Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet at ryge lidt hash på en vandpipe, og det virkede helt okay. Jeg har så derefter gået og spekuleret på, hvor mange procent der ryger ved vandpiperygning? Man må overveje at der allerede mistes omkring 50%, ved bare at ryge det. Så hvis vi snakker 20-30% ville det jo være en stærk reduction. Mange er jo klar over at man mister noget ved vandpipe, men synes der er meget diskusion om hvor meget.

Nogen der har en idé?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Er helt enig. vandpiber tager meget af hashen, meget mere end joints. Det brænder også i meget lang tid, ihvertfald på den måde jeg har prøvet. Det var noget med 1 gr per person i 10 min så var det overstået og vi var ikke så skæve igen. Men at sætte procent på kan være svært. Men har oplevet samme rus som med vandpiben ved at ryge joints med helt ned til 100mg skunk. Men vil hellere sige 200mg vs. 1000mg i vandpiben for samme skævert. Du kan helt sikkert komme længere ned på vandpiben, vi var ikke så skrappe til det.

Mvh Mikkel

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Der skal som sagt meget mere til før at man bliver skæv på vandpiben. Pas på, rusen kommer rigtig meget snigende, og i kombination med alt den nikotin kan det let gå galt. :lol:

Medlem
Brugeravatar

Men jeg overvejede lidt om den kolde røg(man kan holde den længere tid i lungerne), kunne kompensere for thc tabet?

In our memories
Brugeravatar

Katten skrev:
Men jeg overvejede lidt om den kolde røg(man kan holde den længere tid i lungerne), kunne kompensere for thc tabet?

Desværre. Alt THC'en er også optaget efter cirka 5 sekunder, derover vil det bare være en unødvendig ballast for lungerne.

Medlem
Brugeravatar

Interresant, troede ellers det hjalp at holde det inde så lang tid man kunne ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Katten skrev:

Desværre. Alt THC'en er også optaget efter cirka 5 sekunder, derover vil det bare være en unødvendig ballast for lungerne.

Har du en kilde på de 5 sekunder? Jeg har altid hørt, at det ikke hjælper af holde røgen inde i længere tid, da alt THCen bliver optaget på omkring et halvt sekund.

In our memories
Brugeravatar

Skal nok prøve at lede senere. Troede bare stortset alle havde set de utallige diskussioner, der har været før i tiden herinde på boardet om det, hvor der har været kilder.

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Gæst skrev:
kemal skrev:
Katten skrev:

Har du en kilde på de 5 sekunder? Jeg har altid hørt, at det ikke hjælper af holde røgen inde i længere tid, da alt THCen bliver optaget på omkring et halvt sekund.

Se DET vil jeg meget gerne se en kilde på :)

Medlem

----- Slettet -----

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Har fine erfaringer med at ryge cannabis på vandpibe - tobak og substans skal bare mixes ekstra godt sammen - og hvis man ikke er mere end et par personer er et fyldt pibehoved nok lige i overkanten... syntes ikke der er det store tab, men det skal så nævnes at jeg sjældent ryger vandpibe...

Medlem

jeg må nok sige jeg har heller ikke lige haft de beste oplevser med vandpibe, så lav en pind det virker altid heheh

Medlem

Well, der går meget mere THC tab ved joint rygning, end rygning på vandpibe, så derfor burde man vel blive mere skæv på vandpiben af samme mængde hash.

In our memories
Brugeravatar

United skrev:
Well, der går meget mere THC tab ved joint rygning, end rygning på vandpibe, så derfor burde man vel blive mere skæv på vandpiben af samme mængde hash.

Og hvordan har du så konkluderet det? Bare fordi der går mindre op i røg ved bong foreksempel, er det nødvendigvis ikke ensbetydende med at det foregår på samme måde med en vandpibe.

Medlem
Brugeravatar

United skrev:

Forklar lige dit udsagn, som ham ovenover mig gad jeg godt lige høre hvordan du er kommet frem til det ;)

Medlem

kemal skrev:
United skrev:

Og hvordan har du så konkluderet det? Bare fordi der går mindre op i røg ved bong foreksempel, er det nødvendigvis ikke ensbetydende med at det foregår på samme måde med en vandpibe.

Nej, nej har skam en kilde, kan bare ikke finde den :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Det er jo faktisk lidt interesant, for hvis det er rigtigt at der ikke går så meget til spilde, så er vandpiben da helt klart et overset rygeinstrument. Samler selv på vandpiber og har et par stykker fordi jeg syns de er flotte, men har aldrig røget tjald på en af mine ejne. Kun på en andens vanpibe og der blandede vi det med vandpibe tobak, og da man fjernede sølvpapiret kunne man stadig finde noller rundt omkring i tobakken. Bruger i rigtig tobak eller vandpibe tobak..? og så ved jeg at et af problemerne med vandpibe rygning er at hvis man bruger cigaret tobak, så kommer ens dyre vandpibe til at blive ulækker. Man kan godt rense den, men det er et hulens besvær. Især da der er slange på en vandpibe.. Man skal købe dem af læder så man kan skylle dem med lunktent vand.. Ellers kommer ens vandpibe hurtigt til at smage af jointskod.. Og umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor der skulle gå så meget til spilde? Kan godt forstå hvad united siger, for kan ikke forstå hvor den spilte røg skulle komme fra, med mindre der er hul i ens slange.. Det er dog muligt at røgen bliver fortyndet da den bliver suget gennem noget vand. i dont know..

Medlem

Rasta Drengen skrev:
og da man fjernede sølvpapiret kunne man stadig finde noller rundt omkring i tobakken

Vandpiben er også mere ala en vaporizer såvidt jeg har forstået? Har ihvetrfald aldrig brændt tobakken, de gange jeg har røgep vandpibe :)

Her har i så et link til en opskrift på vandpibetobak fremstillet på skunk, tror dette kunne være sjovt at lave :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]