Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Så den anden dag en herinde, der fik besked af en admin, til at fjerne et link til en tråd på et udenlandsk forum. Dette var pga. at siden også havde en tilhørende shop, hvor man blandt andet kunne købe frø. (gider ikke til at nævne navne, ikke noget personligt overhovedet)

Så kom jeg bare til at tænke, har i tænkt over at foreksempel vores allesammens dcfonline også defineres som en forhandler så? De har jo en tilhørende frøbank, med blandt andet frø, papir og lidt groudstyr.
Ikke fordi at jeg endnu har set en blive flamet for at linke til dcf, dog burde det jo teoretisk set være det samme.

Synes det ville være helt idiotisk, hvis man ikke måtte linke til dcfs forum, selvom det dog er accepteret herinde udenom reglerne allerede, da det er et forum med information omkring cannabis, der er stortset uundværgeligt. Derfor synes jeg at der burde findes lidt mere klare retningslinier. For hvis dcf er accepteret, er det så den eneste side der er accepteret? Hvor går grænsen?

Undskyld hvis jeg rejser unødvendig problematik. Undrede mig bare.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Så må vi vel heller ikke linke til Google fordi man kan finde forhandlere der?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Kan ikke lige se hvad det har med min post at gøre.
Jeg påpeger ikke at du kan finde forhandlere på dcf, derimod at dcf er en forhandler.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Reglerne er klare imo. Men skal måske skrives på en lidt enkel måde i postguide det vil jeg tage hånd om.

Fra postguidelinen

Citat:
Der må gerne postes links til grow forumer andet steds på nettet, men ikke direkte til et forum's frø butik eller med henblik på at de har en frø bank.

Dvs du må godt linke til dcf og andre growforums, men ikke direkte til deres frøbank eller skrive "Kig på dcf de har en frøbank" og efterfølende linket. Hvis du skriver det så undlad linket.

Kemal du får lige en pm.

Mvh mikkel

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Reglerne er klare imo. Men skal måske skrives på en lidt enkel måde i postguide det vil jeg tage hånd om.

Fra postguidelinen

Citat:
Der må gerne postes links til grow forumer andet steds på nettet, men ikke direkte til et forum's frø butik eller med henblik på at de har en frø bank.

Dvs du må godt linke til dcf og andre growforums, men ikke direkte til deres frøbank eller skrive "Kig på dcf de har en frøbank" og efterfølende linket. Hvis du skriver det så undlad linket.

Kemal du får lige en pm.

Mvh mikkel

DoYouSpeakWak?? skrev:
Durban poisen har en lidt specielt sort, både effekten som du selv siger og så er den sværere at gro og egner sig slet ikke til udendørs herhjemme. Hvis jeg var dig ville jeg checke dcfonline`s frøbank, de har masser af sorter som er avlet i danmark og vokser bedre herhjemme.

Mvh Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nemlig, det var et godt eksempel du kom med der. :D :D

Sådan må du meget gerne skrive, så længe der ikke er noget link.

Hvis jeg havde skrevet, "dcf er et glimrende forum" og ikke nævnt frø i mit indlæg så måtte der godt være et link til dcf.

Mvh Mikkel

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
DoYouSpeakWak?? skrev:

Hvis jeg havde skrevet, "dcf er et glimrende forum" og ikke nævnt frø i mit indlæg så måtte der godt være et link til dcf.

Mvh Mikkel

Med alle de regler/undtagelser gør vi det jo ikke lettere for os selv!

Nej, stod det op til undertegnede, skulle psychedelia.dk være DK´s narkocentral #1, hvor kvalificerede medlemmer fremstillede og distribuerede hård narko til DK´s børnehaver og folkeskoler, så de vidste hvad narko er for en størrelse, når de starter i SFO eller Ungdomsklub...
Kunne autoriteterne ikke li´lugten i bageriet, så kunne psychedelia.dk jo bare flytte domænet til udlandet - no probs...and allotof drugs...
Nå , der er nok en grund til, at jeg ikke længere er mod. eller admin. herinde :lol:

Irma ( :oops: )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:

Mvh Mikkel

Okay. Så man må altså godt sige DCF's frøbank og ikke give link til dem ? Må jeg spørge hvorfor? er det ulovligt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Øgler skrev:
Med alle de regler/undtagelser gør vi det jo ikke lettere for os selv!

Kunne ikke være mere enig. Men nogle regler skal der være.

Incase skrev:
Okay. Så man må altså godt sige DCF's frøbank og ikke give link til dem ? Må jeg spørge hvorfor? er det ulovligt?

Ja det må du gerne, Hvorfor ? jo det hænger nok sammen med at forhandler links ikke er tillladt i de andre fora og man på et tidspunkt tænkte sådan skal det også være med frøbanker i cannabis generelt.
Der er i guidelinen lige nu meget klare regler for hvordan du må linke til sites som dcf.

Citat:

Men det kan ikke komme bag på nogen da postguidelinen har eksisteret siden 2006, men jeg kan love at den vil blive revideret inden for nærmeste fremtid så den er mere let at forstå. Men indtil da vil jeg råde alle til at læse postguidelinen igennem hvis der er noget du er i tvivl om.

Hvis i har nogle gode råd til evt regler som skal væk eller nye som skal til eller bare anden kontruktiv feedback, så er i meget velkommen til at sende mig en pm.

Mvh Mikkel

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]