altid det har karakter af ++++ trips. Hvis du tjekker triprapporterne herinde synes jeg også der er flere ++++ trips(og nogle fejlbedømmelser selvfølgelig).

Jeg tror ganske enkelt du har misforstået min første post. Jeg har aldrig påstået at Saliva = automatisk ++++ trip. Langt fra. Jeg kender også flere der har været ude i både ++ og +++ trips.

Men når vi snakker SalviaTRIPPET tænker jeg bestemt ++++, for det er den kategori Salvia IMO er "berygtet" for. Når jeg læser triprapporter, hvor det nu end er, synes jeg ofte jeg finder ++++ oplevelser og på en eller anden måde er det det jeg forbinder med det "ægte" Salviatrip. Ok?

Shulgin-skalaen er efter min mening heller ikke entydig og jeg synes også det afsnit du selv hentyder til kan tolkes på flere måder. Jeg tror heller ikke alle mennesker er i stand til at få en ++++ oplevelse, om det så er fordi de ikke kan forstå oplevelsen eller pga. noget helt andet.

Men fuck it, der er vel ingen grund til for meget ordkløveri :)

Medlem

GangsterMark skrev:
Det var også dig der havde forudbestemt at jeg ikke havde tjek på skalaen.
Næh, det har jeg sgu egentlig ingen mening om.. Jeg var bare uenig i din tolkning :) .

GangsterMark skrev:
Nå, jeg tolkede det nu ellers som temmeligt arrogant, men det er jo aldrig helt nemt at tolke på skrift.
Ja, det må man sige. Rimelig frustrerende, når jeg sidder her, glad og i god mening, og vil skrive min mening om sagen, og det der så i sidste ende kommer ud på skrift bliver opfattet som noget arrogant skidt... Well, det var ikke meningen at det skulle opfattes sådan.

GangsterMark skrev:
Når jeg hører folk snakke om det "store Salvia trip" eller hvad man nu vil kalde det, synes jeg altid det har karakter af ++++ trips.
[...]
Jeg tror ganske enkelt du har misforstået min første post. Jeg har aldrig påstået at Saliva = automatisk ++++ trip. Langt fra. Jeg kender også flere der har været ude i både ++ og +++ trips.
Men når vi snakker SalviaTRIPPET tænker jeg bestemt ++++, for det er den kategori Salvia IMO er "berygtet" for. Når jeg læser triprapporter, hvor det nu end er, synes jeg ofte jeg finder ++++ oplevelser og på en eller anden måde er det det jeg forbinder med det "ægte" Salviatrip. Ok?
Det tror jeg aldrig vi bliver enig om. I mine øjne er kun en meget, meget lille andel af salviatrips 4+'ere. Jeg synes som sagt at det faktum at Shulgin selv kun har oplevet 2 ++++'ere siger en del.

GangsterMark skrev:
Shulgin-skalaen er efter min mening heller ikke entydig og jeg synes også det afsnit du selv hentyder til kan tolkes på flere måder.
Det er jeg i hvertfald enig i!

Som en lille note, så synes jeg at dette lille uddrag af et interview med Shulgin (vist nok foretaget af MAPS - du kender dem nok :) ) er interessant:

Sasha Shulgin skrev:
Jon: Okay, so this leads to another question that I wanted
to ask you, which relates to spirituality. You have created what people now
refer to as “the Shulgin Scale.” And as a way to describe the action of
psychoactive materials, this scale ranges from the “minus” up to the
“plus-four.”

Sasha: Well, “plus-four” is really not a part of the scale.

Jon: Right. And that is an issue that a lot of people have
misunderstood. It really goes up to “plus-three.” “Plus-four” is a magical sort
of mind state

Sasha: A completely different place.

Men som du siger, det er jo altsammen fortolkningsspørgsmål... Personligt tror jeg f.eks at mange thumbprints er 4+'ere, men jeg ved det ikke..

GangsterMark skrev:
Men fuck it, der er vel ingen grund til for meget ordkløveri :)
Klart :) Synes bare emnet er småinteressant :P .

Love,
Mungo.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]