Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 21:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hejsa.

I forbindelse med indtagelse af Kava Kava (Piper methysticum Vanuato) 5:1 ekstrakt, ville jeg gerne høre om der er nogen der er bekendt med en standard dose målt i gram/pr kop.?

Det er fra vores alles kendte sted... :)

-- Edit -- Okay jeg har ingen anelse om hvorfor tråden røg i syntetisk. Jeg kunne have svoret på jeg var i visionære, da jeg oprettede den.. :)

Medlem
Brugeravatar

grappa_zappa skrev:
Hejsa.

I forbindelse med indtagelse af Kava Kava (Piper methysticum Vanuato) 5:1 ekstrakt, ville jeg gerne høre om der er nogen der er bekendt med en standard dose målt i gram/pr kop.?

Det er fra vores alles kendte sted... :)

-- Edit -- Okay jeg har ingen anelse om hvorfor tråden røg i syntetisk. Jeg kunne have svoret på jeg var i visionære, da jeg oprettede den.. :)

Jeg synes jeg skal have en pæn dose før jeg får nogen mærkbar effekt. Hvis det kendte sted er EP kan det godt ske jeg skal op på mindst 5 gram eller mere. Jeg tror dog det svinger utroligt meget fra person til person(ligesom alt andet vel :) ).

Medlem

Det er EP ja.

Ekstraktet skal vel ikke tilberedes på samme måde som normalt pulveriseret kava rod? (den traditionelle metode hvor man squeezer kavalectonerne ud). Da ekstraktet er vandopløseligt går jeg ud fra man bare skal blande det op med vand og synke det hele.

Eller er jeg helt forkert på den? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
En almindelig dosis kava er på 5-8 g., så i teorien burde du skulle tage 1-2 g. ekstrakt for den samme virkning. Ekstrakterne er dog ofte noget hø, så du kan risikere at skulle tage op til 5 g. for at få bare lidt virkning. Jeg kan anbefale at købe grindet kavarod direkte fra Polynesien, så er det frisk og god kvalitet. Kavalactonerne er opløselige i fedtstof, så prøv at blende dosen sammen med noget kakaomælk, evt. med lidt vanilleis i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nu så jeg selvfølgelig ikke at i snakkede om forhandleren, før jeg havde flyttet emnet uden for mit domæne... hvilket selvfølgelig er slut forbudt!!!
Men jeg kan da lige indskyde at deres kava ekstrakt ligesom 99% af de andre på markedet er elendigt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil også gerne slutte mig til koret og sige at det er smartere at bestille fra udlandet. Jeg synes deres Kava er elendigt, men har godt nok ikke prøvet deres ekstrakt..

Medlem

Det er så noteret! :)

Hva med indtagelsesmetoden? Skal ekstraktet bare opløses i vand og så ned med det?

Medlem
Brugeravatar

grappa_zappa skrev:
Det er så noteret! :)

Hva med indtagelsesmetoden? Skal ekstraktet bare opløses i vand og så ned med det?

Det gør jeg somme tider, men du kan evt. også smide det i noget kaffe med mælk fx. Begge dele virker nogenlunde ens for mig.

Medlem

Det vil jeg prøve så! Tak for svarene.

Tråden er fuldendt! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]