Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ja jeg har lige været nede og købe 2 slags visine, den ene er til røde øjne (i tilfælde af akut betændelse i øjet) og den anden er til trætte øjne (til smøring, lindring og forebyggelse af trætte, overanstrengte og irreterede øjne)

Så mit spørsmål er: hvilken en tror i er bedst til ryger øjne når man skal være skæv offentlig og det ikk er så gennemskueligt!?

Ps der står også at den ikke må bruges 1 måned efter åbning, det er rimlig skidt da jeg/vi næsten aldrig ryger i det offentlige rum så når max at få den brugt en gang hvis der sker noget ved at bruge den efter!

så det andet spørsmål er: hva sker der hvis man bruger den 1 måned efter åbning, nogle bud??

Senest rettet af HEJ 12 jan 2008 20:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg ville bruge begge to ;)

Mht til udløbsdatoen. Så tror jeg ikke at det gør det synderlige jeg ikke tror at tingene i væsken er direkte skadelige efter udløbsdato.. Jeg brugte selv en gammel næsespray og den virkede fint :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg bruger selv den til akut røde øjne, og en dråbe i hvert øje plejer at klare det. Og lad være med at bruge for meget, der står nogle skræmmende ting i vejledningen, som du ikke vil have der sker ;)

Mht. udløbsdato, så siger jeg pas. Der er vist ingen med det jeg bruger.

Titel:
Medlem

Shroomr skrev:

Mht til udløbsdatoen. Så tror jeg ikke at det gør det synderlige jeg ikke tror at tingene i væsken er direkte skadelige efter udløbsdato.. Jeg brugte selv en gammel næsespray og den virkede fint :)

Du har fandeme bare ikke hældt gammel næsespray i øjnene for at mindske den røde farve? Hahah...

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det med uløbsdatoen handler nok om, at der kan vokse bakterier i væsken, og hvis der kommer for mange af dem, er de nok ikke alt for sjove at få i øjnene!

Men hvis du opbevarer den køligt, og sætter låget på hurtigt efter brug, så kan du nu nok bruge den efter mere end én måned.

Titel:
Medlem

Sorry for at trække emnet op igen men kan jeg blande de 2 øjendråber 50/50 uden det er farligt og så det virker??

Alså blande 50% af det mod trætte øjne

og 50% af det mod røde øjne

Plz skal bruge hurtige svar!!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: i et træ
Nogle der ved om folk med kontaktlinser også kan bruge de hersenes dråber?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

HEJ skrev:
Sorry for at trække emnet op igen men kan jeg blande de 2 øjendråber 50/50 uden det er farligt og så det virker??

Alså blande 50% af det mod trætte øjne

og 50% af det mod røde øjne

Plz skal bruge hurtige svar!!

I følge hvad jeg kan læse på produktets hjemmeside hjælper både Visine Trætte Øjne og Visine Tørre Øjne, imod røde øjne så kan ikke se grunden til at bruge Visine Tørre Øjne, og så da slet ikke blande og muligvis få en hel anden uønsket virkning. http://www.visine.dk/Sites/Visine/Templ ... 11864.aspx

electricWizard skrev:
Nogle der ved om folk med kontaktlinser også kan bruge de hersenes dråber?

http://www.visine.dk/Sites/Visine/Templ ... 11861.aspx under "Hvad er forskellen på Visine Trætte Øjne og Visine Trætte Øjne Sensitiv?"
kan man læse at Visine Trætte Øjne Sensitiv indeholder ikke konserveringsmiddel og kan derfor bruges af folk med kontaktlinser.

ALT DETTE VAR FUNDET PÅ 2 MIN VED HJÆLP AF GOOGLE! søg før du spør'!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mariannes skrev:
Shroomr skrev:

Du har fandeme bare ikke hældt gammel næsespray i øjnene for at mindske den røde farve? Hahah...
Jeg tror Shroomr bare sammenligner to forskellige produkter, hvoraf det ene virkede fint selv efter udløbsdatoen var overskredet.

Titel:
Medlem

-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]