Hmm, tjah da selve det aktivestof vist fordamper ved ret høje temperature, vil de muligvis krystalisere sig i vandet, så en vandpibe er nok ikke sagen.... Jeg ville foreslå en tom bong og noget extract.
Med rent salvia skal du op at ryge noget så latterligt som et gram, eller noget iden stil, for at få samme virkning.
Men prøv dig stille frem, og hvis din bevidsthed forsvinder fuldstendigt fra den fysiske verden, så sørg for at have en tripsitter du stoler på og som forholder sig i ro mens og efter du tripper, medmindre du vil snakke bagefter, eller under trippet tror du kan løbe gennem en væg, eller kravler ud af vinduet, ligemeget hvad er du ihvertfald en spadser i den fysiske verden under trippet, hvis ikke du ligger stille... Personligt har jeg mest lyst til bare at meditere, slappe af og tænke over trippet 1 times tid lige bag efter.
Personlig har jeg altid holdt en del af min bevidsthed tilbage, så selvom jeg ikke har været klar over at jeg trippede, har jeg været klar over at min fysiske krop stadigt befandt sig i rummet hvor jeg var. Jeg har altid bare ligge stille med lukkede øjne, Hvilket jeg også vil anbefale andre at gøre under trippet. Så jeg har aldrig rigtigt forstået konceptet med en tripsitter.
Men sidst prøvede jeg noget super extrakt, lavet efter opskriften fundet i leksikonnet her. Og jeg forsvandt helt, og i enden af trippet opdagede jeg at nogle mærkelige (men ikke ondsindede) væsner,der åbenbart anså mig og min tripsitter for at være en slags byggemateriale, slæbte os væk under deres armene, i form af en slags farvede plade. Da jeg prøve at komme tilbage, spasede jeg ud og prøvede fibrilsk at rejse mig op, var ved at vælte, og prøvede at finde ud af hvad der var "trip" og hvad der var "den virkelige verden" og udstødte usammenhængende sætninger med ikke eksisterende ord til min tripsitter, for at prøve at forklare min oplevelse

Salvia er absolut psykedelisk, men virkningen ligner på ingen måde de gængse psychedelicas virkning. Trippet er godt nok kort, men udover, at være helt anderledes end andre psychedeliske stoffer, er det også ekstremt kraftigt.....
Selvom jeg selv kun har haft oplevelser, som jeg opfattede og opfatter som ikke skræmmende, vil jeg efter den sidste hendelse ikke foreslå det til nybegyndere eller uden tripsitter.