Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har snakket med en ven, som på det sidste har fulgt mine eksperimenter med hash og svampe. Han er en stor modstander af svampe, men hashens rus har åbenbart fanget ham... han er meget interesseret i at afprøve cannabis, men han har samtidig nogle hjerte problemer som jeg har gjort ham opmærksom på. Er det en god idé at ryge hash, hvis han har hjerteproblemer? Han skriver følgende om sin sygdom:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
en forsnævring i lungepulsåren tror jeg. Åren som det uiltede blod skal løbe igennem for at blive iltet i lungerne, er forsnævret. Når jeg blir forpustet skal der løbe mere blod gennem, men det kan der ikke, derfor skal mit hjerte pumpe mere blod og det arbejder derfor hurtigere

Og han kalder det for:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Stenosis pulmonis congenita

Er det en god idé at våge sig ud i hashen?

Det skal siges at han ikke ryger smøger, han har normal kropsbygning (måske lidt slankere), og drikker en del i weekenderne.

[ 26 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Det er nok en dum ide at ryge overhovedet, hvis han har sådan en forsnævring, rygning skulle efter sigende forårsage at blodkarrene trækker sig sammen, men jeg ved ikke om det kun gælder tobaks røg...?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Ikke desto mindre er tobak jo også en del af hashrusen... Jeg selv oplever, til tider, ret heftig hjertebanken ved rygning af bare moderate mængder cannabis. I sjældne tilfælde kan det blive ubehageligt, men det er ikke særlig tit. Det skal desuden siges at jeg ryger ret sjældent.

Jeg ville personligt have mine betænkeligheder ved overhovedet at ryge noget som helst hvis jeg havde hjerteproblemer, men hvis din ven har lyst til at eksperimentere med cannabis, er der jo mange andre måder at nyde den fantastiske plante på. Man skulle være et skarn, om man takkede nej til et glas guldkakao eller en dejlig nybagt chokoladekage [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Mit hjerte banker også heftigt bare efter første sug... også tit inden jeg overhovedet tager første sug - tror lidt det er pga at jeg ved hvilke tur jeg vil blive sendt på og lidt pga glæde... Mit hjerte er også blevet ved med at banke efter nogle sug, og det er helt sikkert pga hashen. Det er egentlig det der fik mig til at tænke på hans tilstand.

Den gang jeg spiste hashkage/boller, kan jeg faktisk ikke huske om jeg fik hjertebanken eller ej - men altså: Cannabis kan ikke forårsage samme hjertebanken oralt som i røget?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

er der virkelig ingen bud overhovedet?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg tror ikke der kan ske noget ved at han spiser et lille stykke kage. Det er jo ikke sådan at hans blodårer bare pludselig lukker helt.

Han kan prøve det, og hvis han føler nogen former for ubehag ved det, så ved han jo, at det ikke er noget han skal prøve igen.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg tror ikke der er nogen fare mht. hjerteproblemer ved oral indtagelse af cannabis.

Forsøg jer frem med små doser, som Miss84 siger, og pas godt på ham [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Hmmm.... men cannabis sætter blodtrykket i vejret...
Det bedste han kan gøre er sgu at gå op og snakke med en læge om det: 'Jeg er begyndt at ryge hash, er det ok?'

De fleste læger er coole nok med en joint engang imellem, min er ihvertfald...
Ordret citat: "Hvis du ryger hash nogen gange om ugen, det kan jeg altså ikke se noget farligt i, det kan jeg virkeligt ikke."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hold dig fra hash og alt andet hvis du har hjerte problemer, med mindre det selvfølgelig kun er sundt for dit hjerte at arbejde på højtryk over en længere periode, dette gælder ved hvilken som helst indtagelse at THC..

De eksperimenter du laver med din ved, kan du ikke uddybe dem, for det lyder lidt interessant.. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]