Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hejsa. Jeg har tænkt lidt på, om man kunne lave nogle småkager eller lign. der kan holde sig i lang tid, uden at mugne osv. Grunden er at det nogle gange kan være dejligt at nyde cannabis, men være ret træls at ryge det... også selvom det dufter så godt. Og langtidsholdbare småkager ville jo derfor være optimalt.

Jeg har søgt lidt, men kunne ikke finde noget specifikt. Men jeg går ud fra, at man kan tage en hvilkensomhelst opskrift på småkager, der indeholder smør, og så blande thc i? Nogen anbefalinger? Det optimale ville vel være en rigtig fedtrig småkage, så man kan nøjes med 1-2 småkage "efter behag" - altså "lidt skæv" eller "godt skæv".

Ville bare lige være sikker inden jeg lavede kage. :P

Jeg har forresten prøvet oral indtagelse før, men uden den store effekt. Guldkakao og chokoladekage. Der var ca. 0,5 gram skunk i hver gang, mener jeg nok. Det er ca. det der skal til i røget form, for at påvirke ret godt. Så jeg forstår det ikke helt? Men ville den højeste dose være, før man risikerer at få det skidt som sjælden bruger? Vi lader som om, vi står med "monster kush sticky skunky bud" her, som er mega klistret og potent. Bare for at være sikker på, det ikke bliver for kraftigt...

Takker :wink:

Forresten så købte jeg et gram "pollen" til 80 kroner inde på staden den anden dag. Jeg har så prøvet at rense det med vand først, og derefter isopropylalkohol trækning. Vandet blev lidt gulligt, så der var jo lidt urenheder. Med iso'en var der en masse bundfald i form af sand. Er det normalt at en klump hash til 80 kroner er sådan noget lort? Jeg købte det af nogen der stod på pusherstreet ved et bord... en dame og en mand. Måske der er nogen der ved om de er nogle fupmagere? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Du kan jo altid fryse din kagedej ned i portioner - så er de også friskbagte når du vil spise dem...

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Selv sværger jeg altid til at bage hashpebernødder. De kan i hvert fald holde sig i et år, og sikkert også længere. Smagen bliver lidt kedeligere med tiden, men de holder sig fint, og det er jo ikke for smagens skyld man spiser dem :).

Selv bager jeg med ren hasholie, udvundet med lightergas. 5-8 mg olie pr. pebernød plejer være et godt niveau. Så giver én en mild rus og to en stærk. Hvis du bager med hash vil jeg sige 0,1 - 0,2 gram pr. pebernød, alt efter hvor god din hash er. Hvis det er rigtig høj kvalitet kan det godt være du skal gå ned på 0,05g pr. pebernød eller endnu mindre. Det gælder naturligvis om at lave dem nogenlunde lige store, så er det nemlig rigtig nemt at dosere, når først man kender styrken efter at have spist dem et par gange.

Har prøvet at bage med pot, men det blev ikke særlig vellykket, næsten ingen virkning. Synes hash eller olie giver et meget bedre resultat. Ved dog ikke hvorfor. Men det kan være du oplever det samme som jeg gjorde, med din skunk. Måske er det grønne bare sværere tilgængeligt for kroppen end de mere raffinerede former?

Dedikeret medlem

Drupe skrev:

Har prøvet at bage med pot, men det blev ikke særlig vellykket, næsten ingen virkning. Synes hash eller olie giver et meget bedre resultat. Ved dog ikke hvorfor. Men det kan være du oplever det samme som jeg gjorde, med din skunk. Måske er det grønne bare sværere tilgængeligt for kroppen end de mere raffinerede former?

Det tror jeg godt, kan være årsagen! Mange tak - Så tror jeg, jeg vil trække med iso... :D

Wiki Admin
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Drupe skrev:

Det tror jeg godt, kan være årsagen! Mange tak - Så tror jeg, jeg vil trække med iso... :D

Hvis du har mod på det, så anbefaler jeg at trække med butangas. Det virker til at gassen udelukkende tager de gode stoffer med, og ikke de sløvende stoffer. Resultatet bliver en perfekt oral rus. Det er derfor jeg (og min medsammensvorne) udelukkende bager med butan-nol nu.

Medlem

Drupe skrev:
Hvis du har mod på det, så anbefaler jeg at trække med butangas. Det virker til at gassen udelukkende tager de gode stoffer med, og ikke de sløvende stoffer. Resultatet bliver en perfekt oral rus. Det er derfor jeg (og min medsammensvorne) udelukkende bager med butan-nol nu.

Interessant. Jeg går ud fra at du har prøvet oralt indtag af cannabis med andre "cannabisformer" end butan-nol, ikke? :)
For jeg synes altid at den orale rus er mindre stenet end "røgrusen" :) .

Men tak for tippet i hvert fald :!:

Dedikeret medlem

Drupe skrev:
Vinkelsliber skrev:
Drupe skrev:

Jeg har dog også hørt, at butan gas (især ronson) indeholder stoffer, som ikke forsvinder fra nol'en... så ved ikke helt om jeg har mod på det :) Men prøver iso-kage.. :) og tak for tippet, selvom jeg ikke bruger det (ihvertfald ikke lige med det samme) :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
lad bageren komme til :D

Drop de der Shake'N'Bake produkter. jeg har lige lavet en super opskrift.. her: http://peecee.dk/upload/view/126798

Held og lykke..

Jeg vil ikke anbefale dig at gemme dejen og fryse den, da de kager du bager af det ville flade og meget kompakte. Bag hele portinen. Muffins forme kan fås i alle supermarkeder. Det er en god idé at bruge 2+1 form pr kage, altså en til dejen og to til at holde formen oppe.

på frost kan de ca holde sig et års tid.

Flere spørgsmål så pm mig.

Wiki Admin
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Drupe skrev:

Interessant. Jeg går ud fra at du har prøvet oralt indtag af cannabis med andre "cannabisformer" end butan-nol, ikke? :)
For jeg synes altid at den orale rus er mindre stenet end "røgrusen" :) .

Jeg har både prøvet med forskellige slags hash, pot og så butan-nol, og butan-nol giver den suverænt bedste rus. De er nærmest blevet berømte (og berygtede) i min og min venindes omgangskreds, vi får udelukkende ros for dem. Der var endda en der spurgte hvad vi havde kommet i udover olie, han nægtede at tro at det kun var cannabis :D

Rusen bliver meget frisk, ligesom en god sativa-skunkrus, bare med en ca. 6 timers varighed med en meget blød ruskurve - kommer langsomt snigende, og forsvinder lige så langsomt igen (det kender du sikkert). Stener-perioden, der kommer et par timer efter en joint, eller i slutningen af et tur med oralt hash, slipper man stort set for. Fordi man bliver så frisk er de idelle til at feste på, og man kan sagtens drikke på dem (spis pebernødden først, drik bagefter).

Vinkelsliber skrev:
Jeg har dog også hørt, at butan gas (især ronson) indeholder stoffer, som ikke forsvinder fra nol'en... så ved ikke helt om jeg har mod på det Men prøver iso-kage.. og tak for tippet, selvom jeg ikke bruger det (ihvertfald ikke lige med det samme)

Jeg bruger noget lidt dyrere gas der har "zero impurities". Man kan få det i nogle tobaksforretninger eller lignende steder. Jeg har ikke oplevet urenheder med den type gas, olien bliver helt klar (indeholder ingen partikler) og har ingen kemisk lugt/smag der kunne afsløre urenheder. Men om der skulle være en rest et-eller-andet i skal jeg ikke kunne sige. Tror dog ikke det har det store at sige, når man kun spiser en 5-10 mg i en eller to pebernødder. Nåmen, du må ihvertfald have rigtig god fornøjelse med dit iso-kage projekt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]