Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 15:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Godmorgen psychedelia, og brugerne selvfølgelig :)

Jeg kom til at tænke på, om det ville skade min træning (styrketræning/bodybuilding), hvis jeg nogen dage gik hjem og røg en stor fed joint bagefter? :)

Jeg kom til at tænke på det, pga. det jo er bevist at alkohol (hvilket jeg er stor tilhænger af) smadre træningen ret meget:

[/url]http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/AlkohologVaegttraening.php[/url]

Også tænkte jeg om jeg evt. kunne vælge nogen weekender fra, hvor jeg så røg mig skæv og hyggede mig med folk, i stedet for at tage i byen og drikke mig stiv (smadre træningen).

Håber folk tager spørgsmålet seriøst, for det gør jeg og hvis der er grammatiske fejl, som jeg ved folk nogengange går meget op i herinde, så bedes i venligst droppe at kommenterer dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Har hørt et par steder fra at det skulle smadre din trænning men ved ikke om det passer. ved at Hash rygning smadre en steoride kur. men ellers ved jeg ikke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Artiklen "War on Estrogen" skrev:
...and for you "herb" lovers out there, tetrahydrocannabinol, or THC, the active ingredient in marijuana, is also estrogenic.

estrogen's negative effects — lowering of GnRH, LH and Testosterone; decreasing lean body mass; increasing fat mass...The increasing fat mass, in turn increases aromatase activity, which in turn causes further depression of Testosterone levels and a preferential storage of abdominal fat, eventually leading to a state of hypogonadism...Even worse, estrogen has recently been implicated in both benign prostate hypertrophy and prostate cancer!

Hele artiklen er her: http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=461630

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg mener at have læst et sted at THC skulle have en kraftig sløvende effekt på din restitutions evne. Ergo skal der gå længere tid mellem dine træningspas, og det vil naturligvis nedsætte din evne til at opbygge en større muskelstyrke.

Jeg har dog intet videnskabeligt belæg herfor!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

efter hvad jeg har hørt, kan du lige så godt lade vær at træne hvis du ryger joints jævnligt :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
not_a_panda skrev:
efter hvad jeg har hørt, kan du lige så godt lade vær at træne hvis du ryger joints jævnligt :)

Men har du en kilde på det? Mund til mund rygter kan trådstarteren jo i realiteten ikke bruge. Kan ikke se hvorfor man skulle lade være med at træne, bare fordi man ryger joints jævnligt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Da jeg startede med at træne røg jeg bong hver aften. Og det stod på i et halvt år eller mere tror jeg det var..

Trænede 4 gange om ugen. Og voksede da om brystet og armene, og steg i bænk til at starte med at kunne max bænke 54kg til at kunne max bænke 74kg.

Så kan da godt være THC sløver udviklingen, men ikke fuldstændig hvertfalde :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Bodybuildere som arnold røg også joints, istedet for at drikke. Og så sagde han engang, at det var dejligt at musklerne kunne slappe af.

Det med at være på krudt samtidig, og det så ødelægger, det passer ihvertfald ikke. Har læst tilpas meget på BH.dk til at vide at de netop fyrer en fed istedet for at drikke, for ikke at ødelægge deres kurer..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cooker skrev:
Bodybuildere som arnold røg også joints, istedet for at drikke. Og så sagde han engang, at det var dejligt at musklerne kunne slappe af.

Det med at være på krudt samtidig, og det så ødelægger, det passer ihvertfald ikke. Har læst tilpas meget på BH.dk til at vide at de netop fyrer en fed istedet for at drikke, for ikke at ødelægge deres kurer..

Korrekt, du kan godt træne mens du ryger, bare varm op med 10 min løb hver gang ;) så får du også trænet lungerne lidt hvilket også hjælper styrketræningen. Bare husk kosten eller forsvinder pointen i styrketræning

Titel:
Medlem

Umiddelbart vil jeg mene 20+ smøger dagligt er værre for din træning. Svjv. vil du have ~15% mindre ilt i blodet, da kulilten fra røgen også vil binde sig til blodlegemerne.

Jeg har oplevet flere, der er steget betydeligt i deres øvelser ved et rygestop (alm. tobak), da musklerne yder bedre med et højere ilt-niveau.

Som en anden også var inde på, udtalte Arnie selv, at han en gang i mellem røg en pind for at slappe godt af, efter en hård træning.

Jeg tror nærmere jeg ville bekymre mig om manglende motivation, til at få flyttet røven ned i centeret :)

Sørg for at holde et kcal-overskud på ~500 ED, massere sundt fedt, protein og langvarige carbs. Så skal du nok vokse :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

McPuffy skrev:
Umiddelbart vil jeg mene 20+ smøger dagligt er værre for din træning. Svjv. vil du have ~15% mindre ilt i blodet, da kulilten fra røgen også vil binde sig til blodlegemerne.

Jeg har oplevet flere, der er steget betydeligt i deres øvelser ved et rygestop (alm. tobak), da musklerne yder bedre med et højere ilt-niveau.

Som en anden også var inde på, udtalte Arnie selv, at han en gang i mellem røg en pind for at slappe godt af, efter en hård træning.

Jeg tror nærmere jeg ville bekymre mig om manglende motivation, til at få flyttet røven ned i centeret :)

Sørg for at holde et kcal-overskud på ~500 ED, massere sundt fedt, protein og langvarige carbs. Så skal du nok vokse :)

Og husk lige massere af energi :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Husk også steroider er for idioter, af mine "venner" begyndte på steroider for 3 måneder siden og nu er han den dummeste og mest aggresive idiot der findes til dato. Hvis der blot er en fremmed der kigger på ham går han hen og truer ham på livet. Jeg gider dog ikke snakker med ham mere pga hans opførsel på steroider.

+ at hvis du tager steroider vokser du så sindsygt at dine scener slet ikke kan følge med. Så dine muskler bliver enormt store, men scenerene kan slet ikke klare det. Hold dig fra steroider.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Husk også steroider er for idioter, af mine "venner" begyndte på steroider for 3 måneder siden og nu er han den dummeste og mest aggresive idiot der findes til dato. Hvis der blot er en fremmed der kigger på ham går han hen og truer ham på livet. Jeg gider dog ikke snakker med ham mere pga hans opførsel på steroider.

+ at hvis du tager steroider vokser du så sindsygt at dine scener slet ikke kan følge med. Så dine muskler bliver enormt store, men scenerene kan slet ikke klare det. Hold dig fra steroider.

Se. Nøjagtig ligesom at være uansvarlig med narko, det trist

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Nu er jeg ikke fortaler for steroider, men det er skam langt fra alle der doper sig, som ender ud som voldspsykopater eller vrag. Det afhænger alt sammen af hvilken kur folk benytter sig af, om de har sat sig ind grundigt i skidtet på forhånd (gør de færreste), og naturligvis betyder individets mentale udgangspunkt også meget. Er man et fjols af natur (utålmodig, gnaven, kæmpe ego etc.) er det nok knap så smart at stikke sig i armen.
Når folk har denne negative holdning over for steroide brugere, har de det med at generalisere lige så slemt som de fjolser der skærer alle over én kam mht. til hash. Bare fordi der er nogle der ikke kan finde ud af at håndtere deres rygning, er vi da ikke alle en flok idioter vel ej?
Ovenstående skal ikke betyde at jeg ikke synes doping er noget lort, tværtimod. Men det er især fordi de fleste som tager det i en meget ung alder, er uinformerede og har langt fra nået deres genetiske grænse mht til masse og styrke. Har en anden form for forståelse når vi snakker om folk i 30'erne og opefter som har årevis erfaring inde for træning og kostområdet, men hvis testosteron niveau er begyndt at synke drastisk. Det er typisk den slags mennesker der ikke fucker op under en kur.

Til topicstarter. Har selv styrketrænet seriøst siden sidste Jul (har trænet samlet i 3 år). Netop i den periode har jeg røget mere en nogensinde før (startede med at puffe i 2003) og min form har aldrig været så god som den er nu. Det betyder ikke at jeg ligger og bænker 100 kg, dødløfter 200 kg eller lign, men det har intet med tjalden at gøre, nærmere at jeg først inde for det seneste halvår er blevet 100% seriøs med kosten også, hvilket er meget væsentligt. Det er nemlig en meget dum idé at gå gang med en massiv omgang bulk hvis kalorierne stammer fra pizza, chips og cola (coca cola) hvilket nok godt kunne være tendensen når man ryger tjald :P Man kan godt blive stor og stærk med denne approach, desværre bliver man også laskefed og usund samtidig :)

Mit cannabis forbrug har i perioden været det der svarer til 1 gram om ugen (når jeg er alene) og en 4-5 blunts om måneden når jeg er sammen med gutterne. Til gengæld drikker jeg næsten aldrig og når jeg gør snakker vi max 4 genstande, som regel mindre. Føler mig ikke mere sløv når jeg står op dagen efter jeg har røget, end når jeg ikke har, men det hænger sikkert sammen med at jeg har et lille forbrug. Motivationen er også helt i top, så jeg ser egentlig ikke hvorfor man skulle bruge rygning som en undskyldning for ikke at træne, eller omvendt, handler bare om at tage sig sammen og holde et moderat forbrug (ligesom med alkohol) og lære at håndtere sine 'cravings' efter søde sager.

Min erfaring siger, at det er bedst at holde sig til tjalden hvis man skal vælge mellem det og alkohol i forbindelse med træning. Behøver vel ikke at opremse hvor mange dårlige ting der er ved alkohol.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Picadillo skrev:
Min erfaring siger, at det er bedst at holde sig til tjalden hvis man skal vælge mellem det og alkohol i forbindelse med træning. Behøver vel ikke at opremse hvor mange dårlige ting der er ved alkohol.

Så enig som jeg kan være! Alkoholen ødelægger meget mere for min træning, end tjalden gør Jeg føler faktisk ikke at tjalden ødelægger det på nogen måde. Men ligesom Arnie sagde så er det sygt godt at ryeg en pind, efter et virkeligt udmattende træningspas, så man slapper helt af.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Puny_pete skrev:

Det har dog et ubehageligt udbrud af ignorance og uoplysthed. Anabolske- og androgene steroider har naturligvis nogle bivirkninger, men at påstå at det ALTID forholder sig som proklameret ovenfor er simpelthen stupidt.

Dette er blot et angreb på en anden subkultur, som vi ikke forstår os på - Og netop som en subkultur, som vores, som er under så massivt angreb konstant, havde jeg forventet mere end den slags uoplyste indlæg baseret på skræmme kampagner.

Jeg vil ikke lyde bitter, men dit indlæg gav mig virkelig en dårlig smag i munden her fra morgenstunden af :)

Lad det være sagt, er jeg ikke en fortaler for AAS, omend jeg dog ikke vil lægge skjul på at jeg tidligere har fiflet med den slags.

MIT liv er for kort (og for værdifuldt) til at jeg vil gamble med den slags!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]