Citat:
nej, kan jeg heller ikke forestille mig.. altså ham jeg kender der har fået banket én sammen er på ingen måde speciel hurtig, så mon ikke det også kunne lade sig gøre for mig
Uden tvivl.

Citat:
.. synes bare ikke der er nogen grund til at spilde læder på fejl hvis nu der er et mønster et sted..
Mønster? Skabelon mener du vel? Jeg kender ikke lige til nogen. Men du burde kunne regne dig frem til størrelserne. Der er flere måder, fra enkeltlags til 5-lags. En 2-3 lag burde være fint af noget mellem-tykkelse læder. Jeg har ihvertfald lavet en med succes. Den blev dog nakket af en tvivlsom ven en dag jeg var gået kold

Citat:
vand er helt sikkert godt for regnskoven, men derfor er det vel ikke nødvendigvis sundt at indånde..?
Hvis jeg fortæller dig at vi udånder 70% vand hele tiden? Vi består også af ca. 69% vand (mænd)
Sundt at indånde? Trækker du aldrig vejret når du bader? Hvad med dampbad i svømmeren? Etc.

Personligt har jeg siddet og indåndet luft med 40% vand hele dagen... Og jeg er ikke død endnu
Citat:
men hvis det er rigtigt (?) at vandet ikke fjerner nogen skadelige ting der bong vel ikke bedre en en bang ?
Køler ned og filtrerer en smule. Hvor meget skal jeg ikke kunne sige, men mine lunger plejer at fortælle mig hvor ondt det gør på dem... Bong er væsentligt mildere
/edit: Lavede lige en lille tegning af en nem måde at lave en lædertjubang på. Kan ikke udelukkes at der findes flere måder, men denne er ret nem. Kan udvides til flere lag tyndere/tykkere osv. Lige hvilken måde der er bedst til at snøre de to stykker samme skal jeg ikke kunne sige, men min måde var ikke optimal dengang, men så tit arbejder jeg heller ikke med læder
Så mangler der bare et hul til hovedet og noget røg at putte i. Derudover kan den smykkes, brændes, farves og nusses ved på mange måder. Brug fantasien

Og velkommen til forresten