Malkavian skrev:
Nu er jeg lidt ligeglad med selve udseendet, men lindrer EYE-Lite fornemmelsen af trætte øjne, og hvor lang tid?
Og lige et spørgsmål til: nogen ide om, hvorfor det blev forbudt? Er der risici man bør kende til ved produktet?
Det kunne få selv den mest rød-øjede bongryger til at se frisk ud

Det lindrer rigtig meget. Det irriterer ikke, men føles utroligt behageligt, ihvertfald i forbindelse med rygning da det fjerner en irriterende træthed/tørhed i øjnene.
Hvis jeg ryger over længere tid kan jeg godt have problemer med at holde øjnene ordentligt åbne under rusen, ja sådan dejligt lige i midten af pupillen-agtigt eller lavere

men eye-lite smører øjnene man kan åbne op. Jeg vil tro at man kan bruge det mod trætte øjne, selvom jeg aldrig har benyttet mig af det udover til rygning for nogle år siden.
Det blev vist ikke forbudt i første omgang herhjemme, efter at en hollandsk rapport havde påpeget at der muligvis kunne forekomme øjenskader ved overdreven eller hyppig brug, men Matas trak dem af markedet. Engang i mellem har jeg set en imellem rygegrejet på Staden, støvet og gemt væk. Det ser ud som om det er lidt svært eller dyrt at få fat på det desværre