Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 15:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Den sidste tid har mig og en kammersjuk røget noget vi købte under navnet skunkryst, som også blev solgt som 110'er. Jeg har ikke prøvet at ryge noget lignende.
Beskrivelse:
Dufter af skunk
Ligner meget lys hash
Bobbler ikke når det brændes, men smelter heller ikke. Det brænder bare, og bliver sådan forkullet.
Når det nolles bliver det til krystalstøv, og det hænger ikke lige så godt sammen som normal hash.
Det smager dejligt og mildt og mere af skunk end af tjald.

Er det ryst?

På forhånd tak!

Medlem
Brugeravatar

Obscurus skrev:
Den sidste tid har mig og en kammersjuk røget noget vi købte under navnet skunkryst, som også blev solgt som 110'er. Jeg har ikke prøvet at ryge noget lignende.
Beskrivelse:
Dufter af skunk
Ligner meget lys hash
Bobbler ikke når det brændes, men smelter heller ikke. Det brænder bare, og bliver sådan forkullet.
Når det nolles bliver det til krystalstøv, og det hænger ikke lige så godt sammen som normal hash.
Det smager dejligt og mildt og mere af skunk end af tjald.

Er det ryst?

På forhånd tak!

Kunne sagtens lyde sådan. Hvad med effekten?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det lyder meget til at være det som du selv tror. Men det lyder ikke som super god kvalitet når det ikke bobler. Der kan sagtens være hakkede og pulveriserede blade i også. Det er jo lige ved hånden når man laver det.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

Jeg har også haft erfaring med noget der duftede ligesom pot eller skunk. Dealeren sagde bare det var pressede topskud?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Ja, og dealeren var formentligt fuld af lort.

Hvis det er god hash bobler det altid.
Hvis der er evt. kul tilbage, så er det nok bladrester m.m.

Junior medlem

Tak for svarene!

Det var såmænd ikke dårlig tjald (i forhold til tjalden generelt på staden). Det smagte skide godt, og var potent. Mht. effekten vil jeg gætte på det var sativa-røg, for virkningen var ikke den sædvanlige couch-locking. Dog synes jeg ikke det er så let at differentiere virkningen, som mange påstar de kan.

Jeg har også hørt begreber som topskudsryger, pollenryger, skunkryst osv. blive brugt af dealere og købere, men har stadig ikke fået en ordentlig faglig forklaring af dem.

Medlem
Brugeravatar

Dr.Divinator skrev:

Jeg synes nødvendigvis ikke god hash behøves boble. Jeg har før røget hård pollen der var bedre end noget der boblede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

GangsterMark skrev:
Dr.Divinator skrev:

Jeg synes nødvendigvis ikke god hash behøves boble. Jeg har før røget hård pollen der var bedre end noget der boblede.

Det er jo hasholien, der bobler. Hvis det ikke bobler, er der ikke så meget hasholie i, og så er det jo ikke ligefrem godt.

Medlem
Brugeravatar

Gæst skrev:
GangsterMark skrev:
Dr.Divinator skrev:

Det er jo hasholien, der bobler. Hvis det ikke bobler, er der ikke så meget hasholie i, og så er det jo ikke ligefrem godt.

Jep, det er jeg udemærket klar over men jeg er flere gange løbet ind i lys, hård pollen der ikke boblede og det slår altså tit den mørkere semi fra den lokale klub(og den bobler alligevel).

Junior medlem

Gæst skrev:
GangsterMark skrev:
Dr.Divinator skrev:

Jeg har ikke indtrykket af at THC findes i planten som hasholie, men som crystaller på plantens trichomer (små hår-lignende strukturer), og det er vel disse trichomes man ryster af når man laver ryst.
Correct me if I'm wrong.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Ja, og det er disse krystaller som smelter og bobler.

Man kan godt efterligne effekten, ved at blande hashen op med andre materialer som bobler. Det er altså ikke en indikator.
Hvis det derimod slet ikke bobler, så kan det næsten med sikkerhed siges at det ikke er rent.

I teorien kan man vel være heldig at få noget hash med ekstrem høj thc procent, selvom det er cuttet. Altså at krystallerne med harpiks har været super potente. Tror ikk det er noget man skal regne med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvis det ikke er 100% rent behøver løst-presset hash ikke at boble nævneværdigt, dog skal det boble hvis det udsættes for varme, trykkes og derefter bubble-testes

Hash skal dog boble for at det kan siges at det er god kvalitet, hvis det ikke bobler, puha

Dr. Div: Hash der ikke er ligeså rent som andet kan sagtens være mere potent end renere hash der er lavet på mindre potent startmateriale. Det er mere udbredt end man lige skulle tro

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]