Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Gode urter?!
Medlem

Hej alle sammen. Jeg har en ven der er skizofren og som desværre har været ude i noget stofmisbrug, det er han kommet ud af. Han blev´psykotisk af at tage amfetamin. Men er heldigvis blevet nogenlunde rask igen

Men han siger desværre, at han ikke er færdig med at eksperimentere med stoffer, så derfor har jeg lovet ham. At finde et sikre alternativ, der ikke piller så meget med dopamin systemet som amf gør(Skizofrene er ekstra følsomme overfor ændringer i dopamin neavuet)

Kunne jeg eventuelt foreslå ham: Damiana, kratom, Malurt? Vil dette være et sikre alternativ, som ikke kører så hårdt på systemet. Som så mange andre stoffer gør.... Har i erfaringer, med nogen der har været psykisk syge. Men som godt har kunne nyde et stof, som har anvendt reglmæssigt eller engang i mellem. Uden at blive psykotiske eller mere syge

Tusind tak for jeres svar, uanset hvad i svarer.... Har virkelig brug for hjælp

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Hvis han tidligere har været ude i et stofmisbrug vil jeg ikke råde dig til at give ham kratom. Ja, det virker fremragende men har desvære et stort potentiale for misbrug hos psykisk skrøbelige mennesker.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Prøv evt. at overtale ham till at ryge en pind når han har lyst til at tage stoffer?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis hans problem var at han var en festabe og misbruget af amf til sidst bare kom ud af kontrol, så kunne det være at stoffer som lsd og meskalin ville stille hans nysgerrighed. Hvis han bare er skrøbelig af sind må han nok indstille sig på at holde sig til hashish og øl.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
hvis han lider af skizofreni så vil jeg på det kraftigeste fraråde ham alle rusmidler, og specielt cannabis.

kender 2 som lider af denne psykiske lidelse og stoffer gør det bestemt ikke bedre..

der er mange glæder i livet man kan tage hul på, og stoffer er langt fra den eneste glæde der findes i livet. :wink:

tag en snak med ham og pas på ham, du kan self ikke bestemme over ham men et input eller to ville nok ikke skade

Titel:
Medlem

Jeg siger mange tak for jeres gode bud. Hvad med Malurt eller absinth? Ville det ikke fremkalde en alkohol ligende rus... Tænker bare, nu hvor han sagtens kan tåle sprut. Hvorfor så ikke malurt?

Ret mig endelig hvis jeg er forkert på den

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fordi malurt ikke rigtig virker. Absinth bliver han stiv af, men det er vel ikke nok for ham?

Titel:
Medlem

Har nu alligevel tænkt mig at foreslå ham malurt(altså ryge det) Kan være han kan lide rusen, hvis han får nogen rus ud af det. Efter at have læst utallige triprapporter, er jeg dog næsten overbevist om, at man sagtens kan få en effekt ud af det...

Nærmere studiere på malurt tyder på, at den ikke rammer de receptorer som er følsomme hos skizofrene.... Håber jeg har ret. Malurt påvirker tilsyneladende serotonin og GABA receptorerne i svag grad... Og dermed ikke dopamin receptorerne, som er ekstra følsomme hos skizofrene

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Held og lykke med det så. :)

Titel:
Medlem

Hehe jo tak for det:) Vil også foreslå ham Damiana, som tilgengæld vist har en garanteret effekt.... Men en ting af gang og skal nok skrive tilbage når han har prøvet et par forskellige ting.... Hvis i da er interreseret i at hører mere:P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]