Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey people

Tænkte på, hvilke konkrete "visionære planter", psilocybin svampe eller syntetisk stoffer, der giver hallucinationer, som har kortets virkning? Virkningen skal helst være behagelig.

Jeg har prøvet spids nøgenhat, mexicanske svampe og lidt Salvia D(Et stof jeg finder for kraftigt).

Håber på nogle fornuftige bud :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
DMT tror jeg. Hvis du ryger det.
Eller ayahuasca blanding af dmt og maoi.

Det lyder som om du bare vil være lam. Hvis respekt når du leger med psykedelika,det kan gå galt.

Iøvrigt er der forskel på visuals og hallucinationer.

Junior medlem

Jeg skriver nu, at virkningen skal være behagelig samtidig med jeg udelukker Salvia D. DMT burde i den forbindelse også være udelukket pga. den kraftige virkning.

For mig handler det ikke om at lblive lam, men få en god oplevelse. Desuden har jeg stor respekt for den slags stoffer...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
En enkelt dose svampe virker ikke så lang tid, LSA virker heller ikke så lang tid igen i små doser (5-6 frø)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Et lavdosis svampe trip syntes jeg bestemt ikke har en langvirkning hvad er grunden til at det skal være så kort ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Personligt synes jeg, at det er noget pjat at lede efter en psykedelisk plante med kortet mulig virkning. Et trip tager den tid et trip tager, om det så er 20min. som ved salvia eller 12 timer ved LSA. Derudover er der altid en masse tanker der skal sættes på plads bagefter, så selvom trippet måske er kort, vil den efterfølgende tankevirksomhed måske være betydeligt længere, skal du tænke på, hvor det måske er lettere at sætte tankerne på plads efter et langt trip, fordi man muligvis har sat dem fast under selve trippet.

Junior medlem

Først må jeg lige præcisere. En kortvarig virkning er for mig 1-4 timers tid.

Xpert: Mener du ikke LSA har en kraftig virkning?(relativt)

Gartnersvinet: Det er et par år siden sidst, og der vil højest sandsynligt gå ½-2 år inden næste gange. Jeg vil derfor undgå stærke og langvarige hallucinogener, som f.eks. LSD. (...) Nu vil flere af jer tænkte, det burde være omvendt, netop fordi jeg holder de lange pauser. Men sådan er det nu engang i mit tilfælde :)

And: Det er så din holdning. Min er dog, at jeg foretrækker kortvarige trip, hvor virkningen er af behagelig karakter. Jeg tror heller ikke, at jeg ville være erfaren nok til at bearbejde et langvarigt LSD trip. Svampe derimod, er nok mere passende.

Hvis det skulle være en del af svampe familien, udover spids nøgenhat og mexicanske, hvilke spændende slags, kunne så komme på tale?

PS: Tak for interessen :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Elementær skrev:
Først må jeg lige præcisere. En kortvarig virkning er for mig 1-4 timers tid.

Gartnersvinet: Det er et par år siden sidst, og der vil højest sandsynligt gå ½-2 år inden næste gange. Jeg vil derfor undgå stærke og langvarige hallucinogener, som f.eks. LSD. (...) Nu vil flere af jer tænkte, det burde være omvendt, netop fordi jeg holder de lange pauser. Men sådan er det nu engang i mit tilfælde :)

And: Det er så din holdning. Min er dog, at jeg foretrækker kortvarige trip, hvor virkningen er af behagelig karakter. Jeg tror heller ikke, at jeg ville være erfaren nok til at bearbejde et langvarigt LSD trip. Svampe derimod, er nok mere passende.

Hvis det skulle være en del af svampe familien, udover spids nøgenhat og mexicanske, hvilke spændende slags, kunne så komme på tale?

PS: Tak for interessen :D

Lav dosis Cubensis trip eller Tampensis (Philosopher's stones). Et lav dosis svampe trip 1 - 1.5 gram tørret, lyder som den passende dosis til et kort trip husk ikke at redosere, da trippet vil varer længere så. Varigheden vil jeg skyde på er omkring 4-6 timer hvertfald hvad det er for mit vedkommende :) .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Elementær skrev:

Godt nok er spørgsmålet ikke til mig, men jeg tillader mig at gi' et svar alligevel :)
Først ska' det siges, at jeg kun har erfaring med Morning Glory-frø, og ikke HBWR - men forskellen burde ikke være noget særligt.

De 3-4 gange jeg har indtaget MG har ikke været specielt overvældende eller voldsomt psykedelisk. Første gang indtog jeg ca. 10 gram fordelt over omkring 4 timer, og jeg her en enkelt gang indtaget 9 gram på en gang.
Jeg har kun i mindre grad oplevet mindfuck, og nogle små visuals - udover det kun en æmdret tankegang. Jeg kan ikke huske det så godt, så det jeg skriver er nok ikke så informativt, men alt i alt vil jeg i hvert fald mene, at et lav-dosis LSA trip sagtens kunne være hvad du leder efter. Ellers som det allerede er blevet foreslået, så er en lav-dosis svampe trip også kontrollabelt, og ikke for langt, for de fleste, der ønsker en stille og rolig introduktion til de psykedeliske stoffer.
Hvis du vil ha' lidt fornemmelse for den effekt du sandsynligvis vil opleve, så ka' du jo læse nogle triprapporter her på soden, eller på erowid.org - men det har du nok tænkt på :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes også man bør overveje LSA's sedative effekt, når man overvejer at prøve det :) Med hensyn til visuals og lign. får jeg altid kun CE visuals, men en markant ændring i tid og generel opfattelse :)

Mvh,
Gargarin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]