Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 11:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej jeg har søgt og søgt efter et sted hvor jeg kunne købe nogle frø. Jeg har både kigget inde på en masse smart shops osv. men der er der kun ekstrakter og tørrede blade som jeg ikke kan bruge til noget. Er der nogle af jer, som evt. kender en forhandler eller en hjemmeside hvor det er muligt at bestille nogle frø hjem :D

Titel:
Medlem

Forhandler links er ikke tilladt!

Også er det forresten også meget svært at dyrke dem fra frø, har jeg hørt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Altså jeg ar læst mig frem til at i Danmark er den ikke meget for at sætte frø og derfor tager man stiklinger fra den istedet for.
Jeg tror ikke nødvendigvis at det er svært at dyrke den fra bunden..

Kan det så være muligt at en ville sende mig en mail istedet for med et forhanldler link så vi går udenom psychedelias regler da denne måde i reliteten ikke er ulovlig :wink:

Titel:
Medlem

Aron skrev:
Altså jeg ar læst mig frem til at i Danmark er den ikke meget for at sætte frø og derfor tager man stiklinger fra den istedet for.
Jeg tror ikke nødvendigvis at det er svært at dyrke den fra bunden..

"It’s very difficult (almost impossible) to grow this magical plant from seeds, so if you want to cultivate your own Salvia plant you have to start with a cutting." Citat Ukendt online forhandler.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tja hvem skal man så tro på? Forhandleren eller guideren?? :D

Titel:
Medlem

Lige et erowid-citat:
Citat:
There are very few commercial sources for Salvia divinorum seeds. It is extremely rare for the plant to seed in the wild (only a few documented cases) and very uncommon even for cultivated plants. Unless you have an extremely impecable source, It's quite likely that whatever seeds you purchased in bulk are not actually S. divinorum
Sakset herfra.

Jeg har i øvrigt også læst andetsteds at det er endog meget svært at dyrke Sally D. ( :P ) Men kan sgu ikke lige finde kilden lige nu.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Salvia er en sumpplante der lever i bunden af skoven, stort set uden direkte sollys, derfor den også skal holdes i skyggen når den dyrkes, efter hvad jeg husker, formeres Salvia hovedsaglig ved, at den vokser sig ranglet til den vælter og ved hvert skud dannes der en ny hovedstamme, en slags aflæggere egentlig..

Men vil lige nævne at jeg ingen kildehenvisninger har og egentlig ikke kan huske hvor jeg har min info fra :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN: Dit udsagn lyder meget rigtigt da jeg har læst http://www.sagewisdom.org/usersguidedansk.pdf at Salvia D. hovedsageligt forplanter sig selv ved at vokse sig så stor at den ikke længere kan holde sig oppe og så knækker den. Denne græn vil så sætte rødder og opskyde en ny plante :D

Men hvorfor fanden producerer planten så også frø? Det gad jeg godt vide..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Men så må jeg tage i Botanisk Have i kbh. og spørge om de har en plante jeg kan tage nogle stiklinger fra.. Sidst jeg var i praktik der inde var deså flinke at forære mig en hel masse planter og endda en skøn San Pedro og en Peyoté :joint: Så de står og hygger sig 5-8 grader og håber så at jeg kan få dem til at gå i blomst når jeg sætter dem op på mit værelse igen til marts hvor der er varmt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror du skal have fat i en meget gammel plante før den begynder at sætte frø - de gange jeg har haft en levende Salvia har jeg ikke set skyggen af tegn på frødannelse - det er nok en funktion den helt vil kaste fra sig med tiden i det fri, hvis ellers den ynglepladser forsat for lov til, at være til....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det sgu en spændende plante må jeg sige :) Man kunne jo lave en masse forsøg

Men hey. Hvis der er en der ligger inde med et link hvor man evt. kunne købe hele planter eller stiklinger som man kunne komme at hente så send gerne et >>link<<

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et af boardets regler siger klart og tydeligt at der ikke må linkes til forhandlere - det kan vel ikke være nyt for dig endnu? =)

Men led efter hollandske smartshops, ellers florerer de vidt omkring på nettet, hvor du så kan bestille en levende cutting hjem....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hallo det sgu ikke ulovligt at linke via mail?? Det har jo intet at gøre med psychedelia.dk ::: SÅåå

Der er jo et fint lille ikon nedunder hvor der står "Send a Mail" Eller bare "E-Mail"

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg gider ikke finde en kilde, men salvia frø (når de endelig kommer) er stort set uspiredygtige.
Jeg vil stadig mene at opfordring til fremskaffelse af forhandler links strider imod reglerne!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Aron skrev:
hallo det sgu ikke ulovligt at linke via mail?? Det har jo intet at gøre med psychedelia.dk ::: SÅåå

Jo, det bliver stadig set som ikke tilladt adfærd her på boardet. Selv om udvekslingen af informationer ikke sker åbent på boardet, virker det alligevel som en slags formidlingscentral for psykoaktiver, og det vil vi ikke stemples som.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Aron skrev:

Der er jo et fint lille ikon nedunder hvor der står "Send a Mail" Eller bare "E-Mail"

Det indlæg du har skrevet der, er skrevet på http://www.psychedelia.dk er vi enige? Det går jeg ud fra, derved har du også brugt psychedelia til at få det link og det er psychedelia ikke til. IMO må du søge videre

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Aron skrev:

Fra forsiden:

Citat:
PSYCHEDELIA ER IKKE TIL:
Anskaffelse og køb/salg af rusmidler – forsøg på dette fører til øjeblikkelig udelukkelse.

Hvilken del af ovenstående er det du ikke fatter?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
og et midlertifigt farvel (3 mdr) til Aron

Medlem
Brugeravatar

Tak :peace:

Der dummede jeg mig lige lidt. Undskyld alle sammen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]