Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 11:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Møgfrø
Insane psychedelia user!

Jeg har vel en 2000 gamle hampfrø, de gider ikke at spire når jeg sår dem i jord, jeg lægger dem på vådt vand og frøene åbner sig og der stikker en hvid sjovert ud, jeg sår dem men der sker ikke mere, hvorfor???

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Fordi du gør det forkert.

Insane psychedelia user!

Jeg har prøvet så mange gange, jeg har prøvet alt, men de gider ikke at komme videre end "hvid ting stikker ud og skallen falder måske af" fasen, meget konstruktivt svar Zion [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

der kan jo være en del ting galt...

vender du den hvide dims ned ad???
(ret vigtigt eller vender planten på hovedet)

og har du evt. prøvet at smide frøene i fryseren natten over og så så dem...??

Insane psychedelia user!

Ja det er også prøvet, det kan da godt være jeg har vendt dem forkert, prøver lige at så nogle ny der vender rigtigt.

Junior medlem

Geografisk sted: Øst for midtjylland
Den hvide dims er kimroden, det betyder ikke noget at den vender opad da det er tyngdekraften der bestemmer dens retning, så den skal nok selv finde nedad.
Grunden til at du ikke kan få dem til at gro er, jeg går ud fra at det er udendørs, temperaturen den har været for lav det meste af maj og det halve af juni, nu da vi har fået en temperatur omkring de 20 grader og en del sol skal de nok begynde at gro.

Dedikeret medlem

hampe>
øhhh ... ja men det kan godt tage den lille spirer en hel del tid at vende sig om i jorden ....!!! og sandsynligheden for at det går galt er oxo størrer når man vender den forkert.... hvor mange gang har du da prøvet at vende dine frø forkert,.,,, heh??

jensus> jeg plejer sgu bare at stoppe dem i jorden og så kommer de op 9/10 mindst,..

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Hampe det passer ikke, mine neville´s Haze som er en MEGET tropisk plante spirede udendørs i feb. måned, jeg har altid dyrket udenfor og jeg har aldrig haft problemer med spiring.

Jensus, prøv at så 10 stykker i alm. have jord i en potte og sørg for at holde det let fugtigt konstant, vis det bliver for vådt rådner de, den øverste milimeter af jorden må godt tørre mellem vandingerne, læg frøene ca. en cm ned og dæk med jord uden sten og klumper, det må dog heller ikke blive for fint for så klasker det sammen, håber det hjælper.

Junior medlem

Geografisk sted: Øst for midtjylland
Købte nogle frø ved sensi seed bank, Ruderalis Strains og en pose med outdoor mix, prøvede at starte to ruderalis og en orange i april i opvarmet væksthus, orange kom og de to ruderalis kom aldrig i spiring. Omkring 14 maj spirede jeg 5 ruderalis og 6 mix de blev udplantet lige da den første varme bølge kom i maj , der var sol i ca. 14 dage og de voksede som de skulle. Så skiftede vejret, det blev koldt og overskyet og samtlige planter gik nærmest i stå, da solen og varmen kom tilbage i midten af juni eksplodere væksten nærmest, det er ud fra det at fra den betragtning jeg mener at varme og sol er afgørende, da der er mange forskellige sorter kan jeg ikke afgøre om det er sådan for alle.
Den største er omkring 70 cm(mix), orange som blev startet i drivhus står i dag som en busk, jeg klipper lidt i den så har jeg da lidt at ryge af.
Ruderalis som går automatisk i blomst, 3 ½ måned fra start til slut, er godt nok en mystisk plante, den ene af dem har delt sig i to, ligesom når man klipper et skud, den vokser heller ikke mod skyerne som de andre planter gør, men er blevet meget bred.
Angående at vende de spirede frø rigtig har jeg, de foregående år, hos mig selv set at når planterne er blevet store kan der hvor plante og jord mødes dukke en stængel op, jeg går ud fra at det er kimeroden der i sin vækstperiode har været på vej op og vendt sig på sin videre færd nedad.
Sir Haze spirede udendørs i febuar for mig lyder det helt ud i hampen... men okeay!
Hvad så med stiklinger i 99 da der var tropenætter kunne jeg lave stiklinger udendørs uden problemer, sidte år der jo var noget køligere havde jeg problemer, de ville ikke slå rod, jeg gjorde som jeg skulle, skar skuddet af, kom det straks i vand så der ikke blev dannet luftbobler i planten, og plantede dem, de væltede ikke men dannede ingen rod, så hvad jeg har læst og selv oplevet er varmen vigtig. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

smurf3000 fed hjemmeside du har

[ 03 Juli 2001: Besked ændret af: hampe ]

[ 03 Juli 2001: Besked ændret af: hampe ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]