Nu er jeg ikke fortaler for steroider, men det er skam langt fra alle der doper sig, som ender ud som voldspsykopater eller vrag. Det afhænger alt sammen af hvilken kur folk benytter sig af, om de har sat sig ind grundigt i skidtet på forhånd (gør de færreste), og naturligvis betyder individets mentale udgangspunkt også meget. Er man et fjols af natur (utålmodig, gnaven, kæmpe ego etc.) er det nok knap så smart at stikke sig i armen.
Når folk har denne negative holdning over for steroide brugere, har de det med at generalisere lige så slemt som de fjolser der skærer alle over én kam mht. til hash. Bare fordi der er nogle der ikke kan finde ud af at håndtere deres rygning, er vi da ikke alle en flok idioter vel ej?
Ovenstående skal ikke betyde at jeg ikke synes doping er noget lort, tværtimod. Men det er især fordi de fleste som tager det i en meget ung alder, er uinformerede og har langt fra nået deres genetiske grænse mht til masse og styrke. Har en anden form for forståelse når vi snakker om folk i 30'erne og opefter som har årevis erfaring inde for træning og kostområdet, men hvis testosteron niveau er begyndt at synke drastisk. Det er typisk den slags mennesker der ikke fucker op under en kur.
Til topicstarter. Har selv styrketrænet seriøst siden sidste Jul (har trænet samlet i 3 år). Netop i den periode har jeg røget mere en nogensinde før (startede med at puffe i 2003) og min form har aldrig været så god som den er nu. Det betyder ikke at jeg ligger og bænker 100 kg, dødløfter 200 kg eller lign, men det har intet med tjalden at gøre, nærmere at jeg først inde for det seneste halvår er blevet 100% seriøs med kosten også, hvilket er meget væsentligt. Det er nemlig en meget dum idé at gå gang med en massiv omgang bulk hvis kalorierne stammer fra pizza, chips og cola (coca cola) hvilket nok godt kunne være tendensen når man ryger tjald

Man kan godt blive stor og stærk med denne approach, desværre bliver man også laskefed og usund samtidig

Mit cannabis forbrug har i perioden været det der svarer til 1 gram om ugen (når jeg er alene) og en 4-5 blunts om måneden når jeg er sammen med gutterne. Til gengæld drikker jeg næsten aldrig og når jeg gør snakker vi max 4 genstande, som regel mindre. Føler mig ikke mere sløv når jeg står op dagen efter jeg har røget, end når jeg ikke har, men det hænger sikkert sammen med at jeg har et lille forbrug. Motivationen er også helt i top, så jeg ser egentlig ikke hvorfor man skulle bruge rygning som en undskyldning for ikke at træne, eller omvendt, handler bare om at tage sig sammen og holde et moderat forbrug (ligesom med alkohol) og lære at håndtere sine 'cravings' efter søde sager.
Min erfaring siger, at det er bedst at holde sig til tjalden hvis man skal vælge mellem det og alkohol i forbindelse med træning. Behøver vel ikke at opremse hvor mange dårlige ting der er ved alkohol.