Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Dav folkens,
Jeg har gået længe og overvejet at experimentere med bevidsthedsudvidende stoffer og hørte for nogle uger siden om Salvia Divinorum der skulle være lige så kraftig i virkning som mange andre sådanne stoffer, men hvor trip skulle være af meget kortere længde. Jeg tænkte det var et godt sted og starte og gik ud på det vide internet for at læse kort og langt om det hele.
Jeg har så bestilt og modtaget nogle tørrede blade hjem fra en smartshop som jeg planlægger at ryge i en vandpibe jeg har. Jeg har lavet en aftale med en ven om at være min trip-sitter til første gang.
Jeg har to spørgsmål til dem der nok ved mere om stoffer end mig (har aldrig været på andet end hash.)
1) Er det okay med vandpiben eller burde jeg skaffe mig en bong til formålet? Mange steder bliver der sagt at det helst skal ryges i 'bong eller vandpibe' men andre steder bliver der ikke nævnt noget med vandpibe.
2) Jeg har ikke kunnet finde meget om dosering når der er tale om tørre blade. Det skal lige siges jeg er 1.95 høj og vejer ca. 120 kg. Men hvor meget skal jeg putte i hovedet?
På forhånd tak til alle der kan hjælpe!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Når det er blade og ikke et ekstrakt, så er der en enorm stor grænse for, hvor påvirket du kan blive af det. Du skal ikke regne med at blive mere skæv end af hash, dog på en lidt anderledes måde. Salviablade vil ikke forberede dig specielt til "rigtige" psykedeliske oplevelser, men go for it... intet galt i at prøve det.

Mht. doser fylder du bare godt op. Der skal mere end et enkelt hoved til... Hvis du ikke føler dig påvirket nok af det andet hoved, så ryg det tredje osv. Bladene er ret milde.

Du kan sikkert godt ryge det på vandpibe, men det anbefales stort set alle steder fra, at man bruger en stormlighter til det for at varme salviaen ordentligt op.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: På flugt
Hey. Salvia er efter min mening ikke et godt sted at starte hvis man vil eksperimenterer med bevidstheds udvidende stoffer. Jeg har en del trips bag mig efterhånden (svampe, lsa, 2-cb osv) og jeg tør på ingen måde at eksperimentere med et stof som salvia endnu.

Jeg prøvede som det første psykedeliske stof 2c-b og det er IMO et formidabelt sted at starte. Du får en del visuals, men derfor er trippet stadig meget mildt. Du kunne så efterfølgende prøve svampe som er lidt mere dybt. Men Salvia vil jeg virkelig råde dig til at gemme til tiden er inde.

Med hensyn til rygegrej: Hvis du endelig beslutter dig at prøve salvia så er det et must at ryge det på en bong. Eller måske en tjubang også ville kunne fungere.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: På flugt
Okay, ups. Havde lige overset det bare var bladene og ikke et ekstrakt.

Du kan blot se bort fra min advarsel i ovenstående indlæg, men print den evt. ud og klister den op på væggen. Og kig så på den igen hvis du en dag overvejer at ryge ekstrakt :lol:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
For at få en fornemmelse af, hvor bizart salvia kan være, bør du se dette og dette klip og de andre tilgængelige videoer på youtube.
Det er vist nok unødvendigt at påpege, at en tilstedeværende tripsitter mere eller mindre er et must!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Hmm, tjah da selve det aktivestof vist fordamper ved ret høje temperature, vil de muligvis krystalisere sig i vandet, så en vandpibe er nok ikke sagen.... Jeg ville foreslå en tom bong og noget extract.
Med rent salvia skal du op at ryge noget så latterligt som et gram, eller noget iden stil, for at få samme virkning.

Men prøv dig stille frem, og hvis din bevidsthed forsvinder fuldstendigt fra den fysiske verden, så sørg for at have en tripsitter du stoler på og som forholder sig i ro mens og efter du tripper, medmindre du vil snakke bagefter, eller under trippet tror du kan løbe gennem en væg, eller kravler ud af vinduet, ligemeget hvad er du ihvertfald en spadser i den fysiske verden under trippet, hvis ikke du ligger stille... Personligt har jeg mest lyst til bare at meditere, slappe af og tænke over trippet 1 times tid lige bag efter.

Personlig har jeg altid holdt en del af min bevidsthed tilbage, så selvom jeg ikke har været klar over at jeg trippede, har jeg været klar over at min fysiske krop stadigt befandt sig i rummet hvor jeg var. Jeg har altid bare ligge stille med lukkede øjne, Hvilket jeg også vil anbefale andre at gøre under trippet. Så jeg har aldrig rigtigt forstået konceptet med en tripsitter.
Men sidst prøvede jeg noget super extrakt, lavet efter opskriften fundet i leksikonnet her. Og jeg forsvandt helt, og i enden af trippet opdagede jeg at nogle mærkelige (men ikke ondsindede) væsner,der åbenbart anså mig og min tripsitter for at være en slags byggemateriale, slæbte os væk under deres armene, i form af en slags farvede plade. Da jeg prøve at komme tilbage, spasede jeg ud og prøvede fibrilsk at rejse mig op, var ved at vælte, og prøvede at finde ud af hvad der var "trip" og hvad der var "den virkelige verden" og udstødte usammenhængende sætninger med ikke eksisterende ord til min tripsitter, for at prøve at forklare min oplevelse :lol:

Salvia er absolut psykedelisk, men virkningen ligner på ingen måde de gængse psychedelicas virkning. Trippet er godt nok kort, men udover, at være helt anderledes end andre psychedeliske stoffer, er det også ekstremt kraftigt.....
Selvom jeg selv kun har haft oplevelser, som jeg opfattede og opfatter som ikke skræmmende, vil jeg efter den sidste hendelse ikke foreslå det til nybegyndere eller uden tripsitter.

Titel:
Junior medlem

Davs allesammen, tak for gode råd og anden diskussion.
Ville lige melde tilbage.
Min tripsitter havde ikke haft meget tid på det seneste men igår fik jeg lejlighed til at prøve de Salvia blade jeg havde købt.
I starten var det meget ligesom at ryge hash, men som jeg røg mere og mere faldt jeg ligesom ind i den stol jeg sad i. Det er meget svært at forklare hvordan jeg følte det, men det var en utrolig behagelig (ikke nogen skrivefejl, det var behagelig der skulle stå,) oplevelse hvor jeg følte at verden omkring mig forandrede sig. Jeg var et helt andet sted, et kæmpe drivhus med jungleplanter omkring mig og havde en komplet følelse af velvære. Min tripsitter ødelagde det desværre lidt ved at tale til mig pludseligt, hvilket rev mig tilbage til den virkelige verden. Jeg havde et meget kort trip fordi da jeg var kommet dertil kunne jeg simpelthen, rent fysisk, ikke finde ud af at bringe den bong jeg havde lavet til formålet til mine læber.
Næste gang vil jeg instruere min tripsitter bedre så han ikke forstyrer før jeg selv taler til ham, og vil prøve at se om jeg ikke kan 'forædle' det på en eller anden måde så jeg ikke behøves ryge de 4-5 hoveder det blev til.

PS. Det smager fandeme grimt :D

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg har lige et spørgsmål til planten og trippet, hvis nogen vil svare videre på linien :?:
Jeg har ikke selv prøvet det og kiggede Youtube videoerne ud. Og det jeg så var mere et åndsvagt grineflip frem for en visionær oplevelse, Men der bliver nævnt at den er god til meditation? hvordan det, er det erkendelses vækkende eller syns fremkaldende osv...
og så lige den vigtigste: hvor skadelig er planten? er den over hovedet god for krop og sind?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg har ikke prøvet salvia, men dette klip giver en ret god fornemmelse af hvordan trippet er. Alex on salvia

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Wolf skrev:
hvor skadelig er planten? er den over hovedet god for krop og sind?

"Fysisk er der ingen indikationer af, at Salvia Divinorum er farlig. Stoffet giver ingen tømmermænd og der er til dato ikke et eneste dødsfald som følge af en forgiftning med salvinorin-A."

Kopieret fra Psychedelia.dk's egen WiKi :)
http://www.psychedelia.dk/wiki/index.ph ... _Divinorum

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Når man ser hvor mange videoer af amerikanere, der går helt i koma af at ryge Salvia (omend kun i et par minutter), der er postet på youtube, er det sgu ikke så mærkeligt, at stoffet/planten også er på vej til at blive forbudt de fleste steder i USA. Godt at der findes en del nytteplanter, der har så mange bivirkninger, at de aldrig vil blive rigtig populære... :)

Om Shanti

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
prøvede selv salvia D. har får 2 dage siden for første gang. røg 150 mg. 20X ekstrakt på en gobbel bong.
allerede inden jeg havde nået og puste røgen ud igen var jeg bare blevet kastet over i en anden dimention og røg rundt igennem tid og og forskellige steder og dimentioner. var sku lidt skræmt på et tidpunkt.
havde ikk en storm lighter så vi satta bare 3 normale lightere til og det virkede altså lige så fint :-)

det var dog også en rat stor dose jeg røg fand jeg så ud af bagefter, da jeg fik kigget efter på erowid. en max dose 20X ekstrakt ligger ca på 65 mg. og jeg røg så 150 mg. så check lige doserne inden i ryger :wink:

men er sku glad for at det ikk var slavia D. jeg startede med af "psykedeliske" stoffer. for det minder virkelig ikk om noget andet og giver et meget meget enderledes trip en nogle andre stoffer. tror at hvis jeg havde prøvet Salvia D. som noget af det første ville jeg ha været en del mere skræmt over andre stoffer forde det virkelig er så vildt og man har bare ingen kontrol overhoved over hva fandnen man foretager sig.

sys absolut ikk salvia D. er et begynders stof, det skal virkelig behandles med respekt :wink:

Titel:
Medlem

Minimal skrev:
Når det er blade og ikke et ekstrakt, så er der en enorm stor grænse for, hvor påvirket du kan blive af det. Du skal ikke regne med at blive mere skæv end af hash, dog på en lidt anderledes måde. Salviablade vil ikke forberede dig specielt til "rigtige" psykedeliske oplevelser, men go for it... intet galt i at prøve det.

Mht. doser fylder du bare godt op. Der skal mere end et enkelt hoved til... Hvis du ikke føler dig påvirket nok af det andet hoved, så ryg det tredje osv. Bladene er ret milde.

Du kan sikkert godt ryge det på vandpibe, men det anbefales stort set alle steder fra, at man bruger en stormlighter til det for at varme salviaen ordentligt op.

Det kommer nok lidt an an på hvem man er. Da jeg røg salvia første gang - stod jeg med et ben i denne verden og et ben i an anden verden. Da min kæreste røg første gang da havnede hun et sted hvor hun stille spurgte - hvem er du.... hvem er jeg

det skal siges at det var efter 3 hoveder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]