Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg havde hørt meget om denne her guld-kakao, så det skulle prøves. Men ak, intet skete, slet intet! Da det jo er en ret simpel proces må noget jo have gået galt i selve stegningen af smøret, som smeltede - jeg puttede smulret standard i, og rørte lidt rundt i det, indtil det blev mørkebrunt og jeg kunne se en masse meget små bobler; her slukkede jeg for varmen. Mine spørgsmål er:

1) Hvor lang tid lader i hashen varme i det smeltede smør? Har jeg brugt for lidt eller for meget tid på smeltningen? Skal man bruge svag/kraftig varme?

2) Mht. mængden skal der så mere eller mindre i end når man ryger? Jeg tog den mængde jeg plejer at holde til over en aften med rygning, plus 25 %, så jeg fatter ikke, jeg intet mærkede.

Håber I vil hjælpe en nybegynder hvad det angår!

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Du er ikke immun, er min påstand :)

Det skal varmes ordentligt igennem, så det rigtig bobler, men nøjes med middel varme. Giv det gerne 10 min.

Drik kakaoen på tom mave, og spis evt. noget mad bagefter. Hvis du spiser på fuld mave risiskerer du at det bliver optaget så langsomt, at du ikke rigtigt mærker noget.

Der skal ca. det samme i som du ville ryge. Hvis du kan få fat i noget der er bedre end tør standard, så prøv med det og se om det ikke giver en bedre effekt.

Titel:
Junior medlem

Middel varme - 10 minutter. Noteret. Tror kun jeg lod det være i et par minutter, så måske det er der fejlen ligger. Det samme gælder for kage ikke?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Deeke skrev:
Middel varme - 10 minutter. Noteret. Tror kun jeg lod det være i et par minutter, så måske det er der fejlen ligger. Det samme gælder for kage ikke?

Jo.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Deeke skrev:
smuldret standard

Ville også være lidt federe hvis i kunne skaffe noget bedre end standard, der findes ikke noget værre end parafin og rottelort i sin dejlige varme kop guldkakao...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg synes heller aldrig jeg får noget ud af hash oralt..

Det er der også én af mine venner der ikke gør, og det er ligemeget om vi bare æder en klump, eller om vi varmer det op i fedstof..

Vi bruger også 1,5 - 2 gram, men der sker bare nada? :cry:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 3630
Chanders skrev:
Jeg synes heller aldrig jeg får noget ud af hash oralt..

Det er der også én af mine venner der ikke gør, og det er ligemeget om vi bare æder en klump, eller om vi varmer det op i fedstof..

Vi bruger også 1,5 - 2 gram, men der sker bare nada? :cry:

Jeg syntes heller ik at man får den helt store virkning ved at indtage hash i mad og drikkelse. Men det smager nu meget godt, dog ik hvis man har kommet for meget røg i. Hehe

Syntes det er lidt syndt, så vil jeg heller voldtage mine lunger og ryge de 5 g jeg plejer at bruge til en kage, på en bong i stedet for.

Junior medlem

Glæder mig at høre jeg ikke er den eneste - tror også bare jeg fremover holder mig til rygningen. Har lige prøvet igen og spist en pæn portion i en guldkakao, og efter 3 timer, intet. Tror desværre jeg er imun.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Drupe skrev:
Drik kakaoen på tom mave, og spis evt. noget mad bagefter. Hvis du spiser på fuld mave risiskerer du at det bliver optaget så langsomt, at du ikke rigtigt mærker noget.

:yeah: Tror helt bestemt også det er problemmet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Selvfølgelig er i ikke immune......

For det første: Køb noget GODT hash. Ingen grund til at prøve at varme bladsmulder igennem
For det andet: Brug godt med fedt, olie, kakaosmør eller lign.
For det tredje: Varm godt igennem, ikke koge men bare varme godt igennem.
For det fjerde: På tom mave!!!

Hvis du putter 0,3g "ægte 120'er" fra Staden i en kop kakao, som vist i hashguiden under opskrifter, og følger ovenstående, tror jeg ikke på at det ikke virker!

Hold jer fra standard, i drikker da heller ikke Tuborg Ultra light når i skal i byen vel? Plus at standard er mere farligt for helbredet end light-øl

Livet er for kort til dårlig tjald, oralt eller røget gør ingen forskel ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
Deeke skrev:
jeg puttede smulret standard i, og rørte lidt rundt i det, indtil det blev mørkebrunt og jeg kunne se en masse meget små bobler; her slukkede jeg for varmen.

for mig kan det godt lyde som om smøret har været for varmt.
thc´én fordamper hvis det bliver meget mere end ca. 200 C varmt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

THC'en fordamper også ved lavere temperatur, men det er rigtigt at smørret ikke skal være kogende varmt. Bare smelt og hæld i mens det omrøres ved svag varme. Det skal bare ikke blive fast igen

Titel: Tja...
Junior medlem

...den standard jeg brugte røg jeg af dagen efter, og der virkede den fint. Og ja, jeg havde tom mave!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg gætter stadigvæk på dårlig hash... Kan være der udskilles nogle giftige stoffer ved rygningen som gør jer skæve.

Hvis det er standard i den dårlige ende så er der så lidt som 5-10% trichomes i hvert gr. hash. Den samlede dosis af 2g standard pr. person kan derfor være meget lille... I forhold til hash af rene trichomer, hvor dosen ikke er høj målt i gr.
Nu kender jeg ikke din klump, men jeg er sikker på at i vil kunne mærke noget ved at bruge noget godt hash. Gør som der står herinde og find en god opskrift, så kan det ikke gå galt

Jeg kan varmt anbefale guldchokolade, virker på max 45min

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Jeg gætter stadigvæk på dårlig hash... Kan være der udskilles nogle giftige stoffer ved rygningen som gør jer skæve.

Hvis det er standard i den dårlige ende så er der så lidt som 5-10% trichomes i hvert gr. hash. Den samlede dosis af 2g standard pr. person kan derfor være meget lille... I forhold til hash af rene trichomer, hvor dosen ikke er høj målt i gr.
Nu kender jeg ikke din klump, men jeg er sikker på at i vil kunne mærke noget ved at bruge noget godt hash. Gør som der står herinde og find en god opskrift, så kan det ikke gå galt

Jeg kan varmt anbefale guldchokolade, virker på max 45min

Guldchokolade = guldkakao I suppose? 45 min maks? Den erfaring har mine venner og jeg overhovedet ikke. Det plejer at være en time og et kvarter, før det begynder at virke, hvor vi har fastet i mange timer inden.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gæst: Nope... Varm guldchokolade http://psychedelichosting.info/xp3rt/kakao.htm

Virker meget hurtigere...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:

Det er præcis dét der, vi laver. :P Hvis dét ikke er guldkakao, hvad er guldkakao så?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg må tilslutte mig Xpert, jeg synes også at guldkakao virker utroligt hurtigt. Jeg havde IKKE tom mave og jeg begyndte allerede at mærke en anden tilstand komme snigende efter 25 min.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gæst skrev:
Xpert skrev:

Det er præcis dét der, vi laver. :P Hvis dét ikke er guldkakao, hvad er guldkakao så?

Tjaa der er nogen der mener det er ½kg smør og vekao-pulver med sukker...

Men så kan jeg ikke forklare det. Virker hurtigt på mig

Selvfølgelig topper rusen ikke ved t+0045 men den begynder 100% der og topper indenfor ½ time ca. Ligesom ved rygning. Onset, plateau og resten af rusen er mere langtrukken end ved rygning...

Titel:
Medlem

Uden at tage stilling til hvorvidt du er immun, så vil jeg anbefale dig at prøve dette:
http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=23342
Det er en så simpel process at det næsten ikke kan gå galt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]