Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 jul 2023 09:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jul 2023 09:12
Indlæg: 5
Hej derude.
Ligesom mange andre i disse sommertider, har jeg endnu engang nået et punkt hvor virkningen af thc/hhc nærmest ikke eksistere længere og tænker derfor, at en pause vil være fornuftigt.
Uden at skulle være kedelig ædru hele sommerferien, har i så nogle alternativer man kan bruge i perioden hvor man detoxer fra hhc og thc? Ingen hård narkotika har interesse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2023 11:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Hvad er ‘hård narkotika’?

Du kan ryge cbd tjald, mens du er på pause. Det kan gøre savnet mindre og måske mindske behovet for at kaste sig ud i eksperimenter med andre ting. Ellers tænker jeg på tre k’er: kanna, kava og kratom. Du bør moderere dit eventuelle forbrug, som det er med alt. Du bør ikke tage kanna, hvis du er på medicin som sertralin eller cymbalta. Og kava kan ligesom alkohol være hård ved leveren. Kratom kan for nogle være svært vanedannende.

Med forbeholdene af vejen, har du nu nogle ting at søge på og researche. Ellers skal man ikke kimse af en lille dose svampe på en solskinsdag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2023 11:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jul 2023 09:12
Indlæg: 5
Tak for dit svar Plejadestjerne.
Når jeg har skrevet hård narkotika er det med tanker på stoffer som kokain/amfetamin/mdma -og det der ligner.
CBD bliver benyttet til søvn i de tider når jeg detoxer fra hhc/thc, hvilket har stor gavn.
Med alle de nye canabinoder på markedet som HHC-O, HHC-P, H4CBD, THC-O er der jo rigeligt at vælge imellem, såfremt det er cannabis man ønsker.
Jeg håbede på at kunne finde et helt nyt alternativt, som kunne benyttes i den periode hvor cannabis bliver lagt på hylden.

Ellers skal man ikke kimse af en lille dose svampe på en solskinsdag. - Lige nøjagtig dét, har jeg overvejet en helt del. Måske, dét er det tætteste man kommer på cannabis?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2023 11:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Jacob_LP skrev:
Ellers skal man ikke kimse af en lille dose svampe på en solskinsdag. - Lige nøjagtig dét, har jeg overvejet en helt del. Måske, dét er det tætteste man kommer på cannabis?


Det er ret meget anderledes fra cannabis, hvorfor jeg også nævnte det som en sidebemærkning til slut. Men det kan være en meget smuk og givende oplevelse under de rigtige omstændigheder. Det kan på den anden side også være udfordrende, så det er godt at have sat sig ind i tingene og være et godt sted i sit liv og tage det under gode forhold, hvis muligt i ledtog med en ven med noget erfaring.


Citat:
Jeg håbede på at kunne finde et helt nyt alternativt, som kunne benyttes i den periode hvor cannabis bliver lagt på hylden.


De førnævnte k’er er alle tre også anderledes fra cannabis, men bedre bud på substitutter, på grund af deres mildere stimulerende/sederende/euforiske virkning. Af forskellige årsager egner ingen af delene sig til dagligt forbrug. Det gør de færreste rusmidler i øvrigt. Cannabis er rimelig tilforladeligt, men det påvirker jo også en, hvis man ryger hver dag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2023 11:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jul 2023 09:12
Indlæg: 5
Jeg vil i hvert fald læse op på svampene. Er SN en anbefaling værdig fra din side?
Mht. de 3 K'er som du har nævnt. Er de lovlige midler? Eller hvor skal jeg kigge hen af?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2023 12:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
SN er en god svamp, og har den store force, at du selv kan plukke den i naturen, hvilket der kan gå sport/hobby i. Den kan dog være lidt sværere for en nybegynder at dosere, da den er meget potent. Kig evt. på cubensis/troldnøgenhat.

Kanna og kava er lovlige. Jeg mener at have hørt om en kava cafe i København?! Jibri er boardets kanna/kava ekspert, så mon ikke han melder sin ankomst her i tråden på et tidspunkt. Kratom er ulovligt i dk, men lovligt de fleste steder i verden herunder nabolande som Tyskland og Sverige, hvor man kan bestille fra med en lille risiko for, at det bliver stoppet i tolden.

For nu at smide en yderligere lovlig ingrediens i k-salaten, kom jeg just nu i tanke om rå/ceremoniel kakao. Kakaoceremonier/workshops har været det nye sort i nogle år blandt unge danske hippiepiger og flippede sjæle, men det er ikke bare endnu en nyåndet tendens, et godt skud theobromin kan faktisk give et ret kraftigt bodyhigh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2023 13:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jul 2023 09:12
Indlæg: 5
Flere af de ting du har nævnt lyder meget interessant og er bestemt noget jeg researche en del.
Kraton og rå kakao (fra hippierne) ser jeg frem til at blive klogere på, når postmanden kommer forbi med en pakke eller to.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2023 14:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Jeg er glad for, at du kan bruge det til noget. Skriv endelig her på forummet, hvis der opstår spørgsmål eller der sker udviklinger ift. det med svampene.

Med hensyn til kratom vil jeg blot mane til forsigtighed. Det er en plante, der er let at blive glad for og man kan komme til at sidde i saksen med psykisk afhængighed. Nogle af de aktive stoffer i planten er milde opioider, og ved hyppigt forbrug kan man udvikle fysiske abstinenser, dog ikke i samme boldgade som de tunge drenge a la morfin eller oxy. Nogle gamle junkier selvmedicinerer med det i stedet for substitutionsbehandling med fx. buprenorphin. Du kan søge efter Adam fra Psyched Substance på youtube, han har lavet flere videoer, hvor han taler om sit misbrug af kratom. Derudover laver han videoer om indtag af alskens forskellige stoffer med generelt god information.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2023 14:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Kava-kanna ekspert, den må jeg skrive på CV'et næste gang :lol:

Men rigtigt nok kanna skal man ikke blande med SSRI's men effekten af en god dosis kanna indtaget oralt er meget sammenligneligt med MDMA nogle skal dog primes først med et par doser før effekten kommer. Nasalt kan det give et rush der er ret intenst og man bliver overrasket første gang det føles som et come-up af LSD eller svampe i et par minutter hvor bevidstheden lige krøller lidt rundt. Meget kanna der sælges er bunk though så plejer at gå direkte til kilden sceletium i Sydafrika eller skaffe MT55 det er et specielt standardiseret ekstrakt som er ret potent.

Mht. leverskader og kava så er det faktisk primært en myte skabt af big pharma fordi de i 90'erne tabte salg af afhængighedsskabende benzoer grundet kava så de lavede nogle studier af kemisk acetone vasket muggent kava og gav det til folk med leversygdomme i forvejen og blæste det totalt ud af proportioner.
Der er senere kommet et væld af nye studier, ja selv WHO har været ude og undersøge sagen og konkluderet at alm. kava ikke er leverskadende.
I så fald burde de Øer hvor mændene drikker litervis af kava hvér Dag, have en overflod af cases med leverskader men tvært imod har man set en korrolens af mindre kræft jo mere kava hver Ø drikker faktisk.

Generelt er kava også en acquired taste, og den fede effekt varer typisk kun 30min så er man bare chilled og afslappet i 3 timer efter ca. Dog er der få ting der rammer så godt som en god kava for mit vedkommende så ærgeligt de ikke kan finde en måde at prolongue effekten på.

Kratom varer en del længere men ja der skal man passe grundigt på at man ikke bliver hooked da det er nemt at blive glad for.
Man kan potentiere kratom betydeligt med bacopa, nigella olie, agmatine og høj dosis vitamin c dog så det er nemt at blive høj af meget lidt, og trappe nemt og hurtigt ud uden problemer.

Kakao er drevet af amerikansk hippie hype og studierne viser ikke synderlig effekt ift. de andre her. Shamaner i nogle dele af Sydamerika brugte det dog under svampe-ceremonier måske for den milde MAOI effekt samt for at berolige kroppen en smule. Det er dog gået totalt haywire i hovedet på folk, som nu agerer som om cacao er en rusmiddel der skal faciliteres ceremonier omkring, selvom det oprindeligt var svampene man brugte det til og ikke cacaoen alene.

Det er også dejligt belejligt at kunne lege spirituel ceremoni-mester uden ansvaret for reelt at skulle guide folk på sindsændrende midler så det passer godt ned i hele den prætentiøse spirituelle scene der er meget prævalent rundt omkring.

Men et meget godt eksempel på flok mentalitet, og selvom der er begyndt at dukke flere kanna ceremonier op dog som rykker røv ift. cacao så følger de fleste bare det de ser på Instagram og læser hverken studier, undersøger markedet for alternativer eller eksperimenterer og udvikler noget selv.

Ja vi holder faktisk snart en kava-café igen her d.29 men det bliver begrænset med pladser dog da vi pt. ikke har fundet nye lokaler at holde det i endnu.
https://www.facebook.com/groups/kavadk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2023 15:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Jibri skrev:
Kakao er drevet af amerikansk hippie hype og studierne viser ikke synderlig effekt ift. de andre her. Shamaner i nogle dele af Sydamerika brugte det dog under svampe-ceremonier måske for den milde MAOI effekt samt for at berolige kroppen en smule. Det er dog gået totalt haywire i hovedet på folk, som nu agerer som om cacao er en rusmiddel der skal faciliteres ceremonier omkring, selvom det oprindeligt var svampene man brugte det til og ikke cacaoen alene.

Det er også dejligt belejligt at kunne lege spirituel ceremoni-mester uden ansvaret for reelt at skulle guide folk på sindsændrende midler så det passer godt ned i hele den prætentiøse spirituelle scene der er meget prævalent rundt omkring.


Jeg er helt enig i dine betragtninger, hvad angår hele den nyåndede hype og workshopkulturen omkring det. Det er kejserens nye klæder. Min anekdotiske erfaring er dog, at en god kop kakao giver en ganske mærkbar kropslig summen og mentalt stimulerende effekt i et par timer, det føles ret godt. Man skal dog ikke gøre det til noget, det ikke er.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2023 16:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jul 2023 09:12
Indlæg: 5
Én ting er helt sikkert, man bliver klogere af at spørge herinde :D
Der er nu et par pakker på vej med kramton, kava og ceremoniel cacao - Ser frem til ankomst!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team