Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 17:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Altid tæt på hjemme :)
Hey Alle.
Ja så fik jeg endelig bestilt nogle HBWR frø fra vore alles yndligs-kjøbenhawner-butik :)

Så har jeg self. kigget herinde efter indtagelses metoder og det er der jo skrevet mangt og meget om, tror slev jeg går efter enten at spise frøene (uden skaller) og så bide smerten i mig (NO PAIN NO GAIN) eller en vand-ekstration, hvis man kan kalde det en ekstration!? For er ikke så tændt på at lege rundt med rensebenzin og andet alkohol/sprit og er nervøs for at jeg fucker-det-up :) ...så hellere smerten!

Men mit første spørgsmål går på om man kan plante HBWR i en alm potte og så lade den stå i stuen som en stueplante, kan den gro under de omstændigheder eller skal den have mere varme og lys??

Det andet spørgsmål går på om der er nogen der ved hvordan "indianerene" og andre naturfolk indtager HBWR i "junglen" når nu de ikke har rensebenzin og sprit!?

Håber på mange gode oplysende svar :)

Takker

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det kan i hvert fald godt lade sig gøre at gro dem i vindueskarmen, frøene der kommer ud af det, vil nok bare ikke være af særlig høj kvalitet. Men det jo også en ganske flot plante.

Mit bud er at naturfolk har taget mavesmerter, kvalme som en del af trippet.

Edit http://www.erowid.org/psychoactives/cul ... BYWOODROSE

Senest rettet af Bismann 01 nov 2007 15:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Har hørt at det kan tage op til en måned for frøet at spire, så du må ha tålmodigheden med dig!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

JA det er nemlig en rigtig flot plante, men tænkte jo også at der gerne måtte komme lidt frø ud af det, men efter hvad jeg kan forstå går der vidst mere en 2 år før der kommer frø på og hvis de også skal have det helt rette milijø for at blive potente, er det vidst ikke det værd! Så må bare nyde den som stueplante :)

Jeg tror nemlig også at de bed det i sig, så det kan jeg vel også :?

Men ved du/i om det er mindst smertefuldt at spise frøene (uden skaller) eller drikke vand-ekstrationen?? ...Helt indianer kan jeg jo ikke kalde mig :) ....selvom at jeg er fra Jylland hehe :roll:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Har ikke selv prøvet Lsa af nogen art endnu, men de fleste sku opleve mavesmerter hvis ikke man laver ekstrakt, Xpert har flere gange rådet til at ryge en joint sammen med for at minske kvalme og smerte. Selvom det også kan optimere effekten. Jeg ville som minimum lave vand "ekstrakt", men efter hvad jeg har læst, kan det godt betale sig at afsætte tid til en ordentlig ekstrakt.

Der findes også Morning Glory og Ololiuhqui som begge indeholder et lavere indhold af giftstoffer, hvis du er nervøs for smerter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvis indianerne har haft adgang til cannabis, kan jeg sagtens forstå det

Undervurder ikke cannabis som kvalmenedsættende middel

Personligt knækker jeg mig af rene frø før effekten går i gang rigtigt hvis jeg ikke ryger en joint indenfor 30min efter indtag

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg havde også tænkt at jeg ville ryge imens :) ...ligesom altid...

Jeg har også undersøgt MG og Ololiuhqui men har som sagt ikke meget lyst til at lave et decideret ekstrakt med alkohol og benzin så 300 frø MG er lige i overkanten til hvad jeg vil spise !!

Men Xpert: Laver du som regel et ekstrakt eller bruger du "indianer metoden" (Altså rene frø)??

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Krigsstopper skrev:
Jeg har også undersøgt MG og Ololiuhqui men har som sagt ikke meget lyst til at lave et decideret ekstrakt med alkohol og benzin så 300 frø MG er lige i overkanten til hvad jeg vil spise !!

Okay, men altså MG og Ololiuhqui er altså noget mindre end HBWR størrelsesmæssigt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nåh okay det vidste jeg tilgengæld ikke!! Men det er jo meget rart at vide da ihvertfald MG er en del lettere at skaffe en HBWR og den er billigere... Men nu er det HBWR som er bestilt :)

Og med hensyn til om jeg er nervøs for smerten så er det ikke det jeg tænker mest over, men vil jo gerne have en fed tur hele vejen igennem!

Men lidt smerte er jeg klar på 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
hvilken dosis hbwr har du tænkt dig at indtage? for hvis det er 8+ så vil jeg kraftigt råde dig til at lave en rensebenzin og alkohol ekstration... jeg havde opkast og kvalme under de første 4 timer af mit trip på 13 hbwr frø med den ekstration... en uge er jo ikke lang tid, og hvis du har læst ordenligt omkring emnet så er du næsten sikker på ikke at fucke det op, man skal bare tage den tid det tar..

men ja, cannabis fjerner kvalmen en smule, men den er til gengæld osse utrolig styg :wink:

så lav et ordenligt ekstrat 8)

forresten, du kan virkelig mærke din mavesæk gå i kramper, og det er ikke særligt behageligt når alle ens sanser er forstærket gange 10

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@ WaggaF: Jeg havde tænkt at tage ca 10 stk, der står forskrevet som den rette mængde.. Men ved ikke jeg er jo en temmelig stor knægt (ca 187 høj og 0,1 tons) så ved ikke om der skal mere til!? Men du skræmmer mig lidt mht de smerter der :shock: Jeg er normalt ikke pyldret men kunne godt forstille mig det som du siger med at sanserne er forstærket og sådan!

Nu begynder jeg jo at hælde mere til ekstrationen men på den anden side syntes jeg at have hørt andre snakke om at det ikke er så slemt, men alle har jo forskellige smerte tærskler, så er det bare om det er smerten værd!?

Og jeg har jo købt mere end nok frø til et par trips så hvis det går galt kan jeg jo prøve igen!!

Jeg er totalt i tvivl :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Har kun én gang oplevet nogle mave-kramper, men de forsvandt da jeg fjernede fokus fra dem

Jeg får kun en voldsom kvalme, som hvis man har drukket for meget. Kampen går så på at holde det nede :)

Omkring 1 sek. efter du har knækket frøene op har du det perfekt

En joint hjælper altså helt og aldeles gevaldigt, når det begynder at virke går man fra influenza med tømmermænd til let snue på fem minutter. Måske lidt hedeture, men ellers fint.

Den lille bitte smule kvalme efter 1 joint kan fandme ikke vælte min verden, har det mere dårligt efter 4 øl på tom mave

Smerte har jeg ikke mærket noget til, men kvalmen og evt. små-kræmper i højst 1 time med varierende styrke er HELT klart værd når trippet går i gang

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hey synes lige jeg vil tilføje min oplevelse på lsa.

Her forleden knuste og åd jeg 14 frå (skrallede dem selvfølgelig først), der gik omkring en time (skod tidsfornemmelse lige der), også fik jeg den vildeste kvalme, brækkede mig de næste 30-60 min eller sådan noget (endnu dårligere tidsfornemmelse her) også forsvandt kvalmen helt. Omkring 10 min efter kvalmen forsvandt ramte frøene ordenligt og hele verden som jeg kendte den forsvandt :) lå i en sofa med lukkede øjne det meste af trippet, men det var sku en god oplevelse alligevel.

Næste gang (for der kommer helt sikkert en næste gang) vil jeg lave ekstraktet.

Edit:

Husk en masse forskelligt musik hvis du vil ligge og trippe. Folk siger man helst ikke skal have så mange ædru personer der sidder og diskutere en masse normale ting omkring sig når det er, men jeg synes faktisk det gav noget ekstra til trippet, da det på en måde jeg ikke kan forklare gik ind i min hjerne og kørte rundt. Bagefter havde jeg det som om jeg havde fået svar på mange af de spørgsmål jeg gik og tænkte på, fik virkelig kørt nogen informationer rundt i hovedet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Hehe lad nu være med at spise dem rå..

Angående plantning har jeg en fin tråd her:
http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=14393&highlight=

Min HBWR er i snerlevækst, og har ikke opdaget det er vinter snart. Billedet er fra august, og siden har den smidt flere af de nederste blade og fået mange flere udløbere og flere sæt blade.

Den står i underskoven af et par opgravede cannabisser i soveværelset under en 400W MH lampe i øjeblikket og hygger sig. Vildt flot og tæt nu.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lakhippien skrev:
Hehe lad nu være med at spise dem rå..

Angående plantning har jeg en fin tråd her:
http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=14393&highlight=

Min HBWR er i snerlevækst, og har ikke opdaget det er vinter snart. Billedet er fra august, og siden har den smidt flere af de nederste blade og fået mange flere udløbere og flere sæt blade.

Den står i underskoven af et par opgravede cannabisser i soveværelset under en 400W MH lampe i øjeblikket og hygger sig. Vildt flot og tæt nu.

Det er en flot plante du har der. Hvor lang tid gik det før frøet spirede?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Bloodfyiah skrev:

Takker!
Der gik højst 3-4 dage tror jeg.. mindre end en uge. Filede et hjørne af frøskallen og puttede frøet 1cm ned i letfugtet jord, og vupti. Sværere er det ikke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lakhippien skrev:
Bloodfyiah skrev:

Takker!
Der gik højst 3-4 dage tror jeg.. mindre end en uge. Filede et hjørne af frøskallen og puttede frøet 1cm ned i letfugtet jord, og vupti. Sværere er det ikke.

Hmm kan være jeg lige ska investere i en frøpose så! Dog en heftig plante, og som jeg kan se på billedet du linkede til i den gamle tråd så er det smart at have sat en snor på eller lignende så den har noget at slynge sig op ad. Ville se dope ud i min stue, det er helt sikkert!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Krigsstopper skrev:
Men mit første spørgsmål går på om man kan plante HBWR i en alm potte og så lade den stå i stuen som en stueplante, kan den gro under de omstændigheder eller skal den have mere varme og lys??

Frøene skal - ifølge en kilde jeg læste "somewhere out there" - gives et lille hak med en kniv i spidsen og så skal de lægges i vand i 24 timer.

Det skulle være med til at øge spiringsprocenten. Ellers har de ekstremt svært ved at spire, da frøene er enormt hårde.

De kan udmærket gro i en potte i en dansk stue. Det er en rigtig rar plante med uldne blade :D

Titel:
Dedikeret medlem

GROWING THE HALLUCINOGENS

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Om man bør foretage en ekstration er afhængig af hvor mange frø der skal bruges, hvis mængden er lille, altså under 20 frø, kan det sjældent betale sig at lave en ekstraktion da det tager for lang tid. Istedet knuser man HBWR frøene og sorterer derefter skallerne fra så vidt det er muligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]