Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej jeg har røget hash i halvanandet år og har gjort det flittigt :b... Nu har jeg fået det ind i min hjerne at jeg skulle stoppe og jeg har været clean i 16 dage... Jeg har ikke lyst til at stoppe fuldstædnigt. Jeg har aftalt med min bedste ven at vi højst må ryge 2 gange om måneden og at vi skal gøre det enten ved at lave en kage eller på spand som vi plejer og så kun ryge en dag hvor vi ved vi sdkalæ lave noget sjovt. Jeg har bildt mig selv ind at det ikke er skadeligt at ryge højst 2 gram hver måned. Vil i give mig ret i at det er næsten ikke skadeligt? Selvfølgelig er det skadeligt for lungerne, men hvis man alligevel kan holde det på det plan er det så ok..

PS. normalt røg jeg ca. 4-5 gange om ugen...........

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg ville holde +3 måneders pause og tage den derfra. Har hørt fra mange(næsten alle) tidligere misbrugere, at det er som at blive genfødt hvis pausen når så langt. Altså virkelig positivt.

Jeg har også lige kørt 2 års misbrug med masser af forsøgstop, givet mig selv et halvt dusin søforklaringer om hvordan tjald er sjovt og derfor skal det da også ske engang imellem.

Gang på gang falder man tilbage i hverdags kogeren. Og kikker man på min omgangskreds, har næsten alle det på den måde.

Jeg har bestemt mig for +6 månders pause. Nu er det fanme nok. Man må ligesom indse at nu er man sq voksen og ikke lever for the moment. Og damn.. straight tilstand er en så syg høj i sig selv(nej du bliver ikke straight hen af eftermidaggen). Mere selvtillid, Meget mere stimulation(på længere sigt meget meget mer.) etc etc etc sry for selvsving

De fleste af os lever 50 år endnu. Hvorfor have så travlt med at ryge hjernen væk

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Hvis du føler for at stoppe kan du også sagtens gøre det, og så vil jeg sige at du ikke skal sætte en tidshorisont på, men tage en dag ad gangen. Det er nemmere og uden at man helt er klar over det er der pludselig gået temmelig lang tid og mange ting der før kun var sjove når man havde røget er blevet sjove igen, bare uden røgen.
Til den tid kan man så prøve at ryge igen og man bliver vildt skæv af bare fire hvæs på en joint, hvilket er en fantastisk oplevelse.
Jeg har selv haft et langvarigt og dagligt forbrug, men jeg er nået et punkt hvor det ikke længere har en interesse at ryge hver dag, men jeg kan også gå i overkill-mode og ryge en uge i træk uden at jeg har det mindste problem med at stoppe efter det, også selvom jeg har noget hash liggende.

Titel: rygestop
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tommerup, Fyn
Mmm... Syntes sgu, at man skal lade helt være, hvis man har tænkt sig at stoppe... Har prøvet det en del gange efter hånden, også med den regl, at jeg godt måtte ryge 1-2 gange om måneden... Problemet ligger så i, at når jeg så har holdt pause, og det går godt, og jeg så ryger den første gang efterfølgende, er det lige som at jeg falder tilbage i det gamle mønster igen... selvfølgelig ikke lige med det samme.. Jeg begynder at retfærdiggøre over for mig selv, at der ikke vil ske noget, hvis jeg ryger lidt oftere... og så køre jeg igennem hele møllen igen.. :(

Men hatten af for dig, hvis du kan holde det :D

//JJH_DeUngeRebeller

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]