Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Min ældste hund er en rotweiler på 8 år som vejer ca 38 kg.
Min yngste hund er et gadekryds på ca 30 kg.

Jeg plejer altid at give min ældste hund beroligende piller nytårs aften, da hun bliver skræmt fra vid og sans af fyrværkeriet i nabolaget.

Jeg har helt glemt at få piller til dem i år, så spørgsmålet er så kan cannabis ( pot/skunk) bruges som erstatning for pillerne til beroligelse af hundene og evt hvilken dosis?

Titel:
Dedikeret medlem

Det ville jeg ikke anbefale, da cannabis også KAN gøre folk konfuse og angste. Eftersom dine hunde vil være skræmt af fyrværkeriet, tror jeg ikke at dit hjemmedyrk lægger en dæmper på deres angst, nærmere det modsatte.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg synes alle bud er dårlige.

Vores hund på tolv år er også virkelig bange for tordenvejr og nytårsknald, så derfor er han fra d. 30 dec til d. 2 jan på "koloni" ude hos Dyrenes Internat i Roskilde. De er dygtige, og hundene har to kæmper marker de kan løbe rundt på.

Grunden til, at jeg ikke er speciel glad for ideen om at "bedøve" hunden er, at der for et stykke tid siden var et emne oppe at vende i medierne, noget om, at hunden blev paralyseret, men stadig var angst. Det lyder ikke spor rart i mine øre.

Så gør dig selv den tjeneste at få hundene et fredeligt sted hen, om ikke andet, så ud hos dine forældre, hvis de nu bor på landet. På den måde vil du sikkert også kunne nyde din aften endnu bedre, ved at du er sikker på, at dine hunde også har det rart.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Vores kat var mindre skræmt, hvis den havde tæpper/dyner evt. inde i en gammel papkasse, hvor den kunne gemme sig. så var den ikke så bange for, at verden var ved at falde ned i hovedet på den.

Titel: nej
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: horsens
nej jeg mener ikke at man skal bedøve hunde med cannabis de vil ikke opfatte hvad der sker med dens hjerne og vil der for nok højest sandsynlig bare blive enu mere parnoide end de bliver i forvejen det med at tage dem et sted hen hvor det ikk går så vildforsig lyder som en rigtig god ide :?

ps undskyld hvis der er stave fejl BLUNDT.. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]