Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 03:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Hey, jeg gik lige og undrede mig over om det grønne har bedre medicinske kvaliteter fremfor hash; i de lande hvor cannabis bliver brugt til at hjælpe syge er det jo altid weed der blir snakket om. Dette kan skyldes at Nordamerika ikke har en hash-kultur som os...dog er jeg selv en flittig bruger af såvel hash som grønt, og jeg mener HELT klart at weedoz fjerner kvalme, ildebefindethed og ikke mindst astma på en effektiv måde, men har aldrig oplevet dette på hash.

Titel:
Medlem

frisk pot/skunk kan have en anderledes mere klar/frisk virkning. hash kan godt virke mere stenende men i bund og grund handler det om hvilken plante du ryger eller har lavet hash af. potten/skunken og hashen fra den samme plante vil altid have en lignende virkning/følse. men hash-ekstrakter og er jo stærkerer og virker kraftigere.
hvis du mener at hashen ikke fjerner kvalme kan dt måske have noget at gøre med hvormeget du bruger eller om du mikser rigtig dårligt eller noget helt tredje. hash fjerner kvalme i sig selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bloodfyiah skrev:
Hey, jeg gik lige og undrede mig over om det grønne har bedre medicinske kvaliteter fremfor hash; i de lande hvor cannabis bliver brugt til at hjælpe syge er det jo altid weed der blir snakket om. Dette kan skyldes at Nordamerika ikke har en hash-kultur som os...dog er jeg selv en flittig bruger af såvel hash som grønt, og jeg mener HELT klart at weedoz fjerner kvalme, ildebefindethed og ikke mindst astma på en effektiv måde, men har aldrig oplevet dette på hash.

Medicinsk cannabis er lidt et USA fænomen, og de har simpelthen ikke en ordentlig hash-kultur derovre. De 5 personer, der får statsordineret cannabis får det faktisk også som marijuana.

Jeg tvivler på at videnskaben har et klart svar, da der aldrig er lavet de helt store undersøgelser af denne type. Der er mest forsket i pot/marijuana/skunk som bladmateriale.

Spørgsmålet er måske også, hvordan du indtager din hash? Personligt er jeg en klar evangelist for konceptet "at ryge sin cannabis rent". Det gælder også hash og nol, som jeg altid ryger på en rist i en pibe. Tobak er 99% af tiden bandlyst.

Derfor kunne det da være en nærliggene tanke at tobakken måske modererer den kvalmesænkende virkning hos dig.

Endelig er der også kvaliteten på hash. Med mindre det er hjemmelavet her i Danmark, så kan man jo løbe ind i noget rigtig fælt kommercielt kamellort, som er lyntørret under høj sol og som er tilsat paraffin og guderne-ved-hvad... Rigtig god hash skal jeg have fra 0,04-0,08 gram af (altså 40-80 mg.) for at få en fin rus, og jeg er ved at falde bagover, når jeg hører om folk, der er nødsaget til at stoppe 0,4 gram i en joint for at få virkning.

Men hele spørgsmålet er jo af allerhøjeste vigtighed. For det ville da klart være optimalt, hvis man kunne opnå de medicinske fordele af cannabis ved at ryge hash og nol rent, for så bliver man jo udsat for meget mindre røg i lungerne.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hmm det har du nok ret i, de gange jeg har oplevet en god medicinsk virkning har det været ved at ryge ren ganja i et pibehoved. Hvad angår hash, så er det jo desværre mere dårligt tjald i omløb end godt for tiden, tror sgu man skal kende en del vigtige mennesker for at få fat i noget der er helt "pure"-eller lave det selv.

Ja det grønne har en mere klar og energik virkning, MEN der er jo rene indica strains (som jeg så vidt jeg ved ikke har røget endnu), og det burde da være noget ala god tung hash i virkning?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
så er det jo desværre mere dårligt tjald i omløb end godt for tiden

Formoder Smokenhagen betyder Kbh. Du er da tæt på rigtig god tjald så?
Drøn på Staden og find noget godt hash (evt. bubble-test det)
Normalt kan du regne med at hashen til 120kr/g er rent ryst. Tjalden til 100kr/g kan også sagtens være ren ryst, men kommer an på hvor du køber det. Ved 120 er du ret sikker på kvaliteten. Til den pris skal det fandme være rent

At prisen så er lidt pebret må du sku snakke med panserne om..

Normalt bliver der lavet hash på indica-planter da de generelt har større og mere fedtede buds med større trichomes der egner sig godt til hashfremstilling. Behandlingen af trichome-støv gør også hashen mere stener i virkningen hvis den er varmepresset. Koldpresset er som et øjebliksbillede af planten, hvis den er stener, er hashens stener, hvis planten er høj, bliver hashen høj osv.

Den ultimative stener-hash er en ren indica-sort høstet med mørkerøde trichomes og rubbed til sort hash eller lavet til ryst der bliver presset under varme og højt tryk

Læs mere i hash-guiden i min sign.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja, jeg læste din hash guide forleden og fandt den meget informativ.

Hvad angår røg i KBH så har du ret i at Staden er fair på den måde at man rent faktisk har et valg. Min situation er dog den at jeg p.t går og leder efter arbejde, så kan ikke komme til de gode sager. Har derfor valgt at blive helt clean i et stykke tid eftersom jeg ikke har penge til det bedste. Det kan ikke ligefrem betale sig at gå på kompromis med bevidsthedsudøvende substanser ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]