Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 22:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
I aften har jeg røget hash. Jeg tog omkring 10 gode hvæs af en joint og følte mig ikke særlig påvirket. Vi ville bare lige ryge en smule at falde i søvn på.
Derefter gik der omkring 30 før det "sparkede ind". Efter den halve time blev jeg lige pludselig monsterlam og fattede ikke så meget af, hvad der skete.

Nu undrer jeg mig over om der er forskellig optagelsestid for forskellig hash? Jeg troede umiddelbart, at når man ryger det, ville rusen komme rimelig hurtigt, uanset hvilket thc produkt man røg.

Nogen der ved noget om denne myyyyyyyyystiske sag?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hej dig fra nabo-byen : )
Ved egentlig ikke noget om det, men har også prøvet det før. Måske kan det være noget med ens krop i sammenhæng med, hvad man har ædt, hvor træt man er, om blodet cirkulere hurtigt rundt osv osv, eller noget i den retning.. Men ellers kan en dårlig ryger, vidst måske nok godt have en forsinket virkning.. aner det ikk... : )

Titel:
Medlem

Jeg tror også som Rasta Drengen skriver at det kunne have noget at gøre med hvor meget du har spist, og hvad du har spist..
Det kan selvfølgelig også være det har være det har været en exceptionel god sniger tjald i har fået fat i :P

Titel:
Junior medlem

Lidt underligt du spøger - Havde selv tænkt på det en gang i mellem, ved mig er det typisk ved rigtig god tjald, så føler jeg intet i starten, og tænkter en gang i mellem, "What - 100 kr for sådan noget skod shit" :P eller noget i den stil - Går så 10 min siden et sug, og så bliver jeg ellers ramt, men ja, tror også det er noget med hvad man har spist, eller hvordan blodet løber rundt!! :) Dog aner jeg intet om det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Noget hash er mere snigeren end andet, kommer an p[ indholdet og forholdet mellem cannabioderne.. Jeg manler stadigv;k at finde ud af hvorfor, hvad der g'r hvad

Cannabsirusen er flerfaset, derfor b'r man opleve en fase p[ ca. 20/25 min hvor inhaleret thc givervirkning derefter bliver der dannet msere psykosaktive formeraf cammabioderne, derfor f'les rusen mere psykedelisk efter ca. halv time efter joint

/bl;st

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg mener at have læst en undersøgelse der viste, at thc-koncentrationen i blodet først peaker 15 minutter efter at røgen blev inhaleret.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg synes der er stor forskel på rygemetoden og måden hashens virker på mig kvalitet skifter generelt også til det bedre hvis man skifter bongen eller bangen ud med jointen.

Min opfattelse er at dette er at den rygeren giver at senere peak end standart - hvilket så må skyldes forholdet mellem cannabinoderne hashen indeholder - interessant emne - forædling af rygeoplevelsen .... hm?

Nogen del skal selffølgelig tilskrives tobakkens forkelligartet forbrænding, rygetidsrummet, samlet røgindtag herunder co2, co og o2, og eventuel nikotin.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg oplever også tit at virkningen kommer relativ lang tid efter jeg har røget. Men mine erfaringer, som xpert også siger, fortæller mig at det er rygeren.. Med mit eget homegrow kom virkningen altid snigende. Ofte kunne jeg tage et hoved, vente 10 min. og stadig ikke føle mig lam. Så ligepludselig sagde det bare *SLAM* og så virkede det ellers :D

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Fik engang fat i noget rigtig god hash, dejlig blød klump som føltes lækker og noldre ud, vi røg en go' pind 3-4 gutter og efter jointen var blevet slukket troede vi át vi var blevet taget i røven, da vi efter 20 min. ingen effekt havde fået overhoved. men så efter 40 min fra jointen var blevet slukket så kom det bare som en ordentligt hammer på os alle sammen. og sådan var der hver gang vi røg det hash, totalt weird :roll:

Men når man så blev ramt af det, så blev man oss' bare ramt, totalt blæst i flere timer :)

Titel:
Medlem

for år tilbage da jeg og et par kammerater opdagede en forsinkede effekt, fik det hurtig navnet "sniger" og lang tid efter blev der altid spurgt - nu er det vel ikek en af de der snigere :)

Det endte et par gange med at alle fik lidt mere end de ellers ville have taget - der blev sagt "jeg tror lige jeg ligger mig lidt" et par gange :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
RastaBoy --> Jeg troede også, at du er fra hørsholm? Vi bor i samme by du. Jeg tror ikke det har noget med med kvaliteten at gøre, for jeg oplever det oftetere med god hash end dårlig (sjældent jeg ryger dårlig hash)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Jeg er også fra hørsholm: ) Troede bare du var fra VISKI-BÆLTED : ) Men ja det er også nok nærmere den biologiske sammenhæng der har betydning end det er hashen.. Kan også være det er 100 % psygisk.. men som sagt.. aner det ikk : )

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det kan jo komme an på så meget, som andre også siger, altså hvor meget du har spist osv. Eller hvornår du røg sidst.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Men ikke desto mindre er der nogen typer hash/sorter der har en del mere snigeren end de andre. Nogle kan man mærke næsten før man ryger ;) mens andre giver en hammer i hovedet 15-20 min efter uden nævneværdig effekt før

Personligt synes jeg planter med højt indhold af CBN/CBD har mere snigeren over sig end sativa. Dansk pot har normalt heller ikke sniger-virkning, hvilket underbygger teorien lidt. De DC-kryds jeg har smagt har en tung sniger, ligesom den nepalesiske ryste-hash jeg fik i sidste uge. Troede jeg var blevet snydt, med en hash til 130 (vennepris) men efter 20min måtte jeg råbe i porcelænstelefonen med en overdosis for første gang i flere år. Og det var vel at mærke ca. 0,7 i en joint! :shock:

Titel:
Medlem

oftest er mine egne oplevelser med forsinket virkning nogle af de bedste jeg har haft :)

Titel:
Junior medlem

Citat:
Troede jeg var blevet snydt, med en hash til 130 (vennepris) men efter 20min måtte jeg råbe i porcelænstelefonen med en overdosis for første gang i flere år. Og det var vel at mærke ca. 0,7 i en joint! :shock:

Det må jeg sige - Så er det virkelig noget der virker! :D I øvrigt griner skrevet! ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Men hvorfor puttede du 700 mg i en egojoint Xpert, hvis det var så god hash?

EDIT: Ved ikke om det var en egojoint.. Men da stadig en smule hvis det ikke var.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]