Bloodfyiah skrev:
Hey, jeg gik lige og undrede mig over om det grønne har bedre medicinske kvaliteter fremfor hash; i de lande hvor cannabis bliver brugt til at hjælpe syge er det jo altid weed der blir snakket om. Dette kan skyldes at Nordamerika ikke har en hash-kultur som os...dog er jeg selv en flittig bruger af såvel hash som grønt, og jeg mener HELT klart at weedoz fjerner kvalme, ildebefindethed og ikke mindst astma på en effektiv måde, men har aldrig oplevet dette på hash.
Medicinsk cannabis er lidt et USA fænomen, og de har simpelthen ikke en ordentlig hash-kultur derovre. De 5 personer, der får statsordineret cannabis får det faktisk også som marijuana.
Jeg tvivler på at videnskaben har et klart svar, da der aldrig er lavet de helt store undersøgelser af denne type. Der er mest forsket i pot/marijuana/skunk som bladmateriale.
Spørgsmålet er måske også, hvordan du indtager din hash? Personligt er jeg en klar evangelist for konceptet "at ryge sin cannabis rent". Det gælder også hash og nol, som jeg altid ryger på en rist i en pibe. Tobak er 99% af tiden bandlyst.
Derfor kunne det da være en nærliggene tanke at tobakken måske modererer den kvalmesænkende virkning hos dig.
Endelig er der også kvaliteten på hash. Med mindre det er hjemmelavet her i Danmark, så kan man jo løbe ind i noget rigtig fælt kommercielt kamellort, som er lyntørret under høj sol og som er tilsat paraffin og guderne-ved-hvad... Rigtig god hash skal jeg have fra 0,04-0,08 gram af (altså 40-80 mg.) for at få en fin rus, og jeg er ved at falde bagover, når jeg hører om folk, der er nødsaget til at stoppe 0,4 gram i en joint for at få virkning.
Men hele spørgsmålet er jo af allerhøjeste vigtighed. For det ville da klart være optimalt, hvis man kunne opnå de medicinske fordele af cannabis ved at ryge hash og nol rent, for så bliver man jo udsat for meget mindre røg i lungerne.