Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: KBH, Valby
Hej, jeg er en dreng på 14. jeg har aldrig været skæv før. prøvede engang at ryge fed med mine venner, men kan simpelthen ikke ryge uden at hoste som ind i helvede.

Så overvejer at prøve hashkage, har i en god opskrift og nogle rigtig gode råd angående dosering og advarsler, så ville det være rigtig godt. Vil gerne slippe for dårlige oplevelser. Tak :p .

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
En oral dose er som regel kraftigere og kan være svær at forudsige og kontrollere.

Men jeg syntes ikke du skal føle at du skal prøve at indtage cannabis. Især når du er 14, det er et dumt tidspunkt at begynde at ryge sådan seriøst i og det er altid en god ide at få sin første oplevelse i trykke rammer og sammen med mennesker man stoler på. Og jeg kan næsten garantere dig at du vil lande i lige sådan en situation inden for alt for lang tid. og allervigtigst, læs en masse om cannabis her i forummet og læs de guides og sider der ligger links til herinde, på den måde er du forberedt.

Mvh Mikkel

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad være med at prøve det endnu. Du er kun 14, og det er lidt for tidligt.
Hvis du endelig lader være med at høre på rådene her inde, så er oral indtagelse første gang MEGET usikker. Du kender ikke din dose, og du ikke din røg, når du ikke har prøvet den. Oral indtagelse virker en del længere end ved rygning, og det kan også være stærkere. Du kan ende i en virkelig ubehagelig tilstand - både fysisk og psykisk.
Derfor; vent lidt og hvis du virkelig ikke kan vente så ryg det. Oralt er det bare for risikabelt.

Medlem
Brugeravatar

1. Vent tre-fire år. Mindst.
2. Første gang du skal være skæv synes jeg skal være ved rygning. Oral indtagelse er en tricky fucker hvis man er uerfaren. Rusen kan komme bag på en i høj grad.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
GangsterMark skrev:
2. Første gang du skal være skæv synes jeg skal være ved rygning. Oral indtagelse er en tricky fucker hvis man er uerfaren. Rusen kan komme bag på en i høj grad.

Kan den bestemt også på en garvet ryger ;).

Som de andre siger lad være at begynde at ryge så tidligt det sku næppe godt for noget bestemt ikke når du har en skole og passe!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
GangsterMark skrev:

Hvorfor skal han vente mindst 3-4 år før han prøver at ryge den fede ? Hvor gamle var i selv første gang ? Hvis han kun ryger engang imellem i weekenden, sker der vel ikke noget ved det, det er da bedre end at drikke sig hjernelam og gøre dumme ting. Jeg var selv 14 første gang jeg røg hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

At ryge i weekenderne er altså et alt for højt forbrug for en 14-årig, da jeg var 14 år røg jeg kun hash en sjælden gang i ferierne.
Udover det, hvis du gør det som 14-årig. Så må du altså ryge det, alt andet ville være dumt da du vil være skæv for længe og man skal ligge mildt ud når man vil prøve noget nyt.

Er det muligt at du kan tage mindre sug? Jeg havde selv en veninde som aldrig har prøvet at ryge smøger men ville gerne prøve at ryge hash og hun hostede også noget så grumt. Så jeg sagde til hende hun skulle tage meget små sug og så gik det lidt bedre, hun hostede stadig men hun blev skæv til sidst.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Lad være med at ryge som 14 årige, der er mennesker nok, som kan bevidne det ikke er verdens fedeste valg. Vent til du er en 17-18 år, klart det mest fornuftige, du har tid nok og den tid du bruger nu, skal du bruge på noget andet end rusmidler.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg røg også første gang som 14 årig, men sjælent, de som røg oftere end jeg gjorde, ryger nu dagligt, går ikke i skole, har ingen uddannelse osv. De kom ikke fra dårlige familier, omgangskredse osv., men de blev bare hængende og nu er det en del af deres opvæks og hverdag. Det er ikke fordi jeg ikke tror på man kan blive til noget fordi man ryger, men pas på, det kan blive en dårlig vane. Så jeg vil ihvertfald klart anbefale dig kun at ryge en gang om måneden. Evt. kan du sætte kryds i kalenderen når du gør det, så kan du selv følge med i dit forbrug.

Har btw. aldrig spist hash? Har altid troet det var spild af hash.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Har btw. aldrig spist hash? Har altid troet det var spild af hash.

Hvis du bare æder det uden videre, sandsynligvis ja.
Opløs dit produkt i et fedtstof og det virker.

Medlem
Brugeravatar

Arius skrev:
GangsterMark skrev:

Hvorfor skal han vente mindst 3-4 år før han prøver at ryge den fede ? Hvor gamle var i selv første gang ? Hvis han kun ryger engang imellem i weekenden, sker der vel ikke noget ved det, det er da bedre end at drikke sig hjernelam og gøre dumme ting. Jeg var selv 14 første gang jeg røg hash.

Som 14-årig er man ikke engang tæt på at have udviklet en personlighed. Overhovedet. Man er ikke i stand til at tage vare på sig selv og have det ansvar der er nødvendigt for at ryge hash. Mindreåriges misbrug er en del af skylden til en masse uheldigt, både rent juridisk og etisk.

Bare fordi man selv gjorde det, behøves det ikke være det rette at gøre for andre. Man går vel heller ikke rundt og smadrer myretuer når man er 30 år, vel?

Junior medlem

Geografisk sted: KBH, Valby
Altså jeg drikker mig bankelam hver anden weekend, hvilket egentligt er langt farligere end at ryge fed. nu må i lige ta' jer sammen... :p

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jordhuga skrev:
Altså jeg drikker mig bankelam hver anden weekend, hvilket egentligt er langt farligere end at ryge fed. nu må i lige ta' jer sammen... :p

Nej vi må ikke lige tage os sammen, det er langt farligere end du tror, ikke rent fysisk, men socialt og fagligt, hvis det bliver en god vane kan det nemt udvikle sig til misbrug, tro os, vi har alle været igennem det og vi VED det er nemmere at styre når man er ældre.

Medlem
Brugeravatar

Jordhuga skrev:

Det er heller ikke specielt fornuftigt, knægt.. Det er desuden nemmere at tage en joint hver aften end at drikke sig stiv. Og det kan alt for nemt udvikle sig for et barn på din alder. Lad være med at bidrage til det blakkede rygte cannabis har i DK og nyd i stedet for alt det andet du kan som 14-årig..

Junior medlem

GangsterMark skrev:
Arius skrev:
GangsterMark skrev:

Som 14-årig er man ikke engang tæt på at have udviklet en personlighed. Overhovedet. Man er ikke i stand til at tage vare på sig selv og have det ansvar der er nødvendigt for at ryge hash. Mindreåriges misbrug er en del af skylden til en masse uheldigt, både rent juridisk og etisk.

Bare fordi man selv gjorde det, behøves det ikke være det rette at gøre for andre. Man går vel heller ikke rundt og smadrer myretuer når man er 30 år, vel?

Vent for fanden med at ryge hash, og lad da helt værd hvis du kan det. Når man er så ung, så er man først begyndt at bygge sin personlighed op, og man kan derfor nemt være usikker på sig selv, og så kan hash nemmere spille en rolle i den opbygning! En negativ en, vel og mærke! Og jeg vil give dig fuld stændig ret. Bare fordi man selv har gjort det, kan mang sagtesn fraråde andre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jordhuga skrev:

Enten troller du eller også er du hjernedød. Håber på det første.

Og som de andre har skrevet kan jeg kun sige: tænk dig lidt om.
Du er 14 år. Bare det at du drikker dig "bankelam" hver anden weekend er noget det tåbeligste jeg længe har hørt fra en 14 årig.

Tænk dig lidt om. Masser af tid.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]