Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 09:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg har kigget lidt på denne tråd og tænkte det må jeg prøve.
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... =rens+hash

Så jeg begyndte at finde en gryde, hash, toliet papir og en sii.
Satte ild til klumpen og lugtet til røgen.. hmmm lugtet lidt af kage.. ikke rigtig af hash heller.
Så rullet jeg en joint af hashen få at se hvordan den var som den er,
det var en okay joint fik da også et lille buzz på men det var ikke noget stort buzz.

Nå så fatted jeg 2 - 2,5g hash og smuller det ud.. ik få små og heller ikke få store.
Billede

Tog min gryde Fyldet den med vand
Billede

og satte den i kog.
Billede

Når vandet kogte puttet jeg hashen i gryden og tog gryden af pluset.
Meget vigtig man slukker eller tager den af.
Og hold kæft en skummel lugt der kom da jeg smed hashen ned i det varme vand,
lugte lidt af død kat og varmt sand..???
Rør heller ikke rundt i det, fordi det sætter sig på alt.
Billede

Lad det køle i nogle minutter / bundfalde, ikke alt bundfalder.

når det så er sådan ca 30-35 grader varmt, eller når du kan stille gryden i din hånd
uden at skrige. Så sii'er man simple hen vandet fra.
og sraber hashen væk fra siien og ligge på et tørt stykke. f.eks en bog.
jeg siiet et par gang og skrabet af et par gang.
Billede
Billede
Billede

Få at tøre hash kan du duppe/presse papir ned på hashen eller du kan bruge en hårtørrer
men jeg bruge papir. Gør det en 10-30 gang så papiret ikke er så vådt.
Billede

Så blev det færdi og her ser i et før og efter billede.
Nu skal der bare ryges lidt af det.
Billede

Vandet ser ikke så dejligt ud.
Billede

Senest rettet af Hamster 17 sep 2011 23:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Lige som sidste, satte ild til den nye klump og lugtet.. hmmmm dejligt, nu lugter den af hash.
Mixet ud til en joint og rullet den.
Tændte den og suget.. Dejligt.. den smager af hash, den der bløde milde smag.
Røgen lugter også faktasik.

Er faktisk også blevet på en måde mere skæv end som får, da jeg kunne mærke jeg havde suget en joint
og var ikke rigtig skæv. det er jeg nu :D :D
Damn.. Det er heller ikke sidste gang jeg gør det her. Det vikrer sku.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også selv overvejet at prøve den metode.
Lidt synd du ikke har en vægt, da det kunne være sjovt at se, hvor meget det vejede før og efter kogning.

Titel:
Junior medlem

ikke noget problem

Billede

Billede

Jeg syndes du skal prøve en dag. det virker sku :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Ser fint ud, men prøv engang at kig på vægten af materialet før & efter.

Undrer det dig ikke, hvis en rensning har fundet sted?

Titel:
Junior medlem

skal lige forstå dig. mener du at det kan være renset en gang før...?

Titel:
Medlem

Tror han spørger dig, om det ikke undre dig, at efter din oprensning er der kun forsvundet 0,5 g urenheder. (Du skriver selv at du brugte mellem 2 og 2,5)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@Hurby: Præcis.

Og da det er en vægt uden decimaler er det svært at se hvor meget gylle der er blevet udrenset, men det lyder umiddelbart ikke af ret meget?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvis denne metode virker( :?: ), er der så ikke fare for at suge cannabioler op med papiret sidst i processen? Kan man ikke rense det med noget IPA el.l. for bedre resultat?

Bemæk: jeg har ikke en hat forstand på cannabis, men rensningen interesserer mig, eftersom jeg kun kan skaffe standart

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Thc er opløsligt i vand, omdog ikke ret meget, og dét hjælper desuden på at opløse aktive stoffer i vandet, at det varmes op. Metoden dér går vel på at det man vil sortere fra er mere opløseligt end thc'en er, ellers er der ikke nogen rensning.

Jeg tror jeg ville gøre det omvendt, og sortere det aktive materiale fra plantedelene/gummidæk og andet man kunne finde på at putte i skidthash ved isopropylalkohol eller gas, og så indampe det bagefter, det er nemlig hovedsagligt olier der er opløslige i de opløsningsmidler.

Vh.
Bismann

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mange af cut-midlerne er vandopløselige, så man kan uden større problemer lave en hurtig rensing som i denne tråd

Som BisMann skriver er et udtræk med opløsningsmiddel at foretrække, men kan bedst betale sig i større mængder. Dertil er det sværere at håndtere, men der kan man tilsætte pulveriseret ristet tobak eller pulver-hash så det ikke klistrer så meget. Kvaliteten vil stadigvæk være mange gange bedre end i den oprindelige klump

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Sådan som jeg havde forstået disse "oprensninger", hvor man oplöser klumpen i vand, og derefter sier materialet et par gange, er at der ofte er sand og pinde og lort i hashen.

Hvis man så bruger en grov si, kan man fjerne nogle af de materialer som måtte väre, og ende med en smule renere produkt, da harpikskirtlerne ofte er meget små?

Så hvertfald en video en gang, hvor vedkommende sad og pillede sand fra.

Eller hvad?

Titel:
Junior medlem

Tak for alle svar, jeg vil lige tilbage til det hvor meget der forsvinder og ja det forsvinder nok de der 0.5+g eller mere. men syndes ikke det er meget der forsvinner. Og vandet, vandet var skummelt fordi der var sådan nogle små hvide klumpe i vandet da det fik lov til at falde til ro. Det lindet lidt støv, og jo mere det faldtet til ro, kom der mere hvidt stof i bunden, ikke brunt eller sort men hvidt.

Titel:
Medlem

Gæst skrev:
Lidt synd du ikke har en vægt, da det kunne være sjovt at se, hvor meget det vejede før og efter kogning.

Jeg kender Hamster, og vi er netop nu igang med processen..
Jeg har en vægt der måler i decimaler.. Så kommer der lige en opdatering i min post senere om den forsvundne mængde..

Før: 3,5.

Efter: Resultatet kommer ligeså snart vi er færdige med processen..

Titel:
Medlem

Hashiza skrev:
Gæst skrev:

Jeg har en vægt der måler i decimaler.. Så kommer der lige en opdatering i min post senere om den forsvundne mængde..

Efter: 3,2

Jeg var lidt skeptisk inden omkring hvorvidt det virkede, men jeg er da godt nok positivt overrasket.. Det er lykkedes os at få renset hashen godt og den smager rigtig godt oveni købet..
Vi har kun haft et spild på 0,3 ved ikke om det er et udtryk for om hashen har været god eller hvordan og hvorledes..

Jeg kan under alle omstændigheder anbefale de af jer der har lyst til at prøve at det bare er at gå til den..

Titel: Re:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hashiza skrev:
Hashiza skrev:
Gæst skrev:

Jeg var lidt skeptisk inden omkring hvorvidt det virkede, men jeg er da godt nok positivt overrasket.. Det er lykkedes os at få renset hashen godt og den smager rigtig godt oveni købet..
Vi har kun haft et spild på 0,3 ved ikke om det er et udtryk for om hashen har været god eller hvordan og hvorledes..

Jeg kan under alle omstændigheder anbefale de af jer der har lyst til at prøve at det bare er at gå til den..

Hvad var det lige for noget hash i oprensede? For et spild på 300 mg er ikke særlig meget, da der gerne skulle komme noget godt ud af en gang rensning?

Titel: Re: Re:
Medlem

kemal skrev:
Hashiza skrev:
Hashiza skrev:
Gæst skrev:

Hvad var det lige for noget hash i oprensede? For et spild på 300 mg er ikke særlig meget, da der gerne skulle komme noget godt ud af en gang rensning?

Jeg gir dig fuldstændig ret.. jeg havde regnet med et større spild.. Hashen har vel været det man kan kalde for en semi ryger..
Har dog tænkt lidt over det og tror rent faktisk ikke vi pressede det nok.. For jeg lavede en ny rensning, med 2,5 og rullede en joint efterfølgende, glemte selvfølgelig at tjekke der.. Men rensningen fik fjernet mere skidt den anden gang jeg prøvede.. Da jeg tjekkede dagen efter var der kun 0,9 i klumpen, så der har vi tilsyneladende fået fjernet vandet ordentligt ved en ordentlig tørring.. Plejer kun at putte et halvt gram i mine joints, så den har været usandsyndligt stor hvis der kun har været et spild på 0,3.. Jeg tror det reelle tal er større..

Hey jeg håber lidt på et hurtigt svar for har ikke så meget tid på hænderne. Men jeg vil høre om hvor svært det er at få gryden ren igen efter en rensning af hash?

Nu prøvede jeg bare alligevel og fuck det er noget tamt rockerhash jeg har :x Men det vidste jeg nu godt i forvejen, vandet er blevet mega nasty og regnet med under halvdelen er tilbage efter en signing :lol: Håber gryden er til at gøre ren igen ellers kommer vores sovs nok til at smage af hash næste gang vi skal spise :lol:

Medlem

Bare rolig du :D
Gryden var intet problem hverken for Hamster eller jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]