Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 09:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 okt 2000 17:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 13
Jeg har I aften tænkt mig at intage ca. 0,5 gram Salvia X5 sammen med 2 gram Peganum Harmala. Inden jeg gør dette følte jeg det var nødvendigt at skrive det herinde, I håb om at nogen havde nogle erfaringer eller tips til et bedre og mere sikkert trip!

Kralle - The Eternal Tripper


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2000 17:17 
Salvinorin A, som er det aktive substans i Salvia Divinorum, er et non-alkaloid, hvilket vil sige at der ikke er nogen kvælstof atomer i molekylet. Derfor vil Peganum Harmala ikke have nogen effekt på dette stofs metabolisme/nedbrydning, og du vil derfor ikke føle nogen effekt af harmaline.

0,5 gram virker som en lidt stor dosis, altså hvis du har tænkt dig at ryge det. Helt sikkert en ting man skal prøve, men virkede meget desociativt på mig!

Held og lykke.


Top
  
 
Indlæg: 17 okt 2000 17:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
Hej Kralle,
uanset virkning eller ej, så er det noget pjat. Salvia er noget helt specielt, og ikke noget du skal Lege med! Hvorfor i al verden skulle du blande det sammen. De eneste uheld der har været med diverse psykoaktive planet i DK, skyldes altid at en eller anden har skulle blande noget sammen. Ryg din salvia X5 for sig selv, og brug dine P. Harmala frø til et andet trip. Jeg har siddet og læst mange poster på dette forum, og visse personers respekt for naturens hellige planter er virkelig umodne. Jeg har tidligere eksperimenteret med de fleste af naturens hellige planter- og jeg har virkelig lært at respektere disse planter og deres historie. Sammenblanding af Salvia og P. Harmala er ikke blot dumt, men også et klart tegn på, at du ikke ved hvad du roder med. Hav respekt og slap af....

------------------
zIoN iS fOr ReAl


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2000 20:04 
Jeg giver zionboy fuldstændig ret, men for lige at sætte noget på plads, så kan man altså ikke få en trippet effekt af Peganum harmala frø alene (medmindre dosen er over 10 gram).

Det man hovedsageligt bruger disse frø til, er at man udnytter stoffet harmaline's MAO (mono-amin-oxidase = enzym der nedbryder aminer) inhibitor effekt. Ved blanding af DMT, ergotamin eller psilocybin, vil man få en øget effekt sammen med P. harmala, fordi dette blokerer dette specifikke enzym i kroppen. Det jeg så siger er at Salvinorin ikke er et amin/alkaloid og man kan ikke få den ønskede øgede effekt som i andre tilfælde.

Men pas på med 5 x Salvia, det er MEGET kraftigt, hvis det er brugt rigtigt. Læs om det på http://salvia.lycaeum.org/faq.html , her får du i hvert fald en grundig beskrivelse af anvendelse og effekt.

Med venlig hilsen
Martin


Top
  
 
Indlæg: 18 okt 2000 11:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 13
De par gange jeg har har prøvet salvia, og hvor jeg har fået en optimal virkning har været de første 30 sek. efter jeg har pustet røgen ud af lungerne. Jeg kom ud i noget som slet ikke kunne beskrives. Grunden til jeg spurgte var fordi jeg troede at Peganum kunne styrke trippet og gøre det lidt længere end 30 sek.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2000 17:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
OK Kralle,
min reply lyder måske lidt hård, men jeg mener at man virkelig bør omgås de forskellige planter med respekt, og ikke blande dem med mindre der en en god grund.
Salvia virker forskelligt fra person til person, og efter min erfaring skal man virkelig lære at indtage salvia. Nogle påstår at effekten af salvia intensiveres med tiden!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2000 00:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 13
Det har du ret I zionboy. Det bliver stærkere med tiden, og det har jeg selv oplevet. De sidste par dage har jeg røget et hovede salvia, og det er rimelig mystik! Men det mest underlige er at det er det samme jeg kommer ud i hver gang, men den helt gode virkning stopper efter et par minutter hos mig, så "drømmen" får jeg aldrig set slutningen på. Måske man burde ryge 2 hoveder i træk for at få en bedre virkning?

[This message has been edited by Kralle (edited 19-10-2000).]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team