Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 02:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lasagne
Medlem
Brugeravatar

Er det muligt at lave en hash-lasagne! Jeg har søgt lidt rundt, men har desværre ikke fundet et svar.

Det er snart påske og jeg regner med at bage en kage eller endnu bedre en hash-lasagne. Nu mangler jeg bare en opskrift til 3-4per.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Som med al anden madlavning hvor cannabis indgår handler det vel bare om at få opløst sin hash eller hvad man nu vælger at bruge i fedtstof.

Udover det er det vel blot en std. lasagne http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/7521/Italien-opskrifter/Frisk-lasagne

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fedt. Det forsøger jeg...

Tænkte på om cannabis'en ikke fordampeden når den står ½ time i ovnen. (Regner med at blande det i oksekødssovsen)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Kig på http://www.dcfonline.dk , jeg VED jeg har set noget om lasagne inde i deres afdeling om alternative indtagelses metoder.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

DXA skrev:

Tænkte på om cannabis'en ikke fordampeden når den står ½ time i ovnen. (Regner med at blande det i oksekødssovsen)

Ville være mere oplagt at smide det i Bechamel-sauce hvis du laver sådan én, da der er dejligt meget fedt som hashen kan binde sig til.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BisMann.

Tror du ikke det ville blive en ret dårlig sovs. Jeg kan jo sagtens bruge smør når jeg skal svitse kødet. Så bruger jeg bare ekstra smør der! Det skal jo også smage godt :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

DXA Kan dér selvfølgelig være noget om :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for hjælpen fe_faqet, fandt denne herlige opskrift

Man tager sin yndlingslasagneopskrift, hvori der indgår bechamelsauce, som grundopskrift for den euforiske lasagne. Det er meget vigtigt, for den euforiske virkning, at der indgår bechamelsauce i lasagnen, for det er i saucen de euforiske urter skal tilsættes.

Når bechamelsaucen til lasagnen tilberedes tilsættes 1 gram cannabisprodukt pr. person, der skal spise retten, til smørret som opbagningen laves af. Mængden afhænger af produktets kvalitet, pas på med ikke at overdosere. Bruger du en opskrift, hvor du plejer at rive muskatnød i bechamel-saucen, så behøver du ikke tilsætte muskat nu, de æteriske olier fra cannabissen erstatter muskatnøddens smag.

Bruges pot eller skunk må man regne med at bechamelsaucen kommer til at minde lidt om persillesauce, det kan altså kun undgås ved at bruge en klump, som smeltes ud i smør i stedet for.

Har man cannasmør kan man naturligvis også anvende det i lagsagnen, men stadig skal man passe på med ikke at overdosere...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: i et træ
DXA skrev:

Tænkte jeg også`? Nogle der ved om det er tilfældet?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Det var så lidt.

For lige at tilføje noget til ovenstående spørgsmål: Ved hvilken temperatur fordamper hashen?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

fe_faqet skrev:
Det var så lidt.

For lige at tilføje noget til ovenstående spørgsmål: Ved hvilken temperatur fordamper hashen?

I Følge Erowid fordamper THC ved 200 grader celsius, andre steder har jeg set det til omkring 150-160 grader.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: i et træ
BisMann skrev:
fe_faqet skrev:
Det var så lidt.

I Følge Erowid fordamper THC ved 200 grader celsius, andre steder har jeg set det til omkring 150-160 grader.

Så bliver det da ikke helt let at lave en sjov lasagne?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
electricWizard skrev:
BisMann skrev:
fe_faqet skrev:
Det var så lidt.

Så bliver det da ikke helt let at lave en sjov lasagne?

Kan man ikke bare lave den ved lavere varme i længere tid? nu er jeg ikke den store kok men skulle da mene det ville kunne lade sig gøre? 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Det er ikke et seriøst problem med fordampningen, hvis jeg må tale ud fra egen erfaring. Husk på at det meste ikke ligger i kanten og derfor skal "vandre" igennem resten af massen for at komme ud til kanten og undslippe.
Noget helt andet er, lån den høje kogebog og læs den. De har den i det danske bibliotekssystem så står den ikke på hylden er det bare at bestille den hjem!
Jeg er dog også uenig i at man skal undlade muskatnødden, min erfaring er at alt hvad man kan tilsætte af krydderi der harmonere med hash/pot smag er positivt for den kulinariske oplevelse af det færdige resultat. De krydderier/smage jeg finder er gode at kombinere med hash/pot er ting som chokolade, karry (og krydderier der ofte kan findes i karry) og sojasovs. Som mange ved vil muskat være at finde i visse karryblandinger og jeg har personligt ofte øget mængden af muskat frem for at sænke den.
Uanset hvad du ender med at gøre ønsker jeg held og lykke til, og husk nu at droppe en linie omkring forsøget og eventuelle råd til andre der vil gentage det som forhåbentligt bliver en succes!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]