Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
hej psy :)

jeg har været i den situation at jeg har haft nogen planter som ikke har været tilpasset det danske klima, og derfor ikke er blomstret ordentlig færdigt før jeg har måttet skære dem grundet frost/lettere mug. jeg har nu fem planter som har været i størrelsesordenen ca 1,8 - 2,3 meter høje og 1 - 1½ meter brede.

men jeg har ikke lyst til at skulle rulle/ryge X-antal joints for at blive skæv med vennerne, så jeg har tænkt mig at trække nol på det. hertil har jeg en række spørgsmål, der må gerne linkes til andre posts.. kunne ikke lige finde specifikke svar selv.

nå men..

- hvad vil i foreslå mig at trække med? i må meget gerne skrive mere end bare "iso", dvs gerne et mærke også, da jeg har hørt at nogle mærker har flere affaldsstoffer end andre.

- skal skal jeg fjerne al mug og visne blade først?

- med sådan en mængde plantemateriale, hvor meget udtrækningsmateriale vil i mene jeg skal bruge?

- jeg kender til "honey bee extractor" men er der et bedre alternativ til så store mængder plantemateriale?
- gerne et link til den "bedste" guide i lige kan komme på. det ville være alletiders.

på forhånd tak :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
http://kortlink.dk/4af2

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Xpert skrev:
http://kortlink.dk/4af2

Sweet :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kender godt din lækre opsamling xpert :) ...og jeg kommer helt sikkert også til at nyde godt af den når jeg skal i gang med processen.

men ved ikke hvilken af de beskrevne fremgangsmåder jeg skal vælge?
fx, er butan bedre til udtræk end iso, eller hvad og hvordan.. og i så fald, er der et bestemt mærke som er billigt og 'rent' som nogen vil anbefale?
evt. hvor mange liter bør jeg købe?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nå OK :)

Citat:
- hvad vil i foreslå mig at trække med? i må meget gerne skrive mere end bare "iso", dvs gerne et mærke også, da jeg har hørt at nogle mærker har flere affaldsstoffer end andre.

Isopropylalkohol fra Matas, det er lidt dyrt, men er nok det bedste til større mængder.

Citat:
- skal skal jeg fjerne al mug og visne blade først?

Mug skal helst helt væk, visne blade uden trichomes ligeså imo

Citat:
- med sådan en mængde plantemateriale, hvor meget udtrækningsmateriale vil i mene jeg skal bruge?

For det første skal det tørres ekstra fint hvorefter du kan knuse det til noget nær pulver. Det gør at du ikke behøver voldsomt store mængder opløsningsmiddel.

Du kan evt. teste 10g for at se hvor meget iso der skal bruges, jeg plasker altid bare i så det lige dækker. Når du har for 10g pulver-sjov ganger du bare op

Citat:
- jeg kender til "honey bee extractor" men er der et bedre alternativ til så store mængder plantemateriale?

Den er kun til små mængder. Jeg ville tage en stor 10L beholder med låg og fylde op med tørret knust materiale. Du kan evt. lave 1. og 2. sortering
Der hælder du en del iso ned over. Hvor meget kan jeg ikke sige da jeg aldrig har trukket på så store mængder

Fordelen med iso er at det ikke skal være under tryk for at være flydende, så du kan vaske en ny portion pot med iso som du har ladet trække i en blanding. Ryst som en i helvede når du har noget væske der kan bevæge sig indeni beholderen så du kommer ud i alle hjørner

Når du synes det har trukket nok, (5-10 sekunders fysisk kontakt er mere end nok) hælder du det over i en skål og lader det fordampe, evt. med vandbad

Titel:
Medlem
Brugeravatar

mange tak! :)

Xpert skrev:
Citat:

Den er kun til små mængder. Jeg ville tage en stor 10L beholder med låg og fylde op med tørret knust materiale. Du kan evt. lave 1. og 2. sortering

skal det bare være en ganske 'almindelig' beholder, dvs uden diverse huller eller lignende?

forestiller mig en slags spand med låg, hvori jeg hælder plantemateriale efterfulgt af iso, lægger låg på og ryster, hælder væsken gennem en si ned i en ny beholder hvor isoen kan fordampe... er det rigtigt forstået?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja... Jeg manglede bare sien

Titel:
Medlem
Brugeravatar

luksus! så er det bare at gå i gang :D

kan være jeg smider en billedserie af forløbet for eller siden...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]