Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey har røget før men er lidt uerfaren hehe, så ville spørge om en ting.
Jeg har købt 4 gram fed, og om 2 dage ska vi hygge og feste og ha det lidt sjovt :D det er 80'er, og har hørt man kan nøjes med ½ gram i hver smøg (ja vi har ikke cones eller noget for de blev ødelagt og er en spade til selv at lave det)
Så kan jeg nøjes med ½ gram i hver smøg eller skal jeg bare tage et helt?

Og hvis vi ryger det i bon, hvor mange hoveder er der så til i et gram?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er svært at sige, bare fordi du har givet 80 kr. for din ryger ved vi jo ikke hvilken kvalitet det er i. Men prøv dig frem, se hvor lidt der skal til. Hvis du ingen tollerance har overfor thc skal der ikke meget til.

Hvis dit tjald er pengene vær og du er alene, så er et halvt gram for meget imo.

Titel:
Junior medlem

Jamen det jo 80'er hash.. får det for 70 kr :D
Sidst jeg røg røg jeg 2 hoveder og fik mega grinern på hehe :D

Og der var det nok 1 gram vi brugte til 2 hoveder og tror det var standard..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

80'er pleger at være en betegnelse for hvor meget hashen koster. Ikke hvilken slags hash det er.

Et gram til to hoveder, det var da ekstremt meget. Det kunne du vidst ikke suge i en lunge. :)

Titel:
Junior medlem

kan os godt være vi brugte 3 ka sku ikk huske :P
men man plejer jo at sige 50 er standard også er der 60, 70, 80 osv op til 120 også julehash? :P hehe

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Kommer på staden mange gange om ugen og kender alle de udtryk, ved godt hvad du mener. Men det er jo bare navne, de siger ikke altid så meget om kvaliteten, men er sikker på det virker fint.

Men det aller aller vigtigste. Skaf nogle cones, køb 4 i en pakning i hård plast så går de ikke i stykker. og rist jeres smøger. Alt det andet efter det gør kanå så meget, det med smøger går oftes mere galt og ryge oplevelsen er en helt anden. Smøger er for tynde og hvis i er 3-4 så bliver der pulset og det kan smøgen ikke klare med 0.5 gram hash i. Mener det ta det for en med erfaring, uden cones ingen sjov.

Ang. dosering vil jeg mene at 0.25 gram per person er rigeligt så kan i altid rulle en til en time senere.

Velkommen til < Postguiden øverst i forummet er god at læse til at komme igang.

Mvh Mikkel

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det kommer an på kvaliteten, at det er 80'er siger absolut mere om prisen end om kvaliteten, hvis i er flere 3-4 stykker kan i godt starte med at ryge ½-1 gram alt efter hvor meget folk ryger normalt, men ryger du selv, vil jeg mene du skulle starte ud med 0,15-0,20 hvis du vil være på den sikre side, ellers kan den jo også slukkes og evt. tændes igen senere, man plejer at få fuld effekt efter en 10-15 minutter, så hav dét i mængde.
Jeg vil opfordre dig til at prøve at rulle selv, lyder ikke som en så ideel løsning med at ryge i en cigarret, selvo jeg ikke helt kan gennemskue hvordan du vil gøre dette.

Titel:
Junior medlem

okey, men nu bor jeg jo på bornholm så det rimli nedern.. :S
og har sku aldrig set nogen butikker herovre man kan købe sådan noget i.. men hvad med at lave cones selv hvordan skal jeg gøre det? og kan heller ikke købe noget papir herovre til cones for der er ingen butikker herovre der sælger det..

vi er 2 personer, 2 gram hver :D
men ryger vi det i bon, så 1 gram til 3-4 hoveder?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jeg kommer fra Svaneke <

Du kan ikke købe cones nogen steder, det har du ret i. Men køb en pakke joint papirer, det har de fleste tankstationer, selv på bornholm. Der ligger også en lille butik på gågaden i rønne som har alt muligt i småpiber og lidt forskelligt hippie halløj.

Hvs i skal ryge bong så prøv jer frem, lav et gram til 4 og et til 5 et til 6. Mange muligheder.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 3630
Værså god her er en lille guide lavet af min kære ven:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22668

Så er bong mixet hjemme, han bruger dog 2g røg og 2 smøger du kan så bare bruge det halve ;)

EDIT: kan sætte mig ned i morgen og lave en lille guide i at lave en simpel bong ud af ting du har der hjemme.
Ser på sagen i morgen

Titel:
Medlem

Jeg vil umiddelbart mene at et halvt gram til en smøg er alt for meget (regner med at du vil lave skolejoints - tage tobakken ud smøgen, mixe med tjald, og putte tilbage i smøgen). Prøv med 0.25 gram til hver smøg - måske endda mindre hvis det er god tjald du har. Så hellere lave nogle flere skolejoints, med lidt mindre tjald i hver. Ellers brænder de heller ikke ordentligt.

Titel:
Junior medlem

Mungojohn-> så gør jeg da det :D så skal nøjes med 0,25 gram i hver smøg? (skolejoints)

Titel:
Medlem

bumsesnask skrev:
Mungojohn-> så gør jeg da det :D så skal nøjes med 0,25 gram i hver smøg? (skolejoints)
Ja, prøv noget i den størrelsesorden. Hvis det er god hash, så kan mindre også gøre det. Så ryger i bare en skolejoint til, hvis i vil være skævere... På den måde brænder de meget bedre, og mindre tjald går til spilde.

Medlem

bumsesnask skrev:
Hey har røget før men er lidt uerfaren hehe, så ville
Og hvis vi ryger det i bon, hvor mange hoveder er der så til i et gram?

2 smøger til et gram. :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Sugede du to hoveder aller første gang du prøvede at ryge tjald?!

Du må ha gået helt kold :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]