Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 07:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Er ny på dette forum, men har læst en god del. Synes det virker som i har forstand på det..

Jeg har røget 5-7 gange men det her er første gang jeg har fået det sådan her.
Jeg ved godt det her nok har været op en masse gange.
Men her er min historie:

Jeg havde været op og skændes ret hæftigt med mine forældre, det endte med at jeg gik en tur hjem til en veninde. Vi blev så enige om at gøre mig glad med en pind eller 2.
Vi røg så den første, blev godt glad osv. Så da rusen var ved at aftage så valgte vi at lave en ny. Jeg havde det fint nok, men efter 15-20 min gik det helt galt. Det startede bare med lidt ondt i maven, jeg begyndte at kaste op (bare en enkelt gang eller to), jeg gik så videre.. Havde det stadig dårligt, jeg kom så hjem til min veninde (der hvor jeg skulle sove). Jeg begyndte at ryste virkelig meget, få kvalme igen og sådan. Jeg holdte det heldigvis inde, men da jeg var lige ved at falde i søvn så hørte jeg stemmer, altså nogen der snakkede til mig. Vågnede self helt op, men faldte ned efter noget tid. Jeg faldte i søvn og vågnede næste morgen (idag altså), og havde det helt fint, lidt kvalme måske.. Så her tidligere idag, var der nogen venner der ville ryge lidt, jeg gik bare med (vi var udenfor), og de røg. Jeg røg slet ikke, men mine øjne er nu røde :s.. Jeg sidder nu og små ryster i benene, mine ben er tunge og føler mig helt smadret, tror det er en placebo effekt (er det ikk det, det hedder når man forstiller sig noget som ikk passer?) for at jeg er gået i pyskose..

Jeg er virkelig bange for jeg er gået i pyskose :(..

Var det bare et bad trip eller pyskose?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Den med kvalme og skælven lyder som angst.

Den med stemmer er ikke go. Når jeg er skæv hører jeg selv mine tanker utrolig højt, det er ret så skræmmende og tager tit mig selv i at tænke, sagde jeg lige det eller tænkte jeg det bare!? Hash er sgu ikke stoffet for mig.

Jeg tror du har haft et angstandfald.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

First of all, tag en dyb indånding, psykoser er uhyrre sjældne, mit bud er at der er en anden forklaring. Jeg kan umiddelbart komme frem til to muligheder:
1) At du simpelthen har røget for meget og der derfor har været en overdosering, ikke noget der er farligt, men kan godt give noget ubehag under rusen, og efter rusen fordi du forbinder det med denne ubehag.

2) At smøgerne ikke har været ordentligt ristet, og nikotin+cannabis kan være mindst ligeså ubehageligt som overnævnte, og ligesom overnævnte kan der også være nogle tilbageblik til denne ubehag.

Ved begge er symptomerne sveden, kvalme og desorientering. "Stemmen" kan sagtens være fabrikeret af, at du måske har været angst for at der var noget i vejen, har også oplevet lidt mindfuck når jeg enkelte gange har fået for meget, eller røget på noget hvor smøgen ikke var risted ordentligt.
Mht. Røde øjne så er der mange forklaringer på hvordan ting der fører til røde øjne, men når du ikke røg har det ikke noget med cannabisen at gøre, bortset fra at dine øjne kan være irreteret af røgen.

Vh.
Bismann

Senest rettet af Bismann 13 dec 2007 14:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Det med stemmer er jeg ikk helt sikker på heller, jeg lå jo og halv sov.. Jeg kunne vel have talt i søvne fordi jeg var skæv. Men jeg hørte min vens stemme (eller det lød som ham).

Men ja, håber det bare var angst anfald :/ .
Men er det muligt at få pykose efter de maks 10 gange?
Jeg har haft nogen pykotiske tanker tidligere, men gik til pyskolog, og det hjalp meget :).

Titel:
Junior medlem

BisMann skrev:
First of all, tag en dyb indånding, psykoser er uhyrre sjældne, mit bud er at der er en anden forklaring. Jeg kan umiddelbart komme frem til to muligheder:
1) At du simpelthen har røget for meget og der derfor har været en overdosering, ikke noget der er farligt, men kan godt give noget ubehag under rusen, og efter rusen fordi du forbinder det med denne ubehag.

2) At smøgerne ikke har været ordentligt ristet, og nikotin+cannabis kan være mindst ligeså ubehageligt som overnævnte, og ligesom overnævnte kan der også være nogle tilbageblik til denne ubehag.

Mht. Røde øjne så er der mange forklaringer på hvordan ting der fører til røde øjne, men når du ikke røg har det ikke noget med cannabisen at gøre, bortset fra at dine øjne kan være irreteret af røgen.

Vh.
Bismann

Jeg tror du har ret i det med at jeg har røget for meget.. Jeg plejer kun at kunne tage maks 4-5 hvæs før jeg er heeeelt væk.. Tror jeg røg omkring ½ joint eller sådan alene.

Og ham der ristede den var vidst også pænt ny til det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

FoXhounD skrev:
Men jeg hørte min vens stemme (eller det lød som ham).
________
Jeg har haft nogen pykotiske tanker tidligere, men gik til pyskolog, og det hjalp meget :).

Nu hvor du siger du har haft psykotiske tanker før og har været til psykolog så synes jeg du skal passe på. Det kan godt udvikle sig da du allerede har en "ridset" psyke.

Jeg kender selv det at man tror man kan høre folk man kender, bla oplevelser med det gjorde at stoppede med røgen.

Titel:
Junior medlem

Waffen skrev:
FoXhounD skrev:
Men jeg hørte min vens stemme (eller det lød som ham).
________

Nu hvor du siger du har haft psykotiske tanker før og har været til psykolog så synes jeg du skal passe på. Det kan godt udvikle sig da du allerede har en "ridset" psyke.

Jeg kender selv det at man tror man kan høre folk man kender, bla oplevelser med det gjorde at stoppede med røgen.

Jeg har også tænkt mig at stoppe nu :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er i hvert fald næppe nogen grund til at være bange for noget med en psykose - så havde det set helt anderledes ud med dig nu.

Det er helt sikkert en god idé, som Waffen også skriver, at du lige passer lidt på med cannabisrygning - om ikke andet så de næste par måneder. Hvis du har en tendens til at være lidt ustabil, kan cannabis sagtens gøre nogle ubehagelige ting ved dig.
Mht. hændelsen i går, så er det aldrig en god idé at ryge hvis man kort forinden har været ude for noget ubehageligt, hvis man i forvejen er ked af det eller noget lignende. Man kan roligt regne med, at rusen vil forstærke den følelse man møder op med. Det gør sig især gældende hvis du i forvejen har et lidt følsomt gemyt.

Mht. din oplevelse i dag, så er der nok bare tale om en slags "flashback" - du havde en ubehagelig oplevelse med cannabis i går, så det sku' da være underligt hvis du slet ikke reagerede på at se nogen ryge.

Du har sikker selv ret i, at du bare har røget lidt for meget. Nu ved du, at du skal passe lidt på med det, og desuden overveje når du står med den næste joint, om du emotionelt er helt på toppen, før du ryger dig skæv.
Det er nok heller ikke nogen dårlig idé lige at vente et godt stykke tid med at ryge igen - lige indtil du føler dig helt på toppen igen. Sådan en oplevelse kan godt side i kroppen lidt tid, det helt normalt.

Ha' en fortsat god dag! :)

Titel:
Junior medlem

Tror sgu bare jeg stopper helt med det rygning der.. :P
Men ja, tænker sgu stadig på det.

Tror en af grundene til at mine øjne er røde er også at jeg har siddet foran en computer siden klokken 8 ca :).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg tror ihvertfald ikke du har fået en psykose, for jeg tvivler på du ville værværende nok til at skrive så sammenhængende et indlæg, hvis det var tilfældet.
Det har formentligt været skænderiet der har sat sine spor, hvilket viser hvor vigtigt det er at være på toppen hvis man skal indtage cannabis (eller andre stoffer, for den sags skyld).
Giv det noget tid, hold dig fra hash og gør noget du kan lide, så kommer du ovenpå igen inden længe :)

Titel:
Junior medlem

DeHades skrev:
Jeg tror ihvertfald ikke du har fået en psykose, for jeg tvivler på du ville værværende nok til at skrive så sammenhængende et indlæg, hvis det var tilfældet.
Det har formentligt været skænderiet der har sat sine spor, hvilket viser hvor vigtigt det er at være på toppen hvis man skal indtage cannabis (eller andre stoffer, for den sags skyld).
Giv det noget tid, hold dig fra hash og gør noget du kan lide, så kommer du ovenpå igen inden længe :)

Jeg begyndte bare at tvivle på om det var psykose, da jeg har gået og været bange for det (medierne får det til at lyde som det sker hver dag).. Kan det være med til at fremme angsten at jeg har gået og været bange for at få det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
FoXhounD skrev:
DeHades skrev:

Jeg begyndte bare at tvivle på om det var psykose, da jeg har gået og været bange for det (medierne får det til at lyde som det sker hver dag).. Kan det være med til at fremme angsten at jeg har gået og været bange for at få det?

Hvis det er noget der har ligget fremme i dit sind, så ja. Ingen tvivl om det. Men du behøver ikke at bekymre dig om noget, bare tag den med ro på så mange fronter som muligt, så får du det snart på afstand og kan se lidt mere objektivt på det, og der vil du kunne se hvad problemet egentligt har været.
Jeg tror bestemt at det har været skænderiet der har udløst et angst-lignende anfald, men det er noget de fleste prøver på et eller andet tidspunkt.

Titel:
Junior medlem

Okay, er gla for at høre det nogenlunde normalt :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Alle andre siger det så godt, så jeg kan bare erklære mig enig. hashrusen har helt sikkert bare taget røven på dig, akkurat som alkohol også kan gøre. At man bliver bange når ens hjerne sådan bliver revet rundt, er såmænd nok meget normalt og sundt.

Måske er hash bare ikke noget for dig (eller måske kun i meget små mængder)?

Jeg synes der er mange der spørger om hvorfor de ikke får det ligeså sjovt som andre når de ryger, og jeg tror egentlig bare det ikke er noget for dem. Rusmidler er enormt forskellige, og jeg har bestemt også oplevet rusmidler som nogle syntes var det bedste siden tun på dåse, men jeg selv fik det dårligt af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]