Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 03:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Ja, undskyld det noget besynderlige emne, men jeg har tit undret mig over det.

Før nogen af jer prøver at bortforklare fænomenet, så er det ikke bare tankespind fra en skæv person - for mig holder det stik.

Så hvis nogen kender til det her, eller kan komme med en forklaring, så ville jeg blive glad :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mindre sved? Jeg synes ellers jeg begynder at svede mere i en god koger. Specielt hænder og fødder hvis det er en god couch-lock... Som om den prikkende fornemmelse fremmer sved, hos mig altså. Kan du ikke komme med lidt mere info?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pudsigt. Sved som ikke er triggered af noget kan nogen gange forekomme hos mig, hvilket vel er rimelig normalt, indtil man er en smule inde i ens voksenliv. Sved triggered ved kaffe eller lign., lader også til at ophøre, hvis jeg ryger.

Kan ikke se nogen logik i det, men synes det er ret besynderligt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Lyder meget mærkeligt. Ikke at du sveder, men tidspunktet.

for mig sker det kun i od at systemet kommer op i for højt gir eller hvis jeg har glemt at spise hele dagen og derefter ryger en ordenlig koger.

Og sved kan også forekomme ved kold tyrker. Ellers har jeg aldrig hørt om sved på andre tidspunkter.

Men vi mennesker er meget forskellige. Kender nogen som f.eks ALTID stinker fra føderne. Ingen navne... Tror mere det kan være noget i den retning du oplever.

Mvh Mikkel

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan godt være, men det sker hver gang jeg ryger. Ingen undtagelser, og sådan har det været de sidste to år. Minus sved ved rygning.

Sikke et mysterie!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg ved ikke om det er hashens skyld eller om det bare er fordi jeg får det varmt der hvor jeg er og begynder at svede. Oplever det ikke ved alm. rygning men hvis jeg er godt hamrende blæst og sidder helt stille begynder en stærk varme at brede sig i benene og fødderne bliver halv-røde af varmen og jeg begynder at svede på fodsålerne. Jeg lider normalt ikke af voldsomt meget fodsved, dog nok mere end mange andre. Mennesker er meget forskellige, så kan bare være mig. Jeg har bare oplevet at skøjte på halen efter at have chillet i nogle timer i sofaen på grund af våde fødder :lol:

Vi må bare acceptere at vores krop er yderst mærkelig og ikke til at forstå altid :)

Derudover så kan en massiv dosis nikotin sætte gang i vandfaldet hos mig, erik spandmand bød på spand og påstod af smøgen var ristet. Det var den ikke :lol: Har aldrig oplevet noget lignende. Sveden væltede ud og drev ned overalt og jeg havde det rigtig skidt :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
DoYouSpeakWak?? skrev:
Lyder meget mærkeligt. Ikke at du sveder, men tidspunktet.

for mig sker det kun i od at systemet kommer op i for højt gir eller hvis jeg har glemt at spise hele dagen og derefter ryger en ordenlig koger.

Og sved kan også forekomme ved kold tyrker. Ellers har jeg aldrig hørt om sved på andre tidspunkter.

Men vi mennesker er meget forskellige. Kender nogen som f.eks ALTID stinker fra føderne. Ingen navne... Tror mere det kan være noget i den retning du oplever.

Mvh Mikkel

Har glemt at spise hele dagen ? det lyder satme godt nok som om du har bonghjerne:P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4200
Xpert skrev:
Jeg ved ikke om det er hashens skyld eller om det bare er fordi jeg får det varmt der hvor jeg er og begynder at svede. Oplever det ikke ved alm. rygning men hvis jeg er godt hamrende blæst og sidder helt stille begynder en stærk varme at brede sig i benene og fødderne bliver halv-røde af varmen og jeg begynder at svede på fodsålerne. Jeg lider normalt ikke af voldsomt meget fodsved, dog nok mere end mange andre. Mennesker er meget forskellige, så kan bare være mig. Jeg har bare oplevet at skøjte på halen efter at have chillet i nogle timer i sofaen på grund af våde fødder :lol:

Vi må bare acceptere at vores krop er yderst mærkelig og ikke til at forstå altid :)

Derudover så kan en massiv dosis nikotin sætte gang i vandfaldet hos mig, erik spandmand bød på spand og påstod af smøgen var ristet. Det var den ikke :lol: Har aldrig oplevet noget lignende. Sveden væltede ud og drev ned overalt og jeg havde det rigtig skidt :shock:

på nøjagtig samme måde har jeg det jeg kan mærke varmen brede sig fra maven og så rundt i kroppen sys det føles vildt dejligt indtil den der sved kommer også smider jeg så noget at tøjet (går altid rundt i kæmpe swetsshirts)

Titel:
Medlem

det er lidt forskelligt faktisk kommer an på hvor ryge trængende jeg er.... men som regel mindre sved efter indtag af hash......

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Det synes jeg også lyder meget mærkeligt. Jeg gennemblødte engang en hættetrøje, blot efter ét enkelt hoved. (Var så også efter en hel nat på E og alkohol, men det slog klik da jeg røg et hoved).

Jeg sveder altid mere når jeg har røget, men har da også hørt at hash dehydrerer kroppen, og det er derfor man får røde øjne bla bla, hæng mig ikk' op på det..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: århus
hmm jeg synes mere jeg begynder at fryse. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Chanders grunden til du får røde øjne er at blodkarene udvider sig i øjene, THC udtørre kun dine slimhinder.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Jaspar skrev:
Ja, undskyld det noget besynderlige emne, men jeg har tit undret mig over det.

Før nogen af jer prøver at bortforklare fænomenet, så er det ikke bare tankespind fra en skæv person - for mig holder det stik.

Så hvis nogen kender til det her, eller kan komme med en forklaring, så ville jeg blive glad :)

Jeg har det på samme måde. Jeg kan normalt godt svede, når jeg drikker kaffe eller sidder stille. Det ophører fuldstændigt, hvis jeg har røget! Kan på ingen måder finde en logisk eller biologisk forklaring på det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Under min hat!
Xpert skrev:

Har du røget med Erik?

Må jeg røre dig? :D:D

Fuck hvor sejt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaspar skrev:

Jeg har aldrig lagt mærke til det hos mig selv, må jeg indrømme.

THC har en blodkarsudvidende virkning, og de fleste vil nok opleve at de føler den klassiske varme brede sig i takt med at blodet kommer mere rundt i hjørnerne.

Jeg kan ikke sige det helt klart, men måske får du simpelthen bare kølet kroppen mere jævnt og effektivt, fordi en del mere blod kommer helt ud i overfladen af huden og derved bliver kølet (og afgiver varme i selve passagen forbi din yderste hud)? Og så har du måske ikke brug for at svede så meget? (Ja, det er bare en teori :) )

Nikotin ville virke omvendt ved at trække blodkarrene sammen, men stimulansen kunne meget vel hæve temperaturen en lille smule og øge behovet for at svede for at køle kroppen ned. Men hvis du bruger tobak og rister godt, så har du ikke meget nikotin at konkurrere med.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har stærk mistanke til at dit sved kommer af psykolgiske grunde. Hvad der sker i hjernen din er så en gåde for mig af hvad jeg forstår af denne tråd-

på tjald mere sved? Umuligt :D mindre tjald mere sved? Ja det er en ninja som kan opstå af stress etc, selv en måned efter den sidste joint.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det er på ingen måde psykologisk. Svedproduktionen er stærkt reduceret en til to tage efter den sidste pind, så er ret sikker på, det er noget fysiologisk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]