Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 14:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Absinthe
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Jeg aner ikke hvor jeg skal putte tråde om alkohol så har bare smidt den her.

Jeg har aldrig prøvet absinthe selv men efter at studere lidt nærmere omkring dets historie og dets virking har jeg fået blod på tanden efter at drikke mig til en absinthe rus på traditonel maner (koldt vand dryppet over sukkerknald). Det skal dog lige understreget at der findes utrolig meget absinth der ikke har så meget med ægte absinth at gøre da der ikke er nogle love omkring Absinthe lige som der er med Whiskey fx alle kan i princippet kalde sprut for Absinthe.

Men jeg ville endelig gerne starte en diskusion om absinthe, nogle her der nyder absinthe en gang i mellem? nogle mærker i anbefaler og hvad synes i om rusen?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har drukket det engang og det var den ægte. Jeg kunne ikke se særlig godt, faktisk rigtig dårlig.

-

Udover det er emnet flyttet til syntetiske
-

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Portuz skrev:
Udover det er emnet flyttet til syntetiske[/i]-

Hvorfor dog det?? Hvor lå det oprindeligt? Uanset hvad, har jeg svært ved at passe absinth ind under syntetiske stoffer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Prometheus skrev:
Portuz skrev:
Udover det er emnet flyttet til syntetiske[/i]-

Hvorfor dog det?? Hvor lå det oprindeligt? Uanset hvad, har jeg svært ved at passe absinth ind under syntetiske stoffer.

:yeah:
Absinthe er da lavet af malurt og der kan også tilsættes andre dejlige psykedeliske planter og der bliver ikke tilsat nogen form for syntetiske stoffer deri..
Så flyt dette emne ind under visionære planter hurtigst muligt.

Mange tak :twisted:

Har selv prøvet at brygge det, men det smagte af rævepis, men det gjorde folk mystiske. En af mine venner kunne heller ikke se efter han havde drukket det. Det skal dog også lige siges at han knækkede sig kraftigt.
jeg drak det meget i en periode.
Hapsburg og så selv køb noget malurt og grind bladede og bland det sammen og lad det ligge 14 dages tid og husk at ryste flasken hver dag.
Du skal bruge omkring 40 g.
Men pas på med det for du kommer ikke til at se syner og sådan noget. Blot en fed feeling som om at du flyver hen over gulvet og bliver let som en fjær. Der er også en del bivirkninger ved malurt så vær forsigtig med det shit!!
God druk tur :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

har skam ikke tænkt mig at lave det selv men købe en flaske af rigtig god kvalitet over nettet synes at den korte klarhed der skulle følge med er intresant..

Med hensyn til dig der har brygger det har jeg lidt fra Wikipedia:

Numerous recipes for homemade “absinthe” are available on the Internet. Many of these center around mixing a kit or store-bought herbs and wormwood extract with high-proof liquor such as vodka or Everclear. Even though some people buy these do-it-yourself kits, it is simply not possible to make absinthe without distillation.

Besides being unpleasant to drink[12] and not authentic absinthe, these homemade concoctions contain thujone and may be poisonous—especially if they contain wormwood extract.[13] Many such recipes call for the use of a large amount of wormwood extract (essence of wormwood) with the intent of increasing alleged psychoactive effects. Consuming esssence of wormwood will not produce a high, and it can be very dangerous. It can cause kidney failure and death from excessive thujone, which in large quantities is a convulsive neurotoxin. Thujone is also a powerful heart stimulant.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg er en stor fan af absinth forberedt på den rigtige måde (som du beskriver meget kort) og det er en dejlig type spiritus, men jeg synes ikke længere den er god at drikke sig fuld i, hvilket man meget nemt kan blive.
Rusen er mere kropslig og sætter sig ikke i sindet på samme måde som andre typer spiritus. Et godt citat til at beskrive oplevelsen, er HST's udlægning af æter som rusmiddel:
Hunter S. Thompson skrev:
[...]-severanceof all connection between the body and the brain. Which is interesting, because the brain continues to function more or less normally...you can actually watch yourself behaving in this terrible way, but you can't control it.

Det er helt klart spiritus der skal nydes for smagens skyld.
Jeg kan på det varmeste anbefale Trenét, den er "kun" på 60% og har en fantastisk smag. Kan fåes hos velassorterede vinhandlere og koster omkring 300 kr for en flaske.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
//Flytter den lige en tand videre// Visionære

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Har ikk smagt den, men har flere gange tænkt på at bestille en flake Logan Fils selv. Af dem jeg har fundet på nettet er det den der tiltaler mig mest sys jeg. Dog kun ud fra beskrivelserne, og der kan de jo skrive hva de vil. Så kan jo nok ikk bruges til det store, men hva fanden. Sys stadig den lyder go' :)

Ps. Er i nu helt sikre på at tråden skal lægge her, der er jo stadig flere steder i kan flytte den hen nu i er så godt igang, hø hø... :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Mener at have læst flere steder at absinthe forstyrrer synet, og de kunstnere der engang drak det i stor stil blev blinde af det (link mangler).
Men har selv prøvet det, og jeg både knækkede mig, faldt i søvn, så dobbelt og havde generelt fuck'd up syn.
Dog var rusen ganske underholdende, kan tydeligt huske stort set alt hvad der skete den aften. Og vejen hjem på bagsædet af en bil så ret fed ud når vejen konstant delte sig i to, og alle vejreflekserne begyndte at ligne en kirkegård.
Skal dog siges at jeg også røg en pind, så det har nok forstærket det hele en smule.
Har også prøvet at ryge malurt, dog uden virkning. Så det kan ikke anbefales.
Har ikke nogen mærker jeg foretrækker, da jeg ikke er den store absinth-drikker.
Håber det kunne bruges. Og husk at blande malurt i hvis du køber din absinth i Danmark, ellers er det IMO ikke RIGTIG absinth.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Har prøvet en del forskellige varianter af absinthe og har ikke fået nogle synsforstyrrelser. Jeg ved dog ikke om ingen af dem har været "rigtig" absinth, da jeg ikke ved hvad det indebærer. Jeg synes personligt at rusen er rigtig nice hvis man altså er til "jeg er helt oppe at køre og tænker ikke en millimeter over hvad jeg foretager mig" rusen. Normalt siger jeg det ikke om nogen rus, men på absinth bliver man "blæst."

Hvis man vil være BLÆST, gå på DØDSDRUK eller KNEPPE LEVEREN som unge siger i disse tider er absinth en god ting. Men hold dig i det hele taget fra store mængder alkohol, det er skadeligt for kroppen, hvis du ikke vidste det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Jeg har smagt 2 forskellige absinth, en dyr en fra vinhandleren her i danmark, uden malurt og hvis jeg husker rigtig på 85% og den var grøn.
og så har jeg smagt en, fra tjekkiet eller et af de lande dernede, som var smuglet hjem, den kan jeg egentlig ikke huske så meget om, mener den var blå, og med malurt, og omkring 75%.

Den dyre fra danmark, sad vi bare et par gutter og nød, kan huske den smagte af "kongen af danmark" de der bolscher, hehe.

men den anden drak jeg mega meget af, til en fest, drak ihvertfald 3/4,
så røg jeg 1 eller 2 joints, og så sov jeg!!! jeg sad i en sofa og sov, og folk kunne ikke få liv i mig, de proppede enda en tændt joint op i hovedet af mig, og jeg vågnede ik ;) hehe men vågnede senere og kom hjem fra festen :)

:peace:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ak, ja, de der får absinthe fra tjekkiet er nogle heldige skiderikker :P

Vil gerne komme med en grov definition på rigtig absinthe, bare for sjov skyld :P

selvfølgelig skal den jo brygges, som en absinthe skal, der er vel nogle "regler", men der er jo igen så mange forskellige opskrifter, men det jeg synes definerer en "ægte" absinthe i henhold til effekten, vil jeg mene en rigtig absinthe skal indeholde min. 150 mg./kg. tujone .... "rigtig" absinthe er kun lovlig i tjekkiet. dansk lovgivning giver som standard lov til et indhold på 10 mg./kg og 35 mg./kg., hvis drikken klassificeres som en bitter...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

er det muligt at få sendt nogle hjem fra tjekiet tror du?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Det er muligt at bestille stortset alt på internettet.. Prøv at forsøg lidt med google.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

som kemal siger - google!

men i følge mine undersøgelser er der to/tre varianter pt. der nærmer sig den rigtige absinthe. disse indeholder omkring 100-150 mg/kg. thujone så vidt jeg ved... vender tilbage hvis jeg finder dem...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Der er satme mange slags ! Jeg har nu svært ved at finde en bestemt, så hvis i falder over den må i gerne sende et link :wink:

Det skal gerne være den der gode gamle berømte, brygget på svampe og hvad ved jeg, bare en masse, og så skal den gerne koste under de 100 euro (hvis det kan lade sig gøre) Men jeg bliver bare forvirret over alle de "sorts" der er. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

brygget på svampe??

så vidt jeg ved er der ALDRIG blevet brygget en "rigtig" absinthe på svampe...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

nej der er sq aldrig nogle der er brygget på svampe... du hallucinere sq ikke på absinthe det er myte som blandt andet fik det ulovligt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]