Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Goddag, kære Psy-brugere :D

Jeg har for en måneds tid siden fået plantet mine opiumvalmuer, Morning glory og hvidløg samt et par kaktusser, men jeg har et lille problem med de første tre...

De vokser skævt - alle sammen mod nord, hvor vinduet er vender..

Er der nogen sammenhæng mellem disse?

På forhånd tak,
Gargarin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Grusom skrev:
Goddag, kære Psy-brugere :D

Jeg har for en måneds tid siden fået plantet mine opiumvalmuer, Morning glory og hvidløg samt et par kaktusser, men jeg har et lille problem med de første tre...

De vokser skævt - alle sammen mod nord, hvor vinduet er vender..

Er der nogen sammenhæng mellem disse?

På forhånd tak,
Gargarin

Jeps. Alle planter gror efter lyset, så simpelt er det. Prøv at søg på solsikker på youtube, de vender sig efter solen, det ser meget skægt ud i timelapse..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Planterne strækker sig efter solen, når de står i et vindue. Prøv selv at vende potten om og se senere at planten har strukket sig mod solen igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kemal skrev:
Planterne strækker sig efter solen, når de står i et vindue. Prøv selv at vende potten om og se senere at planten har strukket sig mod solen igen.

Det vil ikke hjælpe. Du skal huske på, at MG, hvidløg og især valmuer er kendt for deres magnetiske effekt. De er med andre ord naturens egne kompasnåle. Det er også derfor, Grusom, at du ikke skal håndtere en kniv efter at have indtaget LSA estrakt, det bliver et værre rod kan jeg love dig!

[/joke]

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Har aldrig sagt det ville hjælpe? Sagde bare at han selv kunne se, at de strækkede sig efter lyset, hvis han drejede potten og kiggede til dem senere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kemal skrev:
Har aldrig sagt det ville hjælpe? Sagde bare at han selv kunne se, at de strækkede sig efter lyset, hvis han drejede potten og kiggede til dem senere.

Ah, der var jeg lidt for hurtigt. Ja, de vil altid vende mod nord, ligesom vejrhaner og -høns.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Men man kan rette noget op på planten ved at vende den modsat, så den strækker sig i den anden retning, derudover, så kan det være smart med en stødtepind til planterne for at holde dem oprejst.

Sidste år groede jeg Hvidløg i en syd-vest vendt vindueskarm, og det var bar ikke rigtig nok sol til at planten kunne holde sig oprejst og vokse sig stærk, så tvivler på det er meget bedre i en nordlig vindueskarm, men tror i hvert fald der skal noget vind/ventilation til før det kan lade sig gøre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Haha, har håndteret en stor farlig brødkniv under LSA, og ja nu ligger flere af mine organer i fryseren haha :P

tak for alle svarene og vil selvfølgelig eksperimentere med at vende dem, men tror jeg bliver nødt til at anskaffe mig noget MG'erne kan gro op af, når de bliver større..

med hensyn til hvidløgene..

den første jeg plantede for det der ligner en måneds tid siden er vokset meget hurtigt men er stoppet ved de 10-15 cm. højde, hvorefter den ser ud til at være gået i stå, mens de andre, der vel er et sted mellem 10-15 dage gamle har vokset sig op til omkring 20-35 cm hver i højde, og de kører stadig hårdt på :D...

valmuerne er lidt langsomme, men ser ud til at klare den:D

tak for hjælpen

MVH,
Gargarin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]