Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 12:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: værdens navle + lidt nord
Jeg sider bare og undre mig over hvad folk her inde syntes om det
og om der er nogen som har ved om nogen dokumter/websider hvor man kan lese om det?

for jer som kænder lidt til mig her inde ved at jeg ikke ryger så ofte (er så blvet lidt mere i det siste, men det er jeg bare lidt glad for :wink:

Gebrokken dansk I KNOW :roll:

Northen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Her er lidt på dansk fra et stort studie i kbh.

http://www.ukcia.org/research/CannabisAndPregnancy.html

Men der ligger en masse på google omkring det.

Godt med lidt gebrokken dansk < < :D :D

Mvh Mikkel

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Northen

Hvis du er mand (eller... you know :) ) for det, kan du finde noget om problematikken på erowid.org, under deres cannabis faq.

Så vidt jeg husker, men tag mig ikke på ordet, så skal man nærmere beslutte sig for, om man overhovedet ønsker at ryge når man er gravid. Cannabissen er altså ikke i sig selv så problematisk - vist noget med, at de aktive stoffer ikke rigtigt kommer i kontakt med fostret.

Nu har jeg ikke liiiige gidet tjekke DYSW's link, så det kan selvfølgelig være du kan finde al den nødvendige info der... Men nu ved du i hvert fald hvor du også kan kigge... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Røg er vel generelt dårligt, når man er gravid. Oral indtagelse eller vaporizing ville nok være de ideelle.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: værdens navle + lidt nord
DoYouSpeakWak?? skrev:

Mvh Mikkel

Hej Mikkel!
Jeg har ikke lige ro i hodet til og læse alt det lige nu, men skal helt klart læse det senere eller imorgen :)

Og til dig Homo superior!
Jeg har lidt svært ved og forstå dit svar, men jeg kan sige at jeg er en pige eller fortrækker ung dame :wink: Hvis det var det du mente? hehe skal kigge på erowid ihvertfald!!

Gæst skrev:
Røg er vel generelt dårligt, når man er gravid. Oral indtagelse eller vaporizing ville nok være de ideelle.

Ja jeg er helt enig i at røg ikke er det bedste når man er gravid,
men så kan jeg også sige at jeg syntes hash rusen sider alt for længe hvis man spise det, te er så okay men det er helt umuligt og finde god pot hvor jeg bor :cry: og hvad er vaporizing?...

Vil så lige gøre det klart at jeg ikke er gravid... endu!!!!
Min kæreste og mig er meget enige om at det ikke kan skade så meget at vi tar en joint en gang imellem.

Der er jo alt det her med de første 3 mnd af graviditeten hvor jeg mener man ikke bør være forsiktig men det er jo logik for pærlehøns :wink:
Som jeg sage i første post jeg er ikke nogen heavy ryger og kommer selvfølgelig ikke til og blive det når jeg bliver gravid :!:

Northen

Titel:
Moderator
Brugeravatar

indlæg fra 2003 fra dcf om cannabis og graviditet, ved en undersøgelse ved Hvidovre Hospital http://community.dcfonline.dk/index.php ... pic&t=2103

Citat:
Resultater: 0,8% oplyste selv at bruge cannabis. De cannabisbrugende gravide levede i dårligere sociale kår og havde en tungere anamnese mht. andre rusmidler. Der var ikke signifikant forskel på forekomst af graviditets-, fødsels-, neonatale eller puerperale komplikationer. De cannabiseksponerede børn var ved fødslen 150 g lettere, 1,2 cm kortere og havde 0,2 cm mindre hovedomfang end kontrolbørnene. De signifikante forskelle i fødselsvægt og -længde forsvandt ikke efter kontrol for barnets køn og stort alkoholforbrug hos de gravide, men derimod efter kontrol for rygning.

Jeg ville umiddelbart lade være hvis muligt, men tror det er mærkant bedre end at beruse sig ved alkohol.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Northen skrev:
DoYouSpeakWak?? skrev:

Mvh Mikkel

Hej Mikkel!
Jeg har ikke lige ro i hodet til og læse alt det lige nu, men skal helt klart læse det senere eller imorgen :)

Og til dig Homo superior!
Jeg har lidt svært ved og forstå dit svar, men jeg kan sige at jeg er en pige eller fortrækker ung dame :wink: Hvis det var det du mente? hehe skal kigge på erowid ihvertfald!!

Gæst skrev:

Ja jeg er helt enig i at røg ikke er det bedste når man er gravid,
men så kan jeg også sige at jeg syntes hash rusen sider alt for længe hvis man spise det, te er så okay men det er helt umuligt og finde god pot hvor jeg bor :cry: og hvad er vaporizing?...

Vil så lige gøre det klart at jeg ikke er gravid... endu!!!!
Min kæreste og mig er meget enige om at det ikke kan skade så meget at vi tar en joint en gang imellem.

Der er jo alt det her med de første 3 mnd af graviditeten hvor jeg mener man ikke bør være forsiktig men det er jo logik for pærlehøns :wink:
Som jeg sage i første post jeg er ikke nogen heavy ryger og kommer selvfølgelig ikke til og blive det når jeg bliver gravid :!:

Northen

http://en.wikipedia.org/wiki/Vaporizer

Du vil altså ikke få den skadelige røg i lungerne, hvis du bruger en vaporizer. Jeg mener, at det røg, du får ned i lunerne består af 95% THC og 5% et eller andet andet, som er i Cannabis. (har umiddelbart ingen kilde).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Gæst skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaporizer

Du vil altså ikke få den skadelige røg i lungerne, hvis du bruger en vaporizer. Jeg mener, at det røg, du får ned i lunerne består af 95% THC og 5% et eller andet andet, som er i Cannabis. (har umiddelbart ingen kilde).

Det er ikke røg men damp, og hvor mange procent THC dampen indeholder kommer an på hvor varmt der varmes op. Så på noget grafik at THC skulle starte fordampning ved omkring 157 grader, og CBD ved omkring 165 grader. Ifølge Erowid er det dog 200 grader der er THC's kogepunkt, men uanset hvad kommer det an på opvarmningen hvor THC indholdig røgen er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]