Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Spice
Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
Hej

Jeg har her i forgårs erhvervet mig en pakke "Spice Diamond", som skulle være et alternativ til cannabis. Jeg har røget det 2 gange, og det har virket meget kraftigere end noget hash jeg før har røget, men jeg har heller aldrig røget noget bedre end 90'er...

Virkningen kom meget i bølger, nogle gange var det bare som en stærk hashrus, og andre gange var det ligesom at trippe, ting begyndte at blinke og flyde sammen og jeg så i 3D. Det var også i helt vildt lang tid, jeg røg det kl 2 i går, og jeg er stadigvæk rimeligt påvirket.

Ingredienserne er :
Baybean, Blue Lotus, Lion's Tail, Lousewort, Indian Warrior, Dwarf Scullcap, Maconha Brava, Pink Lotus, Marshmallow, Red Clover, Rose, Siberian Motherwort, Vanilla and Honey.

Er der nogle er jer ved hvad for nogle af ingredienserne der gør en skæv?

Titel: Re: Spice
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
At du så i 3D er helt naturligt. Det er dog ikke til at sige hvilken specifik urt gjorde dig påvirket - både fordi der er så mange, men mest fordi det nok er kombinationen. Hvis én eller to urter kunne have gjort det, havde de nok ikke fyldt de andre i. Jeg tvivler da på at det er vanillie eller honning, det er nok mest smagsstoffer :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Vil bare sige at jeg selv har gode erfaringer med spice.. Det har gode rekreationelle egenskaber imo! :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Lyder spændende, hvordan er det at ryge på? Og hvilken prisklasse ligger det i?

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg har søgt lidt rundt og fundet ud af det indeholder flg:

Citat:
Baybean, Blue Lotus, Lion's Tail, Lousewort, Indian Warrior, Dwarf Scullcap, Maconha Brava, Pink Lotus, Marshmallow, Red Clover, Rose, Siberian Motherwort, Vanilla and Honey

Det koster ca. 150kr for en pakke med 3 gram. Nu kender jeg ikke doseringen men det lyder lidt for dyrt for mig.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er da egentlig ikke ulovligt her i landet, er det?

Insane psychedelia user!

måske det kan være den her..?http://psychoactives.wikia.com/wiki/Skullcap

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
And skrev:
Det er da egentlig ikke ulovligt her i landet, er det?

Uden at knytte nogen kilde til, så mener jeg helt bestemt at det er ulovligt.. Det siger lidt om at det faktisk virker, hehe!

Medlem

Har ikke prøvet diamond. Men spice gold er helt sikkert IKKE penge værd. Det smager og lugter grimt, og rusen er der, men er ikke specielt underholdende. Så hellere købe 10g dansk hæk og slamme det på bong :/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

komule skrev:
Er der nogle er jer ved hvad for nogle af ingredienserne der gør en skæv?

Fra en forhandler:
Citat:
The effects of Baybean are said to be similar to those of marijuana, though its psychoactive properties have not yet been isolated. It's smoked on the Gulf Coast of Mexico as a cannabis substitute.

Blue lotus and Pink lotus have both narcotic and euphoric effects, like cannabis or codeine, becoming slightly hallucinogenic at higher doses.

Dwarf Skullcap is a relaxing herb that can be used to induce a cannabis-like high, diminishing anxiety and restlessness.

Indian Warrior is a tranquilizer, muscle relaxant, aphrodisiac and sedative. It's good for reducing anger, fear, pain and anxiety. Native American tribes were known to smoke the flowers for its medicinal and narcotic effects. Indian Warrior is great alone or when added to any herbal mixture both for flavour and psychoactive effects. It has a rather mild smoke compared to Wild Dagga and Cannabis sativa.

Lion's Tail, which is also known as Motherwort or Wild Dagga, has relaxing effects on the nervous system. It's said to be one of the most effective legal herbal alternatives to cannabis known to man. The main active alkaloid is leonurine. The effects are similar to cannabis, but milder. Siberian Motherwort has similar effects.

Maconha brava, or Zornia latifolia, is mentioned in Food of the Gods as "an hallucinogenic substitute for cannabis". It's nicknamed Maconha brava because locals use it as a cannabis substitute.

The Red clover, Marshmallow, Rose, vanilla and honey have no known psychoactive effect and have been added to improve the flavour and fragrance.

Og endnu et:
Citat:
yet it contains only legal ingredients.

Dog ved jeg ikke om det er i forhandlerens hjemland, eller det er globalt.

Håber I kunne bruge det!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=19078

Se zionboy´s svar :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Aha! Men burde der så ikke stå noget om at der er "spice" i, hvis vi nu kalder THC analogen for spice?

Men hvordan er doseringen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Er det nogensinde blevet bevist at Spice indeholder syntetisk THC eller en analog eller har vi kun zionboy's ord for det? Ikke fordi jeg har nogen grund til at tvivle på ham, men så vidt jeg husker fandt Mark fra MJB ikke noget der tydede på det. Finder lige et link om lidt.

Han (Sputnik3) har posted analysen her: GC/MS runs on spice,Chill ETC

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Der er blevet talt en del om det rundt omkring på nettet. Det er jo ikke første gang at en forhandler undlader at navngive et par aktive ingredientser. Jeg er overbevist om at der en eller anden thc-analog i. For mig er det blot smagen som afslører at det ikke er cannabis.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det må jo komme an på en prøve.
Spice Diamond er bestilt og når jeg er en erfaring rigere, vil jeg ikke være silde ude med en anmeldelse!

Edit 4/8-2008: Det gik pænt stærkt! Bestilte det d. 29/7 fra UK og allerede i fredags, 1/8, havde posten været været forbi med pakken.

Senest rettet af CannaChem 04 aug 2008 17:57, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det virker skam forrygende.
Om du kan lide det kommer an på personlige præferencer osv.
Personligt oplever jeg det som en halvdårlig skunkrus, eller en udemærket hashrus (dog ville jeg foretrække god frisk skunk til hver en tid). Men helt sikkert et godt alternativ.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Spannung... jeg føler mig lidt selv fristet til at investere i noget. Men en halvdårligt skævert til dyrere penge? hrmm... håber Øgler's feedback er mere overbevisende. :D

Edit: der står skrevet meget om spice rundt omkring, det eneste konklusive jeg kan komme frem til er dog, at der er blevet kørt GC/MS samt 2 x HPLC af forskellige folk, og ingen har fundet noget spændende, udover de 8 (ja jeg er for stiv til at tælle og kildetjek pt, so sue me!) psykoaktive urter vis enten psykoaktivitet er påvist, eller i det mindste deres historiske brug hvilket indicerer selvsamme. Må indrømme jeg langt fra er overbevist endnu om at urtemixet indeholder andet end.. urter endnu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Folk har ellers reproduceret spice, uden samme virkning. Jeg oplevede en flere timer lang rusvirkning, som næsten var identisk med en cannabisrus. Smagen er dog til dels irriterende, da man faktisk kan smage en sød/sur smag på tungespidsen. Røgen er dog ikke krads.

Men altså, køb evt. en 800 mg double pack af den originale spice. Det er nok til ca. 3 joints, og burde give et indblik i om det er pengene værd. Gold skulle være næsten som normal spice, blot stærkere, mens silver og diamond skulle være en smule anderledes. Dog er jeg ikke den store ryger, da jeg elsker mine lunger, og helst undgår at besudle dem. Derudover er jeg ikke en diehard cannabis fan.

Nå ja, jeg faldt engang over en som nævnte oral indtagelse af spice? Det kunne ihvertfald være spændende at høre hvordan effekten er hvis man brygger te på det? Og muligvis udelukke at der skulle være tale om syntetisk THC (da dette jo skal opløses i fedt, eller hvad?)..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Folk har ellers reproduceret spice, uden samme virkning. Jeg oplevede en flere timer lang rusvirkning, som næsten var identisk med en cannabisrus. Smagen er dog til dels irriterende, da man faktisk kan smage en sød/sur smag på tungespidsen. Røgen er dog ikke krads.

Ja, men kunne det ikke ligge i at det er pokkers svært at sige præcist hvilket blandingsforhold de forskellige ingredienser har. Jeg finder det også mystisk at ingen af de andre urter har nogen som helst synergisme med det syntetiske THC, siden den kun produceret en cannabis-lign oplevelse, ikke en cannabis i kombination med div. hvis du kan følge mig?

Citat:
Men altså, køb evt. en 800 mg double pack af den originale spice. Det er nok til ca. 3 joints, og burde give et indblik i om det er pengene værd. Gold skulle være næsten som normal spice, blot stærkere, mens silver og diamond skulle være en smule anderledes. Dog er jeg ikke den store ryger, da jeg elsker mine lunger, og helst undgår at besudle dem. Derudover er jeg ikke en diehard cannabis fan.

Ja jeg springer nok ud i det en dag. Og har godt hørt Gold skulle være stærkere end den originale blend, men at den originale blend samtidig er blevet svagere med tiden.. =) mange sjove historier derude om krydderiet, det er helt sikkert.

Citat:
Nå ja, jeg faldt engang over en som nævnte oral indtagelse af spice? Det kunne ihvertfald være spændende at høre hvordan effekten er hvis man brygger te på det? Og muligvis udelukke at der skulle være tale om syntetisk THC (da dette jo skal opløses i fedt, eller hvad?)..

Jeg mener ikke syntetisk THC skal opløses i fedt, da det jo ikke er en olie. Syntetisk THC kan bruges IV, så burde være fint vandopløseligt. Så du burde sagtens kunne koge te på det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Om effekten er cannabis blandet med en eller anden subtil urt, ved jeg ikke, men uanset hvad, så lægger det sig op ad cannabis i en sådan grad at jeg blev overrasket. En spinkel joint af de forskellige urter burde ihvertfald ikke give en så voldsom effekt (ellers er der INGEN logik i ikke at blande alle urterne sammen i ens mængdeforhold, i en kæmpe joint.). Den jeg røg kom ihvertfald bag på mig.

Derudover, så varer effekten ganske længe. Iøvrigt giver det tør mund (THC!!!!), røde øjne og hele mulivitten..

iøvrigt, så synes jeg ikke at det var svagt. Til gengæld har jeg aldrig prøvet de andre varianter, så måske de er voldsomme. Det må en anden rapportere tilbage om.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]