Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg tager til amsterdam på søndag og vil høre om der er nogle der kan anbefale et par gode steder.

Udover kvaliteten af røg, der naturligvis er vigtig, er jeg meget interesseret i at undgå følgende: reggae og dub, rock og andet dumt hippiemusik. Hvis der er nogle af jer der kender steder der spiller jazz, psy-trance eller moderne kompositionsmusik (long shot, I know....) ville det være fedt!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Da jeg var dernede spillede de stort set kun dub, chillout og noget jeg ikke kan huske. Et enkelt sted spillede de dog noget tilbagelænet house.
Men det er ganske hyggeligt. Så må du forbarme dig over de satans hippier :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Prøv at søg. Der har været en del tråde om emnet så vidt jeg husker.
Jeg har ikke selv stødt på nogen shops med techno eller psytrance desværre, men hvis du spurgte mig, så ville jeg råde dig til at kigge efter de lidt mindre steder. Der er typisk en lidt mere privat og hyggelig stemning. Samtidig ville jeg nok også holde mig fra de store kæder ala The Bulldog. Der er sgu ikke så meget sjæl som de små, synes jeg.

En go idé kunne være at snakke med nogen dernede, fortælle lidt om hvilken stemning i er ude efter, og så kunne det jo være at de kendte nogen steder..

Her er en side hvor der er en masse forskellige shops der bliver diskutteret.
http://lem.localinet.co.uk/phpBB2/viewf ... 18409a3a96

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Jep, gå efter de små! ellers er den kæde der hedder noget der slutter på ij rigtig god også. ihvertfald den der ligger inde på en af de gader hvor der er pubcrawls, ved diskotek piraten og sports café... der kommer neonlys ud af den så kan du kende den.

Titel:
Medlem

Grey area har noget af det bedste weed der kan opdrives.. plejer at tage til Amsterdam ca. 2 gange om året.... men tjek denne side: http://www.ignatzmice.com de plejer at lave en ugentlig rapport, på deres message board, over hvad der er skidt og kanel på de forskellige shops:)
Siden er forresten også kanon, hvis du lige som jeg, også er til alle de lækre købekællinger dernede:) Kan næsten ikke vente til jeg skal derned igen i september:)
BTW: transavia.com har tit ret billige flybilletter derned til... bestilte for et par måneder siden, og fik en retur billet til ca. 650kr (og det med afgifter og det hele)

Junior medlem

Der er så mange coffeeshops dernede, og de er vildt fede alle sammen på hver deres måde. Men min veninde og jeg fik dog en stamcoffeeshop dernede ved navn "Free Adam". Et super hyggelig sted, hvor man sidder godt. Stedet er godt nok indrettet i Bob Marley stil, men de har god ice, sort nepal, white widow osv. Deres ice er det bedste hash, jeg nogensinde har prøvet. mums
Coffeeshoppen ligger på Oude Hoogstraat 13, som ligger i centrum, ikke langt fra den store vej Damark.

Men ellers skal du prøve at gå ind i kioskerne og spørge efter "Smokers Guide" til 5 Euro, som er alt, hvad du har brug for. Med gode tips og god info om de fede steder i Amsterdam.

Titel:
Medlem

http://www.coffeeshop-guide.com/

Titel:
Medlem

Geografisk sted: På flugt
Forresten har Smokers guide også en hjemmeside. Mener den bare hedder smokersguide.com

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Mange tak for rådene. Da vi kom derned tog vi nu alligevel bare shops'ne som de kom. der er jo sindsygt mange at vælge imellem, så man finder nemt et par gode. Vi har hygget os gevaldigt og røget SÅ meget god røg, at jeg tror jeg vil skrive en lille historie om lidt....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
jeg synes personligt at The jolly joker er en rigtig hyggelig coffee shop, mit personlige råd er: prøv at undgå coffee shops der ligger i centrum, de er dyre og de er crowdede. prøv at find de coffee shops som de lokale også benytter sig af, der er priserne lidt mere chillede og jeg synes også der er bedre stemning disse steder.

men hey god tur du, det er altid hyggeligt at være i amsterdam :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Byen over alle byer, ingen tvivl om det.

Nu ved jeg godt at du har været dernede nu, men så i stedet for at anbefale, vil jeg i stedet spørge om du besøgte bl.a. Abraxas, Dolphins og Dampkring? 3 af mine favoritter. På dampkring kan man få så god røg at det ganske simpelt er svært at forstå.

Titel:
Junior medlem

unskyld men jeg ved godt det er gammel Tråd men... Nu hvor jeg og nogne af mine skal hen til amsterdam vi er 12 og vi vill alle være 2 og 2 i hvert værelse og vi gider ikke være på noget lorte Hotel så jeg tænker på om i ved om nogne gode Hotel vi kan være hen på eller noget :) vi skal alstå alle samen være på det samme hotel ;)

og så det Sidste Spørgsmål. er der nogne hjemmesider med priser på det grønne og det Brune der hen :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Green420 skrev:
unskyld men jeg ved godt det er gammel Tråd men... Nu hvor jeg og nogne af mine skal hen til amsterdam vi er 12 og vi vill alle være 2 og 2 i hvert værelse og vi gider ikke være på noget lorte Hotel så jeg tænker på om i ved om nogne gode Hotel vi kan være hen på eller noget :) vi skal alstå alle samen være på det samme hotel ;)

og så det Sidste Spørgsmål. er der nogne hjemmesider med priser på det grønne og det Brune der hen :wink:

Man skal være 18 for at købe hass i shopsne..

Ej forstod godt hvad du mente. Jeg tror ikke, der er ret mange hjemmesider du kan se det på. :(

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hvis i er så mange så ville jeg helt sikkert droppe hoteller og booke en husbåd. Det koster ca. det samme det er ihvertfald noget du burde checke ud.

Søg på det her på google houseboats+amsterdam

Mvh Mikkel

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Green420 skrev:

Coffee shopsne har ikke lov til at reklamere med deres priser og har fjernet deres menukort fra deres hjemmesider. Men her er nogle gennemsnitslige vejledende priser.
http://www.coffeeshop.freeuk.com/ACDfrm ... GenCS.html

(Kan dog ikke garantere at de stadig er up to date)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Stones cafe er super! (stones corner) :)
Der koster en pre-rolled joint en 5 €(de er klasse). 1 gram af det grønne starter fra 10€...

på the rookies koster 1 gram thai 5 € .. (happy high effekt og ikke særlig stærkt)

Medlem

Loolapalooza skrev:
Coffeeshoppen ligger på Oude Hoogstraat 13, som ligger i centrum, ikke langt fra den store vej Damark.
Lige en lille rettelse: Gaden hedder Damrak (kom hjem fra Amsterdam her for et par dage siden :P ).

Mht. coffeeshops, så ligger der en rigtig hyggelig, rodet shop som jeg desværre ikke kan huske navnet på, et sted mellem bloemgracht og prinsensgracht - den burde være til at finde hvis du gider :) .

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Fuck jeg dag godt til Amsterdam igen, har kun været der med mine forælder da jeg var lille.

Det kunne blive den sygeste drengetur! :D

Titel:
Medlem

Cooker skrev:
Fuck jeg dag godt til Amsterdam igen, har kun været der med mine forælder da jeg var lille.
Jeg har nu også været der med den gamle (min far). Han er en gammel hippie, og han nød det mindst lige så meget som mig (jeg er vel også bare en yngre hippie). :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Mungojohn skrev:
Cooker skrev:
Jeg har nu også været der med den gamle (min far). Han er en gammel hippie, og han nød det mindst lige så meget som mig (jeg er vel også bare en yngre hippie). :)

Fyrede du så bare den fede med ham? :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]