Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Valmuer
Junior medlem
Brugeravatar

Hey psy.
jeg har gået og fundet et par steder her i byen hvor der er plantet nogle valmuer.
Har tænkt at det kunne være meget sjovt at nappe et par stykker, og så lave noget ud af dem.
Efter hvad jeg har læst herinde, skal de åbenbart hedde: Papaver somniferum, for at de er noget ved?

Hvordan finder jeg ud af det? Og er det for sent at bruge dem nu? (august)

Mvh Ukendt (;

Titel: Re: Valmuer
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Sammenlign dem med billeder. Dog skal de stadig have blomst inden du kan bestemme dem.

Papaver somniferum:
Billede
Billede

Flere billeder

Junior medlem
Brugeravatar

Takker. Må lige læse lidt mere inden jeg giver mig i kast med noget :).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De 3 typiske arter af valmuer i Danmark er p. rhoeas, p. orientale og p. somniferum

De er relativt lette at adskille fra hinanden.

Billede
- p. somniferum

Billede
- p. rhoeas (altid små hoveder, mørkrøde blomster med tynde behårede stængler)

Billede
- p. orientale (genkend den på hovedets flade top med de let bordeaux og fløjlsagtige hatte)

Der findes en del gode tilberedningsguides rundt omkring på nettet. Oftest under navnet 'poppy', det engelske navn for valmuer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Forresten ved jeg hvor der står noget lignende et guerilliabed med valmuer. Det sjove er bare, at det ikke er Somniferum, blomsten var meget mere tætpakket og bladrig. Der lå nogle lidt derfra, høstet, slet skjult. Jeg tog én op og lavede et lille hul med min negl og der kom "mælk" ud som ved de rigtige somniferum.

Det lignede meget denne, som endda også står værende en papaver somniferum:
Billede

Håber ikke det er for OT?

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
And skrev:
Det sjove er bare, at det ikke er Somniferum, blomsten var meget mere tætpakket og bladrig. Der lå nogle lidt derfra, høstet, slet skjult. Jeg tog én op og lavede et lille hul med min negl og der kom "mælk" ud som ved de rigtige somniferum.

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke skulle kunne være en papaver somniferum?

And skrev:
Det lignede meget denne, som endda også står værende en papaver somniferum: [billede]

Billedet kan først ses efter et besøg på http://www.fireflyforest.com/flowers/pinkflowers3.html -- ikke alle sites er lige glade for hotlinking :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen det ligner jo ikke de traditionelle opiumsvalmuer der kun har omkring 5 overlappende blade?
Mener du, at der er råopium i dem?

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
And skrev:
Jamen det ligner jo ikke de traditionelle opiumsvalmuer der kun har omkring 5 overlappende blade?
Mener du, at der er råopium i dem?

Uden at være den store ekspert på området, så er det bestemt en mulighed. Fra Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Papaver_somniferum):
Citat:
Papaver somniferum is a species of plant with many sub-groups or varieties. Colors of the flower vary widely, as do other physical characteristics such as number and shape of petals, number of pods, production of morphine, etc.

Petal = kronblad

Generelt er der vist ikke noget specielt giftigt i valmuer (helt afhængigt af definationen af giftig, men nu snakker vi rekreationelt vs. ikke-rekreationelt), men det er noget en med mere forstand må verificere. Hvis det er tilfældet, kan du jo prøve :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Aha! Hmm. Det bed er simpelthen placeret så dumt, det er lige ud til en sti.

så hvis der er en herinde fra postnummeret Trige, og har sat sit bed nær en sti med køer lige overfor, så pm mig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Somniferum kan godt have voldsomt mange kronblade... på sådan en rose agtig måde.
Der er forskellige "strains". De er dog alle P. somniferum.
Styrken skal jeg ikke kunne udtale mig om, men læste et sted at den godt kan variere (udover den naturlige variation, planterne imellem), og der var bl.a. tale om en særligt stærk variant. Jeg kan desværre ikke finde en kilde.

Var der ikke en (tror det var Prometheus) som linkede til en side, som udelukkende var dedikeret til opiums valmuer? Den havde et skægt fængende navn...Måske han kan poste det igen? For jeg kan ikke huske det. Men der er i hvertfald masser af info om alt i mellem himmel og jord, vedrørende den skønne plante.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Et sikkert tegn på, at det er en p.somniferum, er at bladene ikke har en stilk, men sidder fæstnet halvt rundt om stilken og at der ikke vokser hår på den.

Medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Var der ikke en (tror det var Prometheus) som linkede til en side, som udelukkende var dedikeret til opiums valmuer? Den havde et skægt fængende navn...Måske han kan poste det igen? For jeg kan ikke huske det. Men der er i hvertfald masser af info om alt i mellem himmel og jord, vedrørende den skønne plante.

tror det er den her du tænker på http://www.poppies.org/ :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]