Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 17:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjokoladeland
Hej!

Ang. Salvia divinorum

Er der nogen som evt har erfaringer med dette?

Og er det overhovedet noget man ser i danmark?

Der er flere ting som lokker mig ved denne plante. blandt andet at:

"et typisk trip varer mellem 5-10 min."

og fra wikien:

"Tygning

Denne metode kaldes også sub-lingual (dvs. "under tungen"). Typisk re-hydrerer man 5-10 store blade, tygger dem og opbevarer mundvandet under tungen for at optage virkningen gennem slimhinderne. Det kan tage 30-45 minutter, før man får en markant virkning.

Rusen er længere, mildere og blødere end ved rygning.

Dette er en meget sikker og relativt ufarlig måde at indtage Salvia Divinorum på, og niveauet af rusen er typisk til at håndtere og man er "i denne verden". Altså under forudsætning af, at man bruger almindelige, ikke-forstærkede blade! "

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Tror mange eller i hvert fald flere herinde har erfaring med salvia, og så vidt jeg har forstået, er det mest almindeligt at ryge bladene. Derfor har jeg ikke hørt fra nogen, hvordan rusen er når man tygger bladene. Jeg kan altså kun forklare om rusen, når man ryger dem.

Der blev for nyligt linket til denne video herinde på siden: http://www.youtube.com/watch?v=2VPmGhNJi1A

Salvia har det med at tage røven på dig. Rusen rammer dig med det samme, og når den går i gang, har du ikke begreb om den verden, du lever i til dagligdag. Det er et stof, der ikke rigtig kan bruges spirituelt eller rekreationelt, da det simpelthen bare voldknepper din psyke i et par minutter. Dog har det ikke holdt mig fra at komme tilbage op til flere gange. Det er en spændende oplevelse, men man får ikke det store ud af den.
I små doser får man det bare mærkeligt IMHO.

Jeg er spændt på at høre om, der er nogen, der har prøvet at tygge den stærke urt.

Edit: Forresten skulle salvia ikke være skadeligt på nogen måde, udover man er træt efter den hårde omgang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Om noget, så kan salvia lære en om psykens forskellige "lag", eller ihvertfald sætte dem i perspektiv.
Men det er nærmere EFTER oplevelsen, hvilket er noget af det specielle ved en salvia oplevelse. Det unikke ligger i at rusen, på trods af at den er absurd langt væk fra baseline (din daglige virkelighed) så opleves det som om man stadig er PÅ baseline, altså skydes du ind i en alternativ virkelighed, som for dig virker helt naturlig. Det kan derfor være svært at få et egentligt spirituelt udbytte af den akutte rus.

Hvis du tygger blandende, eller ryger en meget lav dosis, så skulle planten være ekstremt velegnet til bl.a meditation. Så det er nok vejen frem, hvis du ønsker en overskuelig og "jordnær" oplevelse. Men pas på! For der er eksempler på folk som har ligget i timelange fuldblown salviatrip, efter at have indtaget ekstrakter sublingualt.

Iøvrigt hjælper det ikke at læse rundt osv. hvis du ønsker at ryge salvia. Man kan ganske enkelt ikke forberedes. Husk iøvrigt at have en ædru person til stede. Det er meget vigtigt.

Tidligere holdmedlem

ja, sørg for at have en tripsitter der er fysisk stærk nok til at stoppe dig fra at hoppe ud af vinduet, fjern skarpe objekter etc.

Junior medlem
Brugeravatar

Det lyder alligevel lidt som en plante som kan være svær at kontrollere/dosere korrekt.

Nu er jeg ikke ligefrem velbevandret i det psychedeliske (dette vil givetvis allerede være nogens argument for at jeg burde starte et andet sted?), og derfor er jeg ikke helt med på hvorfor en tripsitter bør være særligt opmærksom på at holde mig fra skarpe genstande osv..

-Men er det sådan at man kunne få decideret lyst til at "cutte" sig selv, eller er det bare for at undgå at man jokker rundt i et glas man får smadret ved et uheld eller hvordan kunne det hænge sammen?

Tak for svarene hidtil! :wink:

Junior medlem
Brugeravatar

Buddha's Salvia Trip:

http://www.youtube.com/watch?v=a1QavlZe2H8

Medlem

bugmenot skrev:
Nu er jeg ikke ligefrem velbevandret i det psychedeliske (dette vil givetvis allerede være nogens argument for at jeg burde starte et andet sted?)
Ja, helt bestemt!
bugmenot skrev:
...derfor er jeg ikke helt med på hvorfor en tripsitter bør være særligt opmærksom på at holde mig fra skarpe genstande osv..
Er det sådan at man kunne få decideret lyst til at "cutte" sig selv, eller er det bare for at undgå at man jokker rundt i et glas man får smadret ved et uheld eller hvordan kunne det hænge sammen?
Det er først og fremmest for at undgå at du ved et uheld kommer til skade. Under en stærk salvia-"rus" vil du oftest være ret ligeglad med jordiske objekter som knive o.s.v. :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som mungojohn er inde på, så mister man ofte evnen til at opfatte den egentlige verden, og du vil derfor hverken have kendskab til andre mennesker eller objekter. Du kan ligeledes miste kropsbevidstheden, således at du ikke er i stand til at bedømme dig selv i forhold til genstande osv. Desværre mister man som oftest IKKE evnen til at stavre rundt i lokalet (eller hvor man er). Dette kan man jo godt forestille sig kan gå galt, hvis du f.eks. løber ud i køkkenet/smadrer igennem et vindue i en lejlighed.
Læs i wikien. Det er vigtigt at have en tripsitter med sig, UANSET hvor velkendt du er med salvia.

Medlem

Som et sidespørgsmål ville jeg gerne lige høre om hvorvidt Salvia kan sammenlignes med f.eks. DMT eller 5-meo-DMT?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke prøvet de to nævnte stoffer, men hører/læser ofte at rusene er temmelig ens, meedhensyn til intensitet. Den primære forskel skulle være (selvfølgelig er der massere af forskelle) den "dominerende" fornemmelse. På salvia skydes du ind i en ny verden, men oplever som oftest IKKE ændringen. Dit baseline rykkes altså. På DMT skulle man ligeledes skydes ind i en anden verden, men her skulle følelsen af at omgivelserne er "nye" være til stede. Jeg tror dog ikke at du har meget kontakt til jorden.
Iøvrigt skulle det også være lettere at få et spirituelt udbytte af DMT og 5-meo-DMT... altså, det er mindre kryptisk end salvia.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
grappa_zappa skrev:
Som et sidespørgsmål ville jeg gerne lige høre om hvorvidt Salvia kan sammenlignes med f.eks. DMT eller 5-meo-DMT?

Du kan ikke rigtigt sammenligne salvia med noget, det er helt for sig selv.

Medlem

Tak for de to hurtige. :wink:

Det må helt klart være DMT jeg skal læse mere om! :tnx:

Medlem
Brugeravatar

Det er godt nok ikke de fedeste venner ham budda har he.. det virker som om de intet aner om stoffet. de forstyrrer ham konstant og tænder og slukker for lyset. fuck man det er ikke den slags sittere man skal ha, ret dårlig HR imo..

Psychedelia Sponsor

Jeg har skrevet en tyggerapport. Den ligger under, ta da, Trip rapporter. Den dosis som Wikien anbefaler er alt for lav. 5 blader giver nada, traditionelt har man tygget 20 - 30 opblødte.

- I once woke from a dream, and then I woke again..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]