Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Haii y'all! Jeg er begyndt på en efedrin-kur, og vil egenligt gerne høre fra nogle med noget erfaring på det område, hvordan jeg får mest ud af det hurtigst muligt? Jeg spiser 3 kapsler om dagen, og skal til at cykle på motionscykel - er det nok for at tabe sig? Jeg spiser et æble til morgenmad sammen med en kapsel, spiser 2 rugbrød med fedtfattig pålæg til middagsmad sammen med en kapsel og en fiberbolle med kylling og salat til aftensmad.

Kapslerne inderholder (som hovedingredienser):

Ma Huang (Ephedra) 13,5 mg
Guarana 22,5 mg

Hvor lang tid vil der gå, før man kan se resultater?

:D

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
hvordan kan du leve på så lidt mad ? jeg vill godt nok være sulten kontant :shock:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Kan ikke lige se grunden til at du vil tage efedra om aftenen? Og i det hele taget det at bruge efedra/efedrin som slankemiddel virker ikke særlig sundt i mine øjne.. Det kan være en motivator ja, men det er sgu opslidende.. La' være med at gøre det over særlig lang tid.. Du kan sagtens misbruge efedra..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som hopihavnen siger er det da dumt at tage efedra om aftenen, er det så ikke svært at sove?

Du må forstå at det ikke (primært) er efedrinen der gør dig slank, det er motionen og den sunde kost. IMO kan efedra være godt at anvende en gang imellem hvis man har brug for et spark i rumpen for at komme op på kondicyklen, men det er usundt i det lange løb.

Desuden tror jeg ikke du behøver at faste på den måde. Bare spis godt med rugbrød og kartofler, det feder ikke og du får brug for næring hvis du vil motionere ordentligt.

Held og lykked med det.

Titel:
Junior medlem

Man kommer ind på et forum for at få oplysninger, ikke for at få en løftet pegefinger! :x Ikke flere løftet pegefingere i denne tråd, venligst kun folk med erfaringer med dette. Tak :)

Titel:
Medlem

Citat:
En ting man også skal være opmærksom på, er at ens stofskifte tilpasser sig efter hvor meget du spiser. Dvs at hvis du prøver at sulte dig selv, så tilpasser det sig. Dvs at du stopper med at tabe dig. Når du så begynder at spise normalt vil du tage på igen. Den såkaldte Yo-Yo effekt.

Det er det samme der sker hvis du spiser en fatburner og spiser normalt ( nok forkert siden man æder fatburners). Når du så stopper med at spise pillerne ryger de tabte kilo tilbage på sækken og du kan begynde forfra.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
AWSM skrev:
Man kommer ind på et forum for at få oplysninger, ikke for at få en løftet pegefinger! :x Ikke flere løftet pegefingere i denne tråd, venligst kun folk med erfaringer med dette. Tak :)

Da dette er et HR forum, er det ikke så mærkeligt at folk kommer med hvad du kalder "løftede pegefingre". Is på, folk vil dig bare dit bedste. :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Det forekommer mig ret morsomt, at man søger råd til slankekure på et forum som omhandler stoffer, og tilmed får en løftet pegefinger med på vejen.

Men jeg kan egentlig kun erklære mig enig i det som de andre narkomaner allerede har sagt. :lol:

Jeg vil lige rette moonage mh. rugbrød og kartofler. Hvis det handler om at din forbrænding er lav (og det må den være, hvis du kan klare dig med den kostplan du beskriver) så skal kartofler og rugbrød ikke bare frådes i begyndelsen, da kulhydrater feder.

I stedet vil jeg råde dig til at spise når du er sulten, og vær sikker på at du er mæt. Det er alle de små sukkerrige mellemmåltidssnacks som feder. Frugt er dog godt nok.(hold dig fra tørret frugt i starten)

Morgenmåltidet er dagens vigtigste (den har du aldrig hørt før vel?). Derfor skal du spise rigeligt med kalorier til morgenmad. Havregryn er så godt. Masser af fibre = mere mæthed. Det sænker også kolesterolet. Jeg spiser det med rosiner, solsikkekerner og kokos med mælk. mmmmhm.

Undgå det flydende sukker(altså det du drikker). Det er utrolig så meget sukker man får ned den vej, uden rigtig at lægge mærke til det. Drik i stedet gerne god juice(ikke koncentrat) i mængder af et glas om dagen.

Du har vel ikke tænkt dig at skulle spise lige præcis det du nævner hver dag? Variation! Fisk, brokkoli, spinat osv. :D

Udelad margarine på brødet (lorteprodukt). Skal det være smør så lad det være smør, men kun en gang imellem. Brug derudover planteolie til varm mad og salat.

Find nogle forholdsvis sunde snacks som du tillader sig selv at spise lidt af. f.eks bitter chokolade.

Og så skal du røre dig. Jeg synes personligt fitness er røvsygt. Styrketræning godt nok suverænt til at øge din forbrænding, hvis du virkelig går til den. (2 kg håndvægte hjælper derimod ikke) Jeg ville hellere finde en anden idrætsgren som er lidt sjov, men ok hvis du generelt hader motion er det jo ligegyldigt.

drop efedrin, og lad være med at lede efter andre genveje.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det kommer an på hvilke kulhydrater du får i din kost. De sunde som er i frugt og grønt er jo en god ting. Hvid sukker er de hurtige og usunde kulhydrater. Det der sker er at det ikke er selve kulhydraterne der feder, men når kroppen ikke kan optage flere kulhydrater begynder de at blive omdannet til fedt og det er jo ikke særlig fedt. :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
AWSM skrev:

En løftet pegefinger var det nu ikke, men en reminder... Hvis du tror du har fundet en nem løsning mht at tabe vægt, i efedrin, så er jeg bare bange for at du bider dig selv i røven, på et tidspunkt..

Ok, jeg har ingen erfaringer med at bruge efedrin som slankemiddel, men jeg har dog taget både efedrin og efedra.. At mit svar så måske ikke llige er hvad du forventede, er da ikke ensbetydende med at jeg løfter min pegefinger!

Efedrin er ikke noget vidundermiddel! Og personligt ser jeg det på et plan der næsten når amfetamin... Ville du bruge amfetamin som et slankemiddel?

Titel:
Medlem

AWSM tag og hent Krop&Kost for at få styr på din kost.

Titel:
Junior medlem

Thanx :D

Jeg har ikke tænkt mig at være æde efedriner all the time. Jeg bruger det blot til at kick-starte et vægt-tab.
Jeg fik at vide, at 3 om dagen ville være godt (jeg har ikke så meget forstand på det :roll: ) Derfor søger jeg os hjælp udefra. Nu er det heller ikk fordi, jeg er super-overvægtig. Jeg er 172 cm og vejer 75 kg, og i følge Slankedoktoren.dk er jeg 2-3 kg fra min idealvægt, men jeg vil gerne tabe mig lidt mere... Men måske er jeg kommet ind på det forkerte forum?

@ Halugenlampe
- jeg er super super super kræsen, så defor er min kost kedelig og til tider MEGET uinspirerene :( Jeg kan ikke lide fisk og spinat... Men er ved at undersøge, hvilke spiser der ville kick-starte mit stof-skifte! So I'm on the right track... Den kapsel jeg spiser findes også uden efedrin, måske man skulle overveje den? :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hop over på bodyhouse eller sådan noget :P

Titel:
Junior medlem

hop over på bodyhouse eller sådan noget

Nå nå, my bad :( Troede bare denne side kunne hjælpe mig med et spørgsmål, but I guess not?! Folks syns åbenbart det er fedt at komme med små lamme kommentarer... Hvis du ikk har noget fornuftigt at ytre, så lad vær!

Folk på Bodyhouse.dk er sgu lige så dum-smarte som nogle i dette forum :twisted:

BTW :: Tager ikke efedrin om aftenen. Dette står også nævnt i første indlæg.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
AWSM skrev:
hop over på bodyhouse eller sådan noget

Nå nå, my bad :( Troede bare denne side kunne hjælpe mig med et spørgsmål, but I guess not?! Folks syns åbenbart det er fedt at komme med små lamme kommentarer... Hvis du ikk har noget fornuftigt at ytre, så lad vær!

Folk på Bodyhouse.dk er sgu lige så dum-smarte som nogle i dette forum :twisted:

BTW :: Tager ikke efedrin om aftenen. Dette står også nævnt i første indlæg.

Tag det roligt. Der er jo ingen der er ude efter dig vel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

var egentlig også bare et venligt råd, jeg tror de derinde ved om, og har mere interesse i, det du efterspørger.

Titel:
Junior medlem

Det har de ikke, desværre... Deca, test osv osv, ved de EN MASSE om! Folk, der vil være mindre i stedet for større, kan de ikke hjælpe. :o

Det var i hvert fald min erfarning med sitet.

Men skal ikke tage mere af jeres tid på slanke-snak :wink:

Titel:
Medlem

172cm og 75kg.. Det lyder da ikke galt? Hvis det BMI du snakker om, så er den målenhed da totalt ubrugelig.

Jeg er 183cm og vejer 90kg og har så et BMI på 27,2, og det tal skulle efter sigende betyde:
Citat:
Du er sandsynligvis overvægtig, og bør tabe dig for at gøre det lettere for dit hjerte at pumpe blodet rundt og for at mindske risikoen for følgesygdomme som diabetes og hjerteproblemer.

Nu målte jeg lige min fedtprocent i sidste uge til omkring 11%, og det skulle da undre mig, hvis den har ændret sig så radikalt at jeg "sandsynligvis er overvægtig". :)

ASWM, hvorfor gainer du ikke noget muskelmasse og strammer op, i stedet for at tænke på at tabe dig? Det betyder godt nok at din vægt, og derfor BMI, kommer højere op, men kan du ik se at BMI er totalt ubrugeligt?

Senest rettet af zappa 18 jan 2008 14:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Du skal for det förste ikke tabe dig, da du ikke er overvägtig. Selvf. kan du have en meget lav muskel masse, og således en höj fedtprocent.

Vejen frem for dig ville jeg mene var motion og varieret kost. Den der sultekur du udsätter dig for er ikke god. For det förste bliver du undernäret, hvilket vil före til modtagelighed for sygdom og träthed m.m.
For det andet vil du tage på igen når du dropper kuren.

Spis groft böd med påläg om morgenen eller andet fiberholdigt mad. Så er du mät, og har mere energi resten af dagen. Din aftensmad ville väre god når du stod op. Spis gerne et ordentligt mellemmåltid med gröntsager, rugbröd osv. Indtag et par glas med vand sammen med måltidet. Du vil således blive mät og frisk. Mange er konstant sultne fordi de i virkeligheden ikke drikker nok. Til aften skal du ikke spise så meget, medmindre du träner.

Med den kur du har planlagt sammen med motion, vil din krop ikke have resourcer til at bibeholde dine muskler. Sög dog ordentligt råd i stedet for herinde.

Titel:
Medlem

AWSM skrev:

AWSM, indse dog at en "løftet pegefinger" eller advarsel i dén grad også er oplysning. Endog ofte enormt brugbar oplysning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]