Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 sep 2007 14:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 feb 2006 23:46
Indlæg: 691
Geografisk sted: Rundt på gulvet
Nu vil jeg en gang for alle lave en guide til de LSA frø i håb om en admin vil gøre den sticky, da folk bliver ved med at spørge om hvordan man gør og hvad der er bedst..

Har flere gange selv brugt den her, og har aldrig haft kvalme eller mavepine eller lignene. Kun fået trippet ud af det :)

Guide:

1. Knus 10 Hawaiian Baby Woodrose frø.

2. Læg dem ned i en skål med ca. 2 dl. rensebenzin i en time.

3. Hæld rensebenzinen fra og hæld 2 dl. mere ned i skålen og lad det stå 1 time.

4. Se nummer 3.

5. Hæld rensebenzinen fra, og lig de knuste frø ud på en avis og lad rensebenzinen afdampe i 12 timer ved stuetemperatur.

6. Lig de knuste frø ned i en halv liters cola flaske eller lignene, tilsæt op til 6 cm med ethanol sprit og lad det stå i 7 dage.

7. Jeg plejer at ryste med flasken hver anden dag i 2 min.

8. Efter de 7 dage hælder du ethanol spritten ud i en skål og lader det afdampe, og så har du en lille smule brunt noget du skal have skrabet af. (Jeg bruger noget tyndt stof som filter)

9. Æd det, og så har du et LSA trip :)

:!: Hvis du vil gemme dit LSA pulver, kan du smide det i køleskabet i et stykke sølvpapir eller what ever. ,- Har selv haft noget liggende i en måneds tid, hvor der stadigvæk var virkning!


Senest rettet af Jacob22 29 sep 2007 09:39, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2007 15:39 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Jeg ser ikke den store grund til at vaske tre gange med upolært solvent, så hellere lave 3 alkoholekstrakter som kombineres.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2007 17:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2007 01:54
Indlæg: 400
Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Det der ethanol , kan Matas's "Denatureret sprit" bruges? eller hedder det bare "ethanol"?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2007 17:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
AbeMand skrev:
Det der ethanol , kan Matas's "Denatureret sprit" bruges? eller hedder det bare "ethanol"?


Ethanol = alkohol

Jeg ville bruge isopropylalkohol i stedet, kan også købes der

Men denat. ethanol fordamper jo også næsten fuldstændigt

Ellers ser det meget fornuftigt ud Mr. T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2007 18:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 jun 2007 20:46
Indlæg: 617
Kan ikke rigtigt lide rensebenzinen... det indeholder jo N-heptan, og det fordamper vel ikke sådan lige... :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2007 10:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 nov 2006 12:22
Indlæg: 521
T skrev:
Nu vil jeg en gang for alle lave en guide til de LSA frø i håb om en admin vil gøre den sticky, da folk bliver ved med at spørge om hvordan man gør og hvad der er bedst..

Har flere gange selv brugt den her, og har aldrig haft kvalme eller mavepine eller lignene. Kun fået trippet ud af det :)

Guide:

1. Knus 10 Hawaiian Baby Woodrose frø.

2. Læg dem ned i en skål med ca. 2 dl. rensebenzin i en time.

3. Hæld rensebenzinen fra og hæld 2 dl. mere ned i skålen og lad det stå 1 time.

4. Se nummer 3.

5. Hæld rensebenzinen fra, og lig de knuste frø ud på en avis og lad rensebenzinen afdampe i 12 timer ved stuetemperatur.

6. Lig de knuste frø ned i en halv liters cola flaske eller lignene, tilsæt op til 6 cm med ethanol sprit og lad det stå i 7 dage.

7. Jeg plejer at ryste med flasken hver anden dag i 2 min.

8. Efter de 7 dage hælder du ethanol spritten ud i en skål og lader det afdampe, og så har du en lille smule brunt noget du skal have skrabet af. (Jeg bruger noget tyndt stof som filter)

9. Æd det, og så har du et LSA trip :)



Hvor lang tid tager det før ethanolen har dampet af, og hvór lang tid kan man lade blandingen stå før man udføre sidste trin (8'ren) ? .

Går der ikke noget til spilde ved filtreringen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2007 10:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 nov 2006 12:22
Indlæg: 521
Adolfi hitli skrev:
Kan ikke rigtigt lide rensebenzinen... det indeholder jo N-heptan, og det fordamper vel ikke sådan lige... :?


Det vil jeg iøvrigt også gerne have svar på.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2007 10:37 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Moonage daydreamer skrev:
Adolfi hitli skrev:
Kan ikke rigtigt lide rensebenzinen... det indeholder jo N-heptan, og det fordamper vel ikke sådan lige... :?


Det vil jeg iøvrigt også gerne have svar på.


Jo, jeg skulle mene at den fordamper fuldstændigt.
Hvis man sørger for at lade de knuste frø tørre helt, kan jeg ikke se at der skulle være noget problem.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2007 16:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 jun 2007 20:46
Indlæg: 617
leaf skrev:
Moonage daydreamer skrev:
Adolfi hitli skrev:
Kan ikke rigtigt lide rensebenzinen... det indeholder jo N-heptan, og det fordamper vel ikke sådan lige... :?


Det vil jeg iøvrigt også gerne have svar på.


Jo, jeg skulle mene at den fordamper fuldstændigt.
Hvis man sørger for at lade de knuste frø tørre helt, kan jeg ikke se at der skulle være noget problem.


Du skal lige tænke på, at nogen stoffer IKKE kan fordampe (medmindre det bliver varmet utroligt højt op)

Dvs det ligger sig sammen med de knuste frø.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2007 16:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Adolfi hitli skrev:
leaf skrev:
Moonage daydreamer skrev:
Adolfi hitli skrev:
Kan ikke rigtigt lide rensebenzinen... det indeholder jo N-heptan, og det fordamper vel ikke sådan lige... :?


Det vil jeg iøvrigt også gerne have svar på.


Jo, jeg skulle mene at den fordamper fuldstændigt.
Hvis man sørger for at lade de knuste frø tørre helt, kan jeg ikke se at der skulle være noget problem.


Du skal lige tænke på, at nogen stoffer IKKE kan fordampe (medmindre det bliver varmet utroligt højt op)

Dvs det ligger sig sammen med de knuste frø.


Det er ikke tilfældet med renzebenzin(som ikke indeholder n-heptan, det ER n-heptan), det fordamper fuldstændigt hvis det får tid nok til det.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2007 09:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 feb 2006 23:46
Indlæg: 691
Geografisk sted: Rundt på gulvet
Moonage daydreamer skrev:
T skrev:
Nu vil jeg en gang for alle lave en guide til de LSA frø i håb om en admin vil gøre den sticky, da folk bliver ved med at spørge om hvordan man gør og hvad der er bedst..

Har flere gange selv brugt den her, og har aldrig haft kvalme eller mavepine eller lignene. Kun fået trippet ud af det :)

Guide:

1. Knus 10 Hawaiian Baby Woodrose frø.

2. Læg dem ned i en skål med ca. 2 dl. rensebenzin i en time.

3. Hæld rensebenzinen fra og hæld 2 dl. mere ned i skålen og lad det stå 1 time.

4. Se nummer 3.

5. Hæld rensebenzinen fra, og lig de knuste frø ud på en avis og lad rensebenzinen afdampe i 12 timer ved stuetemperatur.

6. Lig de knuste frø ned i en halv liters cola flaske eller lignene, tilsæt op til 6 cm med ethanol sprit og lad det stå i 7 dage.

7. Jeg plejer at ryste med flasken hver anden dag i 2 min.

8. Efter de 7 dage hælder du ethanol spritten ud i en skål og lader det afdampe, og så har du en lille smule brunt noget du skal have skrabet af. (Jeg bruger noget tyndt stof som filter)

9. Æd det, og så har du et LSA trip :)



Hvor lang tid tager det før ethanolen har dampet af, og hvór lang tid kan man lade blandingen stå før man udføre sidste trin (8'ren) ? .

Går der ikke noget til spilde ved filtreringen?


Kommer an på hvor stor den skål er som du hælder spritten ud i. Jo bredere skål/fad jo mindre spritstand er der, og jo hurtigere afdamper det.

Men vil sige ca. 2 til 3 dage ved stuetemperatur.

Det er virkelig minimalt lidt der går til spilde ved filtreringen.

Man kan jo godt gemme pulveret. Har engang selv haft mit i et stykke sølvpapir i en måneds tid i køleskabet. (Adder jeg lige til post 1)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2007 15:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jun 2007 18:40
Indlæg: 259
Geografisk sted: Nordjylland
fed guide :)
Det giver også lidt "hype" at fx starte med at sit extrat fredag og så gå og glæde sig mere og mere til at trippe .. hvis i forstår :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2007 17:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 21:00
Indlæg: 1824
Geografisk sted: Electric Ladyland
kroggy skrev:
fed guide :)
Det giver også lidt "hype" at fx starte med at sit extrat fredag og så gå og glæde sig mere og mere til at trippe .. hvis i forstår :)


Det er da mere groovey at have en ugekalender udfra den! Hvis man nu starter om mandagen, så føler man bogstaveligt talt weekenden nærme sig :D

Kan man forresten speede frø-tørringen lidt op ved at lægge frøene på en radiator el.l. varmeafgivende materiale? også for at være mere sikker på, at N-heptanen er helt fordampet!
Hvis man lægger frøene på en avis, vil der så ikke komme tryksværte på frøene?

Anyways er det super-lækkert med sådan en guide dér, kan den så blive stickey!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2007 17:24 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 dec 2006 20:46
Indlæg: 38
Vil der være noget i vejen med at lade det trække i f.eks. Vodka? For derefter at filtrere frøen fra og bagefter drikke væsken, da vodka ikke fordamper så hurtigt igen.

Og er det nødvendigt med hele 7 dage i alkohol eller har andre erfaringer med laver antal dage?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2007 17:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 jun 2007 20:46
Indlæg: 617
T-Fad Knup skrev:
Vil der være noget i vejen med at lade det trække i f.eks. Vodka? For derefter at filtrere frøen fra og bagefter drikke væsken, da vodka ikke fordamper så hurtigt igen.

Og er det nødvendigt med hele 7 dage i alkohol eller har andre erfaringer med laver antal dage?


Tror 'jo længere jo bedre' da der jo kan blive filtreret mere LSA ud af frøresterne.. :D

Der er selvfølgelig en grænse for hvor lang tid der er 'godt'...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2007 19:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2007 00:22
Indlæg: 214
Geografisk sted: Under byen
T skrev:
1. Knus 10 Hawaiian Baby Woodrose frø.
2. Læg dem ned i en skål med ca. 2 dl. rensebenzin i en time.
3. Hæld rensebenzinen fra og hæld 2 dl. mere ned i skålen og lad det stå 1 time.

- Det er godt nok en stor mængde rensebenzin .. Jeg håber du ryster det lidt ind i mellem.
Mon ikke man kan nøjes med en mindre mængde, og evt. flere små udtræk? Se evt. http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=1063

---
Til dem der frygter rester af rensebenzin: Hvis frøpulveret stadig lugter af benzin, er det ikke helt fordampet. Og den minimale mængde der kunne være tilbage kan regnes i mg. Forvent en komplet fordampning i løbet af en halv time. Det gælder jo om at hælde/suge så meget benzin fra, før "lasagnen" tørres.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2007 23:39 
T skrev:
8. Efter de 7 dage hælder du ethanol spritten ud i en skål og lader det afdampe, og så har du en lille smule brunt noget du skal have skrabet af. (Jeg bruger noget tyndt stof som filter)


Kan ikke helt forstå hvad der skal filteres fra? altså er der andet end det der brune noget tilbage i skålen?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2007 04:29 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 mar 2006 23:19
Indlæg: 746
Geografisk sted: kbHoe
Efter du har haft dine knuste frø liggende i rensebenzin hælder du dem gennem f.eks. et kaffefilter. Så har du dine frørester i kaffefiltreret og rensebenzinen i en skål eller lignende (skyller evt. med lidt mere rensebezin). Skaffer dig af med rensebenzinen, den skal du ikke bruge. Lader frøresterne dampe af, til alt rensebenzin er væk. Derefter lader du det trække i ethanol (eller et andet polært opløsningsmiddel, IPA er tidligere i tråden foreslået) - evt. over flere gange. Så filtrerer du igen frøresterne fra, men denne gang er de ønskede stoffer i ethanolen - dvs. du smider frøresterne væk. Lader ethanolen dampe ind, og du burde have de aktive stoffer tilbage (samt alt andet der er opløseligt i polært opløsningsmiddel, men det er ikke aktuelt).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2007 10:07 
Nååå okay ja det kan jeg i grunden godt se, stenede lige lovligt meget i går åbentbart xD


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007 00:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 nov 2006 12:22
Indlæg: 521
8)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team