Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 15:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Stueplante
Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg savner lidt grønt på mit værelse, men syntes det bliver for kedeligt med standard-bregnen (eller hvad der nu rykker for tiden).

Jeg tænker jeg kan slå 2 fluer med et smæk, hvis jeg derimod dyrker en spændende praktisk plante, der også kan konsumeres senere hen.

Jeg er en klovn til det med planter, og kan ikke administrere en plante der kræver særlig temperatur el. luftfugtighed. Desuden må den helst ikke være ulovlig at opdyrke. Hvad er mine muligheder???

Jeg kunne rigtig godt tænke mig kratom, salvia el. en form for kaktus, men de falder vel alle uden for katagori. Så hvad kan jeg ellers dyrke???

Senest rettet af Neglen 01 feb 2008 07:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Kratom kan du vidst dyrke herhjemme, men mener ikke det bliver potent. Salvia er ulovligt, men kaktus er vidst ikke noget problem.

Anders!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted herude
Neglen skrev:
Jeg savner lidt grønt på mit værelse, men syntes det bliver for kedeligt med standard-bregnen (eller hvad der nu rykker for tiden).

Jeg tænker jeg kan slå 2 fluer med et smæk, hvis jeg derimod dyrker en spændende praktisk plante, der også kan konsumeres senere hen.

Jeg er en klovn til det med planter, og kan ikke administrere en plante der kræver særlig temperatur el. luftfugtighed. Desuden må den helst ikke være ulovlig at opdyrke. Hvad er mine muligheder???

Jeg kunne rigtig godt tænke mig kratom, salvia el. en form for kaktus, men de falder vel alle uden for katagori. Så hvad kan jeg ellers dyrke???

Kaktus er rigtigt flot at have ståendene, har selv et par ståendene og de er jo grønne;) som du søger.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Nu har jeg ikke selv praktisk erfaring med Ipomoea violacea/morning glory/blå tragtsnerle, men den skulle ikke være overdrevet svær at dyrke. Det er en flot slyngplante, der tilmed indeholder LSA.

Kig evt. her http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... ragtsnerle

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Karse er meganemt at dyrke og så kan det med en mindre ernæringsmæssig fordel konsumeres :wink:

Men jo San Pedro kaktusser er ret nemme at gå til, de ka' både dyrkes fra frø af eller endnu nemmere bestilles hjem lige til at kaste i jorden og der skal meget til at slå dem ihjel (Ca. en overvintring uden potte i en åben garage) :(

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Svampe! Det er da også ret nemt.. Men okay, det er ikke så grønt..

Nogen der har erfaring med, at give svampe grøn frugtfarve? Måske dunke dem med farvet vand? :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
And skrev:
Svampe! Det er da også ret nemt.. Men okay, det er ikke så grønt..

Mug er grønt og det er en svamp :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flimmer skrev:
Mug er grønt og det er en svamp :lol:

Konsumere mug? Tja, man konsumerer jo trodsalt skimmelsvamp i nogle oste - og maddiker i andre - såh..?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Du kan da dyrke noget kanna, morning glory (super flot når den kommer i blomst), malurt (tvivlsom virkning), ephedra (har dog ikke selv haft meget held med denne), cebil og ja kaktus som tidligere nævnt.

Kratom kræver vist nok en vis luftfugtighed for at få det optimalt. Var en tråd om det her for et stykke tid siden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]