Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey, jeg har lagt mærke til en del HBWR tråde osv. og så blev jeg nysgerrig efter at høre hvor ofte i tripper på LSA? Jeg har prøvet det engang for en måneds tid siden og er på samme tid draget til at prøve igen og så alligevel ikke da det var en lidt underlig oplevelse rent mentalt. Var i stand til at håndtere det osv. men det var en virkelig speciel ting der føltes mere som en engangsfornøjelse, lidt ligesom nogle mener om rød fluesvamp. Vil personligt hellere prøve svampe end LSA igen. Men anyways, hvad siger i?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Jeg vil personligt også hellere prøve nogle svampe igen, end jeg vil prøve LSA ("Morning Glory").
En del af det er det fysiske ubehag. - Hvor jeg havde kvalme og smerter i maven med frøene, oplevede jeg intet fysisk ubehag med svampene.
Samtidig var den mentale side også mere givende på svampe. På LSA endte jeg med at synes, at alt var meningsløst, og det var så det. På svampe skiftede min opfattelse af folk og ting sig fra den ene ekstremitet til den anden, og at tænke det igennem efter trippet synes jeg virkelig har været gavnligt.

Alt i alt ser jeg ikke nogen grund til at prøve LSA igen. - Det var interessant, men ikke videre nogen stor oplevelse. Hverken fysisk eller mentalt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Jeg indtog morning glory for nogle måneder siden efter en pause på 10-11 år, mellem 200-300 frø. Jeg fik ikke kvalme, bare en ubehagelig følelse i maveregionen, som f.eks. gjorde det meget pinefuldt at køre stærkt på cykel. Det kan da være det er noget jeg bildte mig ind, men jeg følte mig virkelig forgiftet og havde det faktisk bedst i liggende position. Ikke som i gamle dage, hvor jeg kunne have løbet 20 km i højt humør. Så prøvede jeg den autoriserede ekstrakt, men det medførte bare at effekterne stort set udeblev. Jeg ved ikke om det er fordi jeg er blevet gammel og svag, men måske også fordi jeg har indtaget det mere effektivt end jeg gjorde i de glade 1990ere. Nu om dage ejer jeg en supereffektiv kaffemølle, det gjorde jeg ikke dengang.

Så umiddelbart ville jeg sige, at jeg helt klart har bedre ting at tage mig til end at indtage 2-300 frø på en gang igen. I 1990erne indtog jeg det vel 6-10 gange om året max, som regel dog i lavere doser kombineret med en del god hash. Det er muligt at jeg ville prøve den kombination med en lille mængde frø igen.

IMHO - Morale 1: der er altså bedre ting at putte i sig end LSA holdige frø. - Morale 2: pas på med at holde for lange pauser! :-)

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan også nikke genkendende til det med, at man f.eks. ikke napper en ekstra tur dagen efter et trip, men derimod holders sig fra det i rimelig lang tid. Dog er jeg en af dem, der er rimelig glad for LSA, så jeg indtager det med cirka 2 måneders mellemrum i doser, der liggger mellem 150-600 frø (MG). Jeg har dog på fornemmelsen, at jeg vil prøve en tur på 1000 frø et par gange og rykke videre til noget nyt. Jeg er også så heldig, at jeg plejer at slippe for decideret kvalme...

Mvh,
Gargarin

Jeg synes HWBR-frø er rigtig lækre men nu er jeg jo også lidt uerfaren inden for alle de andre ting man kan trippe på. Men jeg har allerede lyst til at trippe igen efter en uge, dog gør jeg det ikke. Synes ikke bivirkningerne er så slemme igen men det svinger også meget fra gang til gang. Det er også utroligt irriterende med den svingende potens af frøene så nogen gange får man ingen effekt og andre gange begynder jeg at trippe rigmelig solidt på bare 5 frø :? Må sku være noget vildt at tage 15 rigtig potente frø :P
Glæder mig ihvertfald til at jeg kan begynde at trippe igen dog er jeg lidt usikker på frøenes potens da nogle af gangene har været direkte skuffende.

OT: Ved ikke om jeg har skrevet det her før et sted, men dengang jeg blev ramt af 5 frø fyldte jeg mig med 2 toasts og cola lige efter indtagelse næsten. Det er pænt meget det modsatte af det folk siger man skal gøre men det gjorde at kvalmen først kom dengang jeg allerede var kommet op og flyve. Det er dog højst sandsynligt bare et tilfælde at lige præsis de 5 frø slog rigtig hårdt. Er der noget i toast der forstærker LSA? :mrgreen:

GODNAT!

Medlem
Brugeravatar

På min sidste tur på cirka 400 mg frø drak jeg en halv liter cola for at få frøene ned, hvorefter jeg mener det gav en mærkelig "hurtigere" følelse under trippet - Maybe the synergism between carbohydrates and caffeine? :P

Mvh,
Gargarin

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Jeg tripper i det hele taget sjældent, men haldvelen af gangene de senere år har været på LSA. Jeg synes det sætter mig i et behageligt eftertænksomt sindelag og giver mig en eufori. Jeg har ikke været helt blæst væk, men det har heller ikke været det jeg er gået efter. Men er det de samme frø vi tager? Jeg plejer at købe en pose med 10-15 frø og få at vide at det skulle være ok til 2 personer! Og det har det også været, selvom det godt kunne have været kraftigere uden at være for meget. Men jeg sku ikke ønske mig at det var 10 x stærkere.
Mht det fysiske ubehag synes jeg ikke der har været noget at klage over. Bare lidt rumlen i maven. Men det kan vel også have noget at gøre med antallet af frø.

Medlem
Brugeravatar

Der er jo tre hovedgrupper af frø/planter, der indeholder LSA - Hawaiian baby woodrose, Morning glory og Ololiuqui - så vidt jeg ved er HBWR de mest potente, hvorefter Ololiuqui følger efter med MG i hælene - mangler lidt verifikation omkring de to sidste placering i forhold til hinanden?

Mvh,
Gargarin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvis man rammer en forkert dosis, tager for lidt fra en start eller brækker en del op ender man med et trip der er fyldt med meningsløshed, tomhed og irritation over at det ikke viker kraftigere end et par kopper kaffe og en fed, mens en korrekt høj dosis kan give dig dit livs trip. Det er sådan lidt sort/hvid med høj/lille dosis i forskelligheden. Som om det er to forskellige stoffer

Tager typisk LSA et par gange om måneden, engang i mellem 2 weekends i træk. Næsten altid HBWR da de er sikrere og nemmere at dosere korrekt med efter min mening. Svampe er ingenting i forhold til en perfekt dose elefantsnerle, selvom de små også er yderst morsomme

Hvis man tager sine forholdsregler er kvalme og mavesmerter nærmest ikke-eksisterende. Noget andet interessant er at de såkaldte mavesmerter efter min overbevisning ikke er andet end masser af luft i maven der hober sig op, som man altid får i større eller mindre grad af frøene

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Nu håber jeg ikke det bliver for OT, men har I gode råd til at undgå kvalme og opkast? Jeg har selvfølgelig tænkt mig at lave ekstrakt, men cannabis har jeg for lidt erfaring med til at begynde at bruge som kvalmestillende.

Jeg lider imidlertid af refluxsygdom der medfører hyppig opkast, hvilket kan stilles med stærkt peppermynte-tyggegummi. Kan man gøre ligeledes med kvalme som følge af LSA indtag hvis den kommer, eller skal man have stærkere metoder i brug?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg tror nu der skal stärkere midler i brug end tyggegummi.
Fröene er jo "giftige" og din krop gör hvad den kan for at få dem ud.
Jeg husker at have läst om ingefärs the? Det skulle hjälpe.
Ellers er der jo den berömte indicajoint. Det booster om alt trippet.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
nå ja det forklarer en del. Det har altid været HBWR for mig.

Xpert skrev:
Hvis man rammer en forkert dosis, tager for lidt fra en start eller brækker en del op ender man med et trip der er fyldt med meningsløshed, tomhed og irritation over at det ikke viker kraftigere end et par kopper kaffe og en fed, mens en korrekt høj dosis kan give dig dit livs trip.

Hvad er korrekt dosis for dig? (i antal pulveriserede frø opløst i vand, der har trukket min 12 timer)

Xpert skrev:
Hvis man tager sine forholdsregler er kvalme og mavesmerter nærmest ikke-eksisterende.

Måske har jeg bare været heldig. Er der nogle bestemte ting det er skidt at spise i dagene op til et trip?

Beklager hvis det har været nævnt i andre LSA tråde, men nu vi snakker om det...

Medlem
Brugeravatar

Dr.Divinator skrev:
Jeg tror nu der skal stärkere midler i brug end tyggegummi.
Fröene er jo "giftige" og din krop gör hvad den kan for at få dem ud.
Jeg husker at have läst om ingefärs the? Det skulle hjälpe.
Ellers er der jo den berömte indicajoint. Det booster om alt trippet.

Nu, hvor det er blevet bragt op, denne gift i frøene skal, så vil jeg gerne vide, hvor giftigt det egentlig er for kroppen?

Mvh,
Gargarin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du er kvinde, så aborterer du ihvertfald ved brug af LSAfrø.
Måske leveren overbelastes en smule?
Jeg har intet svar, da der (såvidt jeg husker) ikke kom en endelig konklusion på hvilken gift det er som de indeholder.
Det eneste jeg husker er at jeg blev sablet ned for at påstå at det var S9 (stryknin).

Men hvis du ikke overdriver den anbefalede maximum dosis, så er de rimeligt sikre. Vær fornuftig :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hm. Jeg har praktisk talt ingen erfaringer med cannabis, så det vil være lidt dumt jf. HR-devicen "kend dine stoffer og deres dosis før du blander".

Ingefær-te? Tja, om ikke andet smager det nok godt. Hvad er dosen så for en omgang kvalmereducerende te?

Nexium vil ikke hjælpe vel? Det er mavesårsmedicin der nedsætter syrepumpens aktivitet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke at alle de der præparater dur.
Mener at have læst at søsygepiller eller lignende skulle du.
Med hensyn til jointen, så har jeg aldrig været fan af cannabis smertelindrende effekt- jeg oplever det modsatte. Bare tanken om røg + kvalme = den store porcelæns tlf.
Jeg oplevede dog i tidernes morgen at det duede fortræffeligt oven på LSA.
Om ikke andet, så ændrer trippet karakter til det bedre.

Jeg tror ikke der er en dosis på ingefærs te.
Snit noget frisk ingefær i fine skiver og smid det i kogende vand- det gør jeg når jeg bruger det.
Det virker overall som et sundt "hokuspokus" alternativ på en masse fimsede lidelser såsom forkølelse m.m.
Derudover skulle det være kvalmelindrende.
Så bare put rigeligt i, og sip lidt til den.
Jeg kan ikke helt finde ud af søgemaskinen (eller, det er noget værre rod:-) ) men der er en tråd om det.
Desværre kan jeg ikke fortælle om nogen personlig erfaring, da den ikke eksisterer.

Iøvrigt synes jeg at kvalmen kan bruges "rituelt", så man ligesom ved at man vil opnå noget med sit trip, og ikke bare lamme sig :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
Jeg tror ikke at alle de der præparater dur.
Mener at have læst at søsygepiller eller lignende skulle du.
Med hensyn til jointen, så har jeg aldrig været fan af cannabis smertelindrende effekt- jeg oplever det modsatte. Bare tanken om røg + kvalme = den store porcelæns tlf.
Jeg oplevede dog i tidernes morgen at det duede fortræffeligt oven på LSA.
Om ikke andet, så ændrer trippet karakter til det bedre.

Det er ud over enhver tvivl at hash virker mod kvalme, men nikotinen i en joint kan også forværre kvalme. En god portion ren indica-hash uden tobak og du skal se kvalme forsvinde som ved et mirakel! At have virkelig grum kvalme, ryge en smule og føle det gå væk 100% indenfor 5 min kan næsten få mig til at tro på hvad som helst :)

Uden ekstrakt er hash et must sammen med HBWR, hvis jeg glemmer at ryge hele tidenmens jeg venter på trippet, kommer frøene op med stor garanti hvis kvalmen ikke undertrykkes de min. det tager før tjalden virker

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hjælper det at komme ekstraktet i gelantine kapsler?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg aldrig set ekstraktet, men der kan ikke være tale om ret store mængder?
Bland det dog op i et glas saft eller æd det rent. Og jeg kan ikke se at kaplser skulle være et problem?
Det vil nok bare sinke optagelsen en smule, og måske give lidt luft i maven (typisk gelatine kaplser).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej ekstratet skal ikke blandes op med noget; dertil smager det simpelthen for dårligt. Det handler om at indtage det uden at lade det komme i kontakt med smagsløgene. Pakker det selv ind i pålæg og bomber det, men gelatinekapsler er sikkert også en fornuftig løsning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]