Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Da jeg ærlig talt ikke lige står med et par tusind i overskud, og min sørgelige colaflaske-bong virkelig er begyndt at kunne mærkes i lungerne (har en idé om at det er mere skånsomt med en tjubang,+sådan en colaflaske jo ikke pynter specielt nogen steder!), ville jeg gerne lave en læder-tjubang, men mangler en opskrift..

Og gerne sådan trin-for-trin-forkaret, hvor tykt læder der skal bruges osv..

:arrow: Skriv endelig hvis nogen rent faktisk véd hvad der er sundest at ryge på (ja, det ER sundest at stoppe, ved det godt :roll: )!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Efter min overbevisning så er bong bedre end tjubang... Det siger mine lunger også

Hvis din colabong er beskidt, så lav en ny?

Mht. hjemmelavet lædertjubang så er det ikke så svært, men det tager et stykke tid at lave ordentligt og ikke mindst tæt.

Titel:
Junior medlem

kender et par stykker der selv har lavet deres tjubang, og det fungere helt fint..
jeg kan selvfølgelig få en af dem til at tegne og forklare, men tænkte det ville være nemmere hvis nogen lige kendte en hjemmeside..

tror du ikke alt det vand-damp er skadeligt? jeg har ihvertfald læst et sted at vandet stort set ikke filtrer røgen for skadelige stoffer, så som sådan er det vel i bedste fald stort set, næsten, lige så skadeligt som bong?..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
tror du ikke alt det vand-damp er skadeligt

Jo for satan! Vand er noget af det mest giftige for organismen
Regnskovsindianere og folk der bader falder døde om hele tiden

(indsæt selv ironi)

Det er ikke så svært at lave sin egen tjubang hvis man tænker sig lidt om. Men jeg kender ikke lige nogen hjemmesider

Titel:
Junior medlem

nej, kan jeg heller ikke forestille mig.. altså ham jeg kender der har fået banket én sammen er på ingen måde speciel hurtig, så mon ikke det også kunne lade sig gøre for mig.. synes bare ikke der er nogen grund til at spilde læder på fejl hvis nu der er et mønster et sted..
vand er helt sikkert godt for regnskoven, men derfor er det vel ikke nødvendigvis sundt at indånde..?
men hvis det er rigtigt (?) at vandet ikke fjerner nogen skadelige ting der bong vel ikke bedre en en bang :) ?

tak for hurtig svar forresten..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
nej, kan jeg heller ikke forestille mig.. altså ham jeg kender der har fået banket én sammen er på ingen måde speciel hurtig, så mon ikke det også kunne lade sig gøre for mig

Uden tvivl. :)

Citat:
.. synes bare ikke der er nogen grund til at spilde læder på fejl hvis nu der er et mønster et sted..

Mønster? Skabelon mener du vel? Jeg kender ikke lige til nogen. Men du burde kunne regne dig frem til størrelserne. Der er flere måder, fra enkeltlags til 5-lags. En 2-3 lag burde være fint af noget mellem-tykkelse læder. Jeg har ihvertfald lavet en med succes. Den blev dog nakket af en tvivlsom ven en dag jeg var gået kold :roll:

Citat:
vand er helt sikkert godt for regnskoven, men derfor er det vel ikke nødvendigvis sundt at indånde..?

Hvis jeg fortæller dig at vi udånder 70% vand hele tiden? Vi består også af ca. 69% vand (mænd)

Sundt at indånde? Trækker du aldrig vejret når du bader? Hvad med dampbad i svømmeren? Etc. :)

Personligt har jeg siddet og indåndet luft med 40% vand hele dagen... Og jeg er ikke død endnu

Citat:
men hvis det er rigtigt (?) at vandet ikke fjerner nogen skadelige ting der bong vel ikke bedre en en bang ?

Køler ned og filtrerer en smule. Hvor meget skal jeg ikke kunne sige, men mine lunger plejer at fortælle mig hvor ondt det gør på dem... Bong er væsentligt mildere

/edit: Lavede lige en lille tegning af en nem måde at lave en lædertjubang på. Kan ikke udelukkes at der findes flere måder, men denne er ret nem. Kan udvides til flere lag tyndere/tykkere osv. Lige hvilken måde der er bedst til at snøre de to stykker samme skal jeg ikke kunne sige, men min måde var ikke optimal dengang, men så tit arbejder jeg heller ikke med læder

Så mangler der bare et hul til hovedet og noget røg at putte i. Derudover kan den smykkes, brændes, farves og nusses ved på mange måder. Brug fantasien :)

Og velkommen til forresten

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]