Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke om i kender siden SKUM, men det er et kendt sted man kan debattere for unge over 15 år. Selvfølgelig blev jeg nysgerrig og måtte lige snuse til deres debatter om hash, og det er simpelthen sjovt at høre hvad de skriver. Har samlet lidt citater derfra:

"Har aldrig selv prøvet det.. synes det er noget lort, og det kan ødelægge hele ens liv! "

"syns d r okay en gang imellem t fester men hver weekend kan gøre en afhæning.. men selvfølig d r op t en selv.."

"Jeg har ALDRIG prøvet det og skal ALDRIG nej....det er fandme for ulækkert..."

"At ende op som en eller anden halvskummel, kriminel, lugtende junkie's luderho. Men det må I jo selv ligge og rode med."

"Men LSD er det der der er i svampe og sårn." ( :offtopic: )

"jeg kunne godt tænke mig at prøve det...men jeg vil helst undgå
at blive afhengi"

"Et sug om måneden er da ikke det farligeste men jeg syntes ikke det er en god ide'."

"Hash gavner aldrig, efter min mening er det også et svaghedstegn.."

"Har aldrig gjort såå...Til alle jer der gør "I ER FOR DUMME!""

"Jeg skal aldrig ryge hash, man bliver afhængig "

"har aldrig røget hash og vil heller ALDRIG gøre det. Man kan dø af det, så lad dog være."

"det ødelægger din hjerne fuldstændig."

"Oh my god! I er jo ikke rigtigt kloge!!! tænker i overhovedet ikke på hvordan det påvirker ens liv!. Jeg har ikke prøvet det og vil heller aldrig, god damn!"
"og at ens hjerne TOTALT bliver ødelagt! og nej, det er ikke noget "man bare siger" det er sgu bevist!"

"seriøz ' hash er for tabere. qet a life. "

:D

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Synes ikke engang det er sjovt, har set for mange af sådan nogle ligegyldige og uvidendedebatter. :?

Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Synes ikke engang det er sjovt, har set for mange af sådan nogle ligegyldige og uvidendedebatter. :?

Ja, det er lidt ærgeligt. Men kan godt få en god griner af det nogle gange ;D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Katten skrev:

"seriøz ' hash er for tabere. qet a life. "

Man kan tydeligt høre at det er kloge hoveder der "debatterer" her!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
d r sq sørgeligt :mrgreen: haha!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Det er sjovt, men stadig irritende at læse.. får bare lyst til at slå eller et ellet andet.. Det kan virkelig pisse mig af :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv så at se om I kan informere de unge om hvad der er rigtigt og forkert i stedet for at grine og sige "haha man fuck nogle tabere man de ved ingengang så meget om stoffer som mig mann , nååår hvad man jeg interessere mig helt vildt for stoffer så jeg er alle overlegen" eller sådan noget.

Men ja ja der er da nogle klassikere:

"Dette er taget direkte fra Wikipedia:
Hash kan efter kortere eller længere tids forbrug udløse skizofreni eller psykoser!
Og da det også er ulovligt i DK, må man gå ud fra der er en god grund til dette .."

"Jeg vil sige at hash er farligts fordi det er ulovligt og det er der jo nok en grund til.
Og så tror jeg at man bliver mere påvirket af hash end af alkohol."

http://community.dr.dk/default.ns?strIt ... ID=1160872

http://community.dr.dk/default.ns?strIt ... ID=1105963

Moderator
Brugeravatar

_Jimmy_ skrev:
Hash kan efter kortere eller længere tids forbrug udløse skizofreni eller psykoser!
Og da det også er ulovligt i DK, må man gå ud fra der er en god grund til dette .."

Det er da så vidt jeg er informeret ikke forkert heller, Cannabis kan tricke psykiske lidelser hvis man er disponeret for det. Befolkningens tankegang med at 'der nok er en grund til at det er ulovligt' hører ikke hjemme i et demokrati, men snarre et teknokrati.

Det er ærgeligt at holdningen til cannabis, og andre stoffer er bygget på uvidenhed, det er jo det vi forsøger at modvirke på psychedelia, men jeg tror de personer der, bliver sværre at få noget ind i hovedet på, med mindre det er en officiel myndighed der går ud og udtaler sig om det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Cannabis kan tricke psykiske lidelser hvis man er disponeret for det.

Mente heller ikke ^^ var forkert

Citat:
Befolkningens tankegang med at 'der nok er en grund til at det er ulovligt' hører ikke hjemme i et demokrati, men snarre et teknokrati.

Det er netop den der tankegang jeg ville gøre opmærksom på, og så at "det står på wikipedia, det er sandheden"

Citat:
Det er ærgeligt at holdningen til cannabis, og andre stoffer er bygget på uvidenhed, det er jo det vi forsøger at modvirke på psychedelia, men jeg tror de personer der, bliver sværre at få noget ind i hovedet på, med mindre det er en officiel myndighed der går ud og udtaler sig om det.

Men så er det at hvis man gider bruge sin tid på det, måske kan gøre "dem" lidt "klogere"

Mig og en kammerat har lavet en tråd på Jubii.dk for at ramme en lidt ældre / bredere gruppe og skabe lidt debat.
I skal være velkomne til at deltage. Hvis I finder noget jeg eller Sortedennis har skrevet som er forkert må I hjertens gerne gøre opmærksom på det, vi havde som regel røget når vi skrev derinde ;)

Medlem
Brugeravatar

_Jimmy_ skrev:
Prøv så at se om I kan informere de unge om hvad der er rigtigt og forkert i stedet for at grine og sige "haha man fuck nogle tabere man de ved ingengang så meget om stoffer som mig mann , nååår hvad man jeg interessere mig helt vildt for stoffer så jeg er alle overlegen" eller sådan noget.

Tro mig, jeg har prøvet

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
_Jimmy_ skrev:

Men ja ja der er da nogle klassikere:

"Jeg vil sige at hash er farligts fordi det er ulovligt og det er der jo nok en grund til.
Og så tror jeg at man bliver mere påvirket af hash end af alkohol."

http://community.dr.dk/default.ns?strIt ... ID=1160872

http://community.dr.dk/default.ns?strIt ... ID=1105963

Nu har du vel også selv prøvet at informere sådan nogle typer? Det er som om man ikke kan trænge ind til kernen. Ligemeget hvor mange kilder osv man kommer med. "Jamen de sagde i tvavisen!!" "min mor siger, min far siger, mine venner siger." "jeg kender en der er død af hash" blablabla. Selvfølgelig er der undtagelser. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe ja har prøvet, det er sygt så stædige / stupide folk kan være at hører på. Men okay, når man ikke ved bedre og ikke får andet end uvidenskablige myter og propaganda smidt i hovedet så er det jo også svært at vide bedre :)
Men ja det er en hård kamp :) Især når man (jeg) er halvretarderet til at formulere mig :P

Moderator
Brugeravatar

_Jimmy_ skrev:
BisMann skrev:
Citat:

Men så er det at hvis man gider bruge sin tid på det, måske kan gøre "dem" lidt "klogere"

Mig og en kammerat har lavet en tråd på Jubii.dk for at ramme en lidt ældre / bredere gruppe og skabe lidt debat.
I skal være velkomne til at deltage. Hvis I finder noget jeg eller Sortedennis har skrevet som er forkert må I hjertens gerne gøre opmærksom på det, vi havde som regel røget når vi skrev derinde ;)

Jeg er helt sikkert for at man forsøger at give folk en mere nuanceret forstilling, og lidt skal da også have ret, men hvis mængden skal rykkes, må det være sunhedsministeret eller anden officiel myndighed, der kan holdes ansvarlig, der skal melde ud. Men det er der selvfølgelig ikke rigtig politisk vilje til.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: horsens
hvordan kan folk være så uvinde

se hvad det er at staten og medierne bilder vores ungdom ind
bare det at en siger at man kan dø af det
det kan gøre mig så vred at folk kan komme med så stærke kommentare uden at vide noget om det
:life:

Medlem
Brugeravatar

Sikke en debat! Sokrates og Aristoteles ville være fryd og gammen! Hehe.. (god indica)

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Enig med de fleste, det morer mig ikke.
De kritiserer min forholdsvis afbalancerede last (vrede), samtidig med at de skilter med ringe viden på området (irritation).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
lsa skrev:
Enig med de fleste, det morer mig ikke.
De kritiserer min forholdsvis afbalancerede last (vrede), samtidig med at de skilter med ringe viden på området (irritation).

Helt enig. Men som de andre også siger, Vi må fortælle dem hvordan det hele hænger sammen så kan det være de får et helt andet syn på det. tvivler godt nok da jeg vil tro at over 50% af alle dem der skriver der inde nok har fået sandheden afhvide men bare vælger at tro på de politiske

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
synes ikke citaterne er sjove, bliver mere irriteret over at læse dem. de ved jo intet om det, for mange af dem skriver at de aldrig har prøvet det, og alligevel skriver de at det ødelægger ens liv, og man bliver dum. mit liv er sku da ikke ødelagt. har røget 2-3 gange ugentligt i ca 6 mdr. er lige gået ud af 10. klasse, og er i gang med de muntlige eksamner i de her dage. har fået 10 i mundtlig dansk, 7 i mundtlig engelsk og tysk.( på den nye skala) skal på HF når sommerferien er forbi. synes ikke mit liv er blevet ødelagt. mine karakterer er faktisk steget, men er meget sikker på det ikke er tjaldens skyld. men det har da heller ikke påvirket mine karakterer i en negativ retning.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Der er virkelig mange mennesker der ryger, og skabsrygere osv osv. Og os alle sammen har det til fælles at vi gerne vil fortælle folket det sande.. Der er bare ingen der ved hvad der hjælper, og de fleste har givet op, og andre gidder ikk, og nogen laver nogle små ting og sager for at skabe forståelse, debatter osv, og nogen er ligeglade, og så ender det bare med at man deltager i Marijhuana March en gang om året og syns man er en frelser.. Men man skal stadig passe på, at man ikke bliver ligesom dem. Har da prøvet at forklare til folk at hash er farligt (venner som er for unge og ryger for meget), og de er ligeså hjernevaskede med at hash er sundt, som de mange uvidne unge er, om at hash er dødbringene...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det skal ikke romantiseres for meget.
Men altså de debatter jeg har været inde på ved SKUM og Jubii, har det altid været sådan at modstandere af planten bliver ved med at påstå at man siger cannabis er uskadeligt og det er umuligt at få det ind i folks hoved.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]