Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: sniffe hash?
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Mig og en veninde sad her i eftermiddags og snakkede om det er muligt, at sniffe hash? Jeg mente klart nej, men lovede hende lige at spørge... Skæve mennesker får latterlige ideer [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

get serious please(eb)

[ 01 Oktober 2003: Besked ændret af: eb ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Av min næse. Jeg skal hverken kunne be- eller afkræfte det, meeen.. tvivler. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 01 Oktober 2003: Besked ændret af: KeNN_aaB ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Ja, det ville da være interessant med et ekstrakt eller noget på pulverform, som kunne administreres I.V. eller sniffes. Kan det lade sig gøre ?

Insane psychedelia user!

Jeg har haft denne snak med en kemiker med styr på tingene, han siger at THC er meget lidt vandopløseligt, og derfor ville det ikke kunne lade sig gøre (og gøre ondt ad helvede til).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Offtopic:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af MuseJens:
Jeg har haft denne snak med en kemiker med styr på tingene, han siger at THC er meget lidt vandopløseligt, og derfor ville det ikke kunne lade sig gøre (og gøre ondt ad helvede til).<HR></BLOCKQUOTE>

Dvs at det er et stofs opløselighed, som afgør smerten ved snifning eller, hvordan skal det sidste forstås?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
han siger at THC er meget lidt vandopløseligt

Kan man så ikke bare opløse det i noget andet end vand, ligesom når man trækker nol - og så på en eller anden måde fortsætte processen derfra indtil man har et pulver ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Syntese med den del af det tror jeg Jensus hentyder til noget med vandopløslighedens betydning ved overgang mellem slimhinde og blod!?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
spørgsmålet var ikke hvorvidt det ville gøre undt eller ej, for derom har jensus ret.

Om man kan sniffe et thc produkt - jeg vil da' tro at det kan lade sig gøre.

men..... AV!! (det bliver ihvertfald ikke mig)

Insane psychedelia user!

Hvis det er vandopløsligt kan det sniffes.

Insane psychedelia user!

Hvorfor det? 15mg THC er vel ikke være end ½g lactose?

Dedikeret medlem

Hmm ja men nu er jeg/vi ikke den store kemiker... Så hvad hvis man bare hakker det, meget fint, og så sniffer?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
lad os antage at det kan sniffes: FUCK det må være ubehageligt at få op i næsen...

Insane psychedelia user!

Hash er fedtopløseligt. Derfor det sætter sig i fedtvævet og skaber fysiske skader på lang sigt hvis man ryger meget. Bl.a. også derfor at det er så lang tid om at blive metaboliseret.

Vandopløselige stoffer kan sniffes. Ikke fedopløselige.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Treasure:
Hash er fedtopløseligt. Derfor det sætter sig i fedtvævet og skaber fysiske skader på lang sigt hvis man ryger meget. Bl.a. også derfor at det er så lang tid om at blive metaboliseret.

Vandopløselige stoffer kan sniffes. Ikke fedopløselige.
<HR></BLOCKQUOTE>

Har du nogen kilder til dine påstande?

Nu tænker jeg mest på at du siger at hash er fysisk skadeligt...

Medlem

I skulle tage og se Howard Marks video diary... der kommer han med "en teori" om at man kan sniffe det... han ryger sammen med sådan nogle rigtige rastamen... og de lærer ham den teknik at puste røgen meget langsomt ud gennem næsen.. på den måde optager man også noget den vej.. altså ligesom når man sniffer... så jeg vil sige både og til at det kan lade sig gøre

Medlem

Når man ryster skunk fremkommer et hvidt pulver. Måske kunne det sniffes, men ikke af mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Ugerløse
Nej du kan ikke sniffe hash.. hehe..
I hvert fald ikke så du bliver skæv af det, det skulle da lige være hvis du kunne sniffe det hele vejen ned i mave sækken!.. Der er to måder at blive skæv på og det er at ryge det eller at spise det i mad og drikke..
Det du bliver skæv af er jo det thc der er i rygeren.. Og hvis du vil have næsten ren thc kan du trække det af hamp planter.. Hvis du gør det på den rigtige måde for du det man kalder nol.. Det er en klisterede masse som overhovedet ikke er til at sniffe..Men hvis det nu var muligt at sniffe thc ville det afligevel ikke blive optaget af blodkarene i næsen lige som speed og coke osv. gør.. De stoffer er alle syntetiske, det glæder også coke, for selvom at coke stammer fra coca planten så er det endelige produkt mere eller mindre syntetisk.. Uanset hvad du får ud af din hampplante vil det altid være et rent natur produkt..
Så mit råd er nok er du bare skal blive ved med at ryge eller indtage det i mad og måske en varm kop kakao..

Peace... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dangod:
De stoffer er alle syntetiske, det glæder også coke, for selvom at coke stammer fra coca planten så er det endelige produkt mere eller mindre syntetisk.. Uanset hvad du får ud af din hampplante vil det altid være et rent natur produkt..<HR></BLOCKQUOTE>

Næh nej, den går ikke. Hvis du ekstraherer et bestemt molekyle fra en plante, uanset om det er THC fra hamp eller kokain fra kokaplanten, så har de sgu samme status! Uanset om du vælger at kalde dem syntetiske eller ej. Kald det hvad du vil, men lad være med at sige at visse planteekstrakter er syntetiske, mens andre ikke er.

Medlem

Geografisk sted: Århus
For en del år siden havde nogle mine venner et trip med at sniffe polmen, jeg prøvede det aldrig selv, men de sagde det var vildt...-men okay, de var ik så gamle dengang og havde vel også lammet sig i en masse andet...

Dedikeret medlem

Tænkte sq nok det ikke kunne lade sig gøre, men lovede jo at spørge fra hende...

Tak for svarene gutter [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]