Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Efter jeg er begyndt at ryge Cannabis dagligt har jeg haft nogle ret dårlige byture. Det er som om at euforien ved alkohol forsvinder og jeg keder mig ekstremt meget i byen. Det har så resulteret i at jeg har mdma med når jeg går i byen (1 gang i måneden) cirka.

Jeg ville ønske jeg kunne gå i byen uden at indtage noget som helst udover alkohol.
Før i tiden elskede jeg at drikke mig rigtig fuld, og jeg savner sku at drikke mig godt fuld med mine clean venner.

Har hashen indflydelse på mine dårlige byture ?

Mvh stangss

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Drop hashen.. det er da ik særlig smart at ryge det på dagsbasis :wink:

Tror helt bestemt det ville hjælpe på det, om end var det da forsøget værd..

Titel:
Er også begyndt at skære ned. Men er overbevist om at man skal holde i 1-2 måneder også se hvor tit man vil ryge, for har ikke tænkt mig at droppe den helt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Synes selv det har stor indflydelse. Jeg ryger slet ikke hver dag, men hvis jeg ryger før jeg drikker, kan jeg drikke en masse uden at føle mig fuld.

Prøv at køre den old school kun med alkohol - det er faktisk ret fedt ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Ort skrev:

Yeah, det helt anderledes hvis man har været blanket af på en masse andet.. og så tager nogle aftener kun på alkohol, har oplevet byen fra det syn igen, hehe.. ret underligt, men også sjovt. Så længe man styrer sin brandert :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Muligvis kan det også ske ved at du har drukket for meget alkohol for tiden, jeg kan huske jeg drak 2 gange om weekenden i lidt over et års tid, og så begyndte rusen at blive kedelig og kunne drikke temmelig meget, ofte 6-8 øl før en mærkbar effekt. Og ja tolerancen kan være sjovt når man skal jorde folk med en først til midten eller noget i den stil. Men så har jeg holdt pause det meste af oktober,november og så lidt i december og nu er min tolerance faldet temmelig meget, skal ha de 3-4 øl nu før jeg bliver i godt humør og så plejer jeg at ende på 8-12 øl på en aften. Og nu synes jeg det er blevet sjov igen.

Så drik kun engang imellem fordi så forbliver det sjov!

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ort skrev:
Synes selv det har stor indflydelse. Jeg ryger slet ikke hver dag, men hvis jeg ryger før jeg drikker, kan jeg drikke en masse uden at føle mig fuld.

Helt enig. Har selv været indtaget Methylon, hash & amfetamin de sidste 2 weekender (ikke meget HR der) og så 3. weekend drikke mig fuld. Det var så nice, og jeg er den person som bliver glad for alt og alle og glad for at jeg lever- følelse, så kan varmt anbefale at du ligger hashen på hylden hvis du har en planlagt bytur en dag, måske bare 1-2uger før du skal i byen og drikke alcohol, tror jeg vil hjælpe rigtig meget ang. din tolerance (hvis man kan kalde det det)

:)

Titel:
Tak for svarene allesammen :) Tror jeg vil holde mig fra hashen indtil nytår :) også lave et kæmpe nytårsfortsæt

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Stangss skrev:
Efter jeg er begyndt at ryge Cannabis dagligt har jeg haft nogle ret dårlige byture. Det er som om at euforien ved alkohol forsvinder og jeg keder mig ekstremt meget i byen. Det har så resulteret i at jeg har mdma med når jeg går i byen (1 gang i måneden) cirka.

Jeg ville ønske jeg kunne gå i byen uden at indtage noget som helst udover alkohol.
Før i tiden elskede jeg at drikke mig rigtig fuld, og jeg savner sku at drikke mig godt fuld med mine clean venner.

Har hashen indflydelse på mine dårlige byture ?

Mvh stangss

Det lyder da mærkeligt at hash skulle NEDSÆTTE euforien,det har fuldstændig omvendt effekt på min brandert. Altså markant højere eufori og bedre humør ved at ryge og drikke samtidig.

Titel:
DownerDaze*

Jeg ryger slet ikke når jeg tager i byen, det er dagene forinden hvor jeg ryger.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Stangss skrev:
DownerDaze*

Jeg ryger slet ikke når jeg tager i byen, det er dagene forinden hvor jeg ryger.

Okay, men så kan jeg på ingen måde se hvordan det skulle være hashens skyld.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd
Vis jeg har røget meget hash og går over til alkohol skal der bare et par øl til jeg går "kold" :P
Har ik oplevelet det vis jeg ik har røget samme aften, men vis man ryger vær dag har man det jo også i kroppen heletiden.. Så det er ikke utænkeligt at alkohol gør ting og sager selvom det måske var igår man røg sidst.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hash kan sagtens nedsætte det emotionelle. Oplever du kun en svigt på dine byture?

Kom væk fra daglig rygeren. Jeg har lige fucket mit liv(18-20) i 2 år. Ja det var meget sjovt. Og ja det var da også realiserne i starten men fuck. Kan ikke huske en skid, og nu føler jeg mig nedsat på alle de positive områder hvad følelser og tænkning angår.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvis jeg ryger (meget) hash/skunk ved siden af at jeg drikker til en hyggelig komsammen/festivas/etc. så bliver jeg gerne en smule mere indadvendt og vil hellere sidde og stene en smule og lytte til andre. Men kun hvis jeg ryger for meget til min tilstand.

En lille flok bajere og en smule sativa-dominant pot gør mig derimod virkelig i festhumør.

Jeg har haft samme problem for ca. 1 år siden, jeg kunne ikke rigtigt hygge mig hvis jeg tog i byen og røg som jeg plejede på det tidspunkt (dvs. rigtig meget) jeg havde ikke alkoholens samme glade virkning som normalt uden røg, jeg blev bare mere sumpet og folk der væltede rundt begyndte at kede mig

Jeg kan sagtens hygge mig gevaldigt kun på alkohol, men at tage i byen på begge bryder jeg mig ikke om mere. Ihvertfald ikke hvis jeg indtager en god portion god hash oveni. Derudover så bliver mindre ører yderst påvirkelige hvilket gør at musikken kan blive et voldsomt irritationsmoment, hvilket flere gange har gjort at jeg har været nødt til at gå udenfor eller tage hjem for at kunne holde det ud

Jeg har et par gange prøvet at lade være med at ryge den pågældende dag, men rusen var ikke det samme, men det kan tilskrives mit manglende indtag af THC og efterfølgende halv-abstinenser

Det resulterede i at jeg sjældent tager i byen da jeg ryger en del for tiden

Men 1 øl, et par hiv, 1 øl og et par hiv etc. hele aftenen virker fint. Eller loade en smule pot i tobak og lave en pakke smøger på maskinen som indeholder en meget lille dosis THC, men nok til at man kan mærke det tydeligt. Måske 0,1g skunk pr. smøg. Plejer at passe fint at kæderyge 4 smøger og tage 1 skolejoint mens jeg drikker med måde ved siden af

Jeg tror pointen af alt ovenstående var at indtag af sløvende hash med højt indhold af CBD/CBN med dertilhørende couch-lock gør at ihvertfald jeg hellere vil sidde ned og nyde min stener end at drøne rundt og feste, mens sativa-dominant grønt røg sparker mig op fra stolen igen ;)

Titel:
Medlem

[quote="Xpert"]

Jeg har haft samme problem for ca. 1 år siden, jeg kunne ikke rigtigt hygge mig hvis jeg tog i byen og røg som jeg plejede på det tidspunkt (dvs. rigtig meget) jeg havde ikke alkoholens samme glade virkning som normalt uden røg, jeg blev bare mere sumpet og folk der væltede rundt begyndte at kede mig

Jeg har det på præcis samme måde nu! men jeg ryger KUN i weekenderne! det er virkelig neder, har i nogle råd til hvordan jeg kan få den samme virkning igen!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HEJ skrev:
Jeg har det på præcis samme måde nu! men jeg ryger KUN i weekenderne! det er virkelig neder, har i nogle råd til hvordan jeg kan få den samme virkning igen!!

Få fat i noget sativa-dominant røg (fx. god dansk pot) og se om det ikke hjælper. Det gør dig også sumpet hvis du ryger en del joints, men et enkelt ½ gr. i en joint burde give dig mod på festen igen.

Hvis jeg ryger ryst fra en indica-dom. plante høstet med røde trichomes vil jeg helst sidde i samme stilling de næste par timer, mens jeg mest har lyst til at rydde op og gøre rent hvis jeg ryger en joint med fx. leb27 (lebanesisk optursrøg) som indeholder forsvindende lidt CBD/CBN

Senest rettet af Xpert 21 dec 2007 18:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kan relatere voldsomt til hvad xpert siger med at andre mennesker(især stive) bliver kedlige. Så meget random lortesnak rundt om drukbordet giver min bonghjerne en følelse af tomhed.

Ligger problemet hos dem eller os? ;D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selv har jeg drukket mere end den gennemsnitlige i mine vilde teenageår, men efter jeg begyndte at ryge fik jeg øjnene op for de særdeles voldsomme eftervirkninger som alkohol gav... Bare det med at bruge 1-3 dage på at kunne spise mad igen hvis man går rigtigt til den :shock:

Derudover er det jo ikke en hemmelighed at man bliver utrolig dum under en alkohol-rus og rygere der generelt ikke mister hæmningerne på samme måde oplever måske drikkerne som lidt mystiske i situationen. Muligvis er det pga. manglende eller lavt alkoholindtag og dertil rygning der gør at fornuften er lige en tand bedre end hos de andre. Hvis jeg selv er i ædru tilstand synes jeg også at mange stive mennesker er ret irriterende

Jeg elsker alkohol, men ikke hvad det gør ved min krop og hjerne

Derfor fatter jeg ikke folks ignorance når de står med en øl i hånden og påstår at THC sløver. Og det gør et narkotikum som alkohol der direkte hæmmer hjernens signaler ikke? :roll:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Xpert skrev:
Selv har jeg drukket mere end den gennemsnitlige i mine vilde teenageår, men efter jeg begyndte at ryge fik jeg øjnene op for de særdeles voldsomme eftervirkninger som alkohol gav... Bare det med at bruge 1-3 dage på at kunne spise mad igen hvis man går rigtigt til den :shock:

Derudover er det jo ikke en hemmelighed at man bliver utrolig dum under en alkohol-rus og rygere der generelt ikke mister hæmningerne på samme måde oplever måske drikkerne som lidt mystiske i situationen. Muligvis er det pga. manglende eller lavt alkoholindtag og dertil rygning der gør at fornuften er lige en tand bedre end hos de andre. Hvis jeg selv er i ædru tilstand synes jeg også at mange stive mennesker er ret irriterende

Derfor fatter jeg ikke folks ignorance når de står med en øl i hånden og påstår at THC sløver. Og det gør et narkotikum som alkohol der direkte hæmmer hjernens signaler ikke? :roll:

:yeah: WORD UP! :yeah:

Titel:
Medlem

Xpert skrev:

Det kommer helt an på din definition af "sløver". Jeg bliver helt klart mere ugidelig, tilsyneladende apatisk og "sløv" af hash end jeg gør af alkohol (hvilket er irriterende da jeg egentlig synes at hashrusen føles bedre).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]