Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
well, jeg ved at man normalt putter fedtstof i det spiselige/drikkelige materiale som man indtager sin hash i, for at få thc'en til at binde sig.

mén(!) er det muligt, hvis jeg fx laver en kop te med en god sjat pot i, og drikker teen med det hele så jeg får det alt med, vil thc'en så ikke blive optaget fra plantematerialet nede i maven alligevel?

spørger fordi jeg ikke har chokolade til rådighed til guldkakao...

og hvor lang tid tror i der vil gå før det sparker ind?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Ganja-Man skrev:
well, jeg ved at man normalt putter fedtstof i det spiselige/drikkelige materiale som man indtager sin hash i, for at få thc'en til at binde sig.

mén(!) er det muligt, hvis jeg fx laver en kop te med en god sjat pot i, og drikker teen med det hele så jeg får det alt med, vil thc'en så ikke blive optaget fra plantematerialet nede i maven alligevel?

spørger fordi jeg ikke har chokolade til rådighed til guldkakao...

og hvor lang tid tror i der vil gå før det sparker ind?

Kort sagt, nej.
Du skal nok regne med effekt, men den vil være mere nedsat end hvis du havde brugt et fedtstof.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg tror ikke et sekund på at det virker uden fedtstof. Du kan dog gøre det blot v.h.a. mælkefedt. Dog kan du selv regne ud om det vil give forskel at bruge en minimælk eller en sødmælk. Jeg ville spare mit weed.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg tror godt du kan gøre det. Spis en ostemad med masser af smør til. Det hele bliver vel blandet nede i maven alligevel?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Du kan godt blive skæv af din potthe... Smid din pot i et kaffefilter eller lign og ned i kogt vand. Det smager faktisk ok, kommer selvfølgelig an på din pot, men jeg synes det giver en meget rolig, laidback buzz.

Kan i hvert fald ud fra egne erfaringer sige at det virker... ikke voldsomt. Men det virker

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg er stadig overbevist om at det ville være waste. Jeg er ikke nogen specielt hardcore ryger, men jeg puttede alligevel op til 1. g skunk i en gang varm kakao lavet på mælk tilsat kakaopulver. Jeg fik ingen effekt what so ever. Jeg er temmelig overbevist om der ikke har været nok fedtstof. Skunken var der intet galt med og skunken var i fra mælken var kold til den var varm i ca. 20 minutter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er muligt at få en lille effekt uden fedtstof mener nogen. Det kan man sikkert også, en meget lille en da der så hut jeg hvisker er en vand- og en fedtopløselig THC. Men det kan på ingen måde svare sig i forhold til at tilsætte en smule fedt og varme det op. Ligesom forholdet mellem at dufte kort til en korkprop og drikke 1½ fl. vodka

De gange jeg har forsøgt mig uden fedtstof har jeg ingen virkning fået. De gange jeg har forsøgt mig med fedtstof men uden ordentlig opvarming har resulteret i en lav spild-af-tjald effekt.

Det er specielt irriterende hvis man tænker på at man kunne blive rigtig skæv af samme mængde ved lige at tilsætte lidt fedtstof og varme

De fleste har sku da mælk eller lign. i huset... Evt. kan en smule olie bruges, smager ikke så godt men det virker. Hvis du bruger mælk skal det helst koges i meget længere tid for at sikre at alt THC'en er optaget
Det bedste er selvf. at bruge rent fedt, men alt med fedt i fungerer. Jeg er sikker på at du kan lave en kop guldkakao ved hjælp af et par stykker bacon ;) smagen tør jeg dog ikke tænke på

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Jeg er helt enig i at det er waste.. Jeg smed også ca 2 gram pot i det kaffefilter til én kop. 2 gram pot jeg godt kunne have lavet en 3-4 joints på og opnå en meget stærkere high.

Men det kan godt lade sig gøre..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Inde i en skov
Jeg har mange gange drukket pot te, uden fedt. Bare taget en mængde urt svarende til en god joint og kogt det 1/2 times tid. Du kan smage på de kogte rester om der er mere "guf" i, pres dem godt evt. tyg lidt på dem. Men ellers bare drik teen, der plejer at gå en time før det virker.
At der slet ikke skulle være en ordentlig virkning uden fedt, det forstår jeg ikke, jeg plejer at blive pænt basket, men jeg har godt hørt gamle hippier tale om at det bedste er at koge det i sødmælk.

Er der nogen der ved om det er skadeligt for leveren at indtage det oralt?
Jeg er begyndt at foretrække det som te, mest for at skåne mine lunger, men hvis det betyder at jeg skader min lever eller andet så det jo ikke så fikst.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvor stærkt? Pot? Skunk?
Hvor mange mg. vil du mene?
Hvor skæv bliver du i forhold til samme mængde i joint? Mere eller mindre?
Drikker du the med meget mælk?

THC skal have fedtstof for at blive optaget fuldt ud. Det hænger ligesom på ryggen af fedtet og bliver optaget. Hvis det er gjort korrekt kan man udnytte mange flere procent af tjalden ved at æde det (tæt ved 100%) end en joint (måske 30-60%) men der skal alstå fedt til. Og varme for at THC'en kan blive aktiveret.

Et eller andet kan man da mærke ved stort indtag af cannabis, det har jeg da også selv, men det er i størrelsesordenen "er det placebo eller ej?".

Jeg sidder lige nu og har brugt alt for lang tid (30-45min) på at skrive dette indlæg efter indtag af 0,2g rent ravgult skunk-ryst imellem to brunkager smurt med Nutella. Jeg kan ikke afvise at du får effekt, men hvis du får en effekt så ville den være meget større ved bare at gøre det lidt anderledes. Derfor lidt spild :)

Hvorfor æde 1,5g pot hvis man kan nøjes med 0,5g ved at gøre noget andet

Og nej det er ikke skadeligt for din lever at indtage det oralt, jo renere jo sundere. Tilsætningsstofferne slår ihjel. Ryg dansk

Titel:
Moderator
Brugeravatar

THC er delvist opløslige i vand, mener også at have set videoer hvor forskere tester THC-indholdet af medicinal Cannabis med vand. Hvis det skal gøres ordentligt holder jeg med Xpert på at der skal fedtstof og varme til. THC er endda opløsligt i alkohol, hvis man vil rode med sådan noget snavs.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Inde i en skov
svar til xpert

Jeg plejer vel at koge et lille g. god dansk pot, drikker en del frugtblend med mælkeprodukter i, det kan være det er det der giver udslaget, men jeg bliver mere basket end hvis jeg ryger det.
Jeg vil helt sikkert tage jeres meninger til efterretning og begynde at koge urten i fed mælk.
Jeg er netop igang med en afholdsperiode (første gang i mange år), så der går lidt tid før jeg kan afgøre forskellen.

Men uhadada hvor jeg glæder mig til pigerne er klar (bestemmende for pausens længde:-)

Indtil da må jeg nøjes med at følge lidt med her.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
BUTTER IS THE ANSWER, MY FRIENDS!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]