Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 12:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hmm.
Indlæg: 01 sep 2003 13:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Freedom:
Jeg har utallige gange tænkt over folk der taler om verdens fedeste tjald og den slags. Hvis man nu feks. har et gram fed med THC% på 7.5, og har to gram med en % på 4.2, hvad vil man så "objektivt" blive mest skæv af ??? Jeg vil gerne høre både den " store ophøjede" fysik forklaring og personlig erfaring !<HR></BLOCKQUOTE>

Det er jo lidt ligesom alcohol. Hvis du drikker en stout med 10% vol. så bliver du jo ligeså fuld som hvis du drak en guld med 5,?% i... Så det må vel være det samme, det kommer jo an på cannabioderne. Hvis jeg ryger et gram dansk pot, (som jo ikke er særlig stærkt ca. 1-3%) bliver jeg ligeså fucked up som hvis jeg røg 0,25 g Orange Haze (THC % omkring 6-8)... Så det gør man vel c¨,)


Top
 Profil  
 
 Titel: Hmm.
Indlæg: 01 sep 2003 16:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
hvis vi lige regner det groft ud først, så indeholder den på 7,5%; (1g*7,5)/100 = 0,075g = 75mg "thc" pr/g.

og den på 4,2% vilel indeholde; (1g*4,2)/100 = 0,042g = 42mg "thc" pr/g.

så hvis du røg det hele og der ikke gik noget til spilde, ville du ved at ryge de 2 gram på 4,2%, indtage 9mg "thc" mere end hvis du røg det ene gram på 7,5%. så sådan teoretisk set ville du jo blive skævere ved at ryge de 2 gram på 4,2%.

men man kan bare ikke regne det ud på den måde, da der er stor forskel på hvilke typer hash der indeholder hvilke dele af planten.

men når man ryger i praksis,, hehe.
så er der jo en del faktore som spiler ind;
temperaturen ved afbrændningen, hvor meget af røgen som bare ryger op i luften, hvilket ryge instrument du benytter, hvor længe du holder røgen inde, hvor stort sug du tager osv osv...

men når man tager noget hash, og ser på de forskellige styrker/kvaliteter, så er dem af højere styrke ofte af langt højere kvalitet, end de "milde" (usle)(bvddrr!) typer hash.

og i mange billige typer hash er der bindemidler og aromaer, som gør det ubehageligt at ryge i forhold til noget godt.

når man fx skal ryge noget usselt shit irritere "de-andre-ting-der-er-i" i halsen/lungerne, fordi man skal ryge mere af "de-andre-ting-der-er-i" for at det virker. istedet for at ryger noget der er en del stærkere og mere behageligt.

det er jo også sundere at ryge noget mindre og meget stærkere, end at blive ved med at sidde og suge forgæves efter en skævert der er umulig at opnå... når man bare fylder lungerne med snask.

Jeg vil derfor sige at du bliver bedst skæv af det 1g. på 7,5% i forhold til hvis du røg det på 4,2%. da der ville være mindre bivirkninger ved indtagelsen, teoretisk set ville du ryge mindre bindemidler og aroma stoffer. De procent angivelser du benytter bruger jeg bare for at illustere forskellen, ryg noget der er stækere end 7,5%. der er sgu for meget fyld i..


Top
 Profil  
 
 Titel: Hmm.
Indlæg: 01 sep 2003 18:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2003 01:01
Indlæg: 197
Geografisk sted: Nowhere
Jeg er meget enig med Smurf i at kvaliteten også har noget at skulle have sagt.
Jeg er i bund og grund ikke i tvivl om at du bliver "mest" skæv af at ryge de 2 gram på 4,2%, men sagen er at du formodentlig bliver "bedst" skæv af at ryge det ene på 7,5%.
Det ville nok også virke bedre på den måde, at du optager de 7,5% hurtigere end du ville gøre med de 4,2%. Og det har bestemt noget at skulle have sagt, over hvilket tidsrum indtagelsen finder sted!


Top
 Profil  
 
 Titel: Hmm.
Indlæg: 02 sep 2003 00:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2002 01:01
Indlæg: 47
Geografisk sted: The real world
Jeg har utallige gange tænkt over folk der taler om verdens fedeste tjald og den slags. Hvis man nu feks. har et gram fed med THC% på 7.5, og har to gram med en % på 4.2, hvad vil man så "objektivt" blive mest skæv af ??? Jeg vil gerne høre både den " store ophøjede" fysik forklaring og personlig erfaring !


Top
 Profil  
 
 Titel: Hmm.
Indlæg: 02 sep 2003 14:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvilken temp skal jayen så har vist man skal have det meste ud af THC'en?


Top
 Profil  
 
 Titel: Hmm.
Indlæg: 02 sep 2003 15:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 jun 2002 01:01
Indlæg: 130
Geografisk sted: Danmark
Det har ikke så meget med temperatur at gøre, mere med om du får inhaleret ALT røgen - dvs også den røg der kommer når jay'en ikke bliver røget på


Top
 Profil  
 
 Titel: Hmm.
Indlæg: 02 sep 2003 15:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
Thc'en koger ved 200 grader celcius. så er det bare op til dig hvordan du ryger det.

men hvis du ryger en joint, så skal du ikke tænke så meget på temperaturen da ilden/gløderne i sig selv er varme nok, tilgengæld er det jo vigtigt at den ikke går ud, brænder skæv eller bliver voldsuget (grøndlænder-style) fordi så falder temperaturen nemlig for langt ned eller bliver for høj. Jeg ved ikke om du havde tænkt dig at rende rundt mde sådan et kæmpe-termometer, og måle om jointen er varm nok. det skal man kunne vurdere bare ved at kigge på den. (så svært er det jo heller ikke, selvom der er mange der ikke fatter at man ikke bare kan stå og brænde jointen helt af med en overtunet lighter)

hvis du benytter dig af en vaporisor, så er det bedre at holde temperaturen på omkring 215 grader celcius. da man jo ikke laver en afbrænding men en opvarmning til kogepunktet.

og det kan godt lade sig gøre at jointen selvantænder, hvis man ellers forstår at stoppe den rigtigt og suge den lige lovligt stabilt (tangent til grøndlænderstyle).


Top
 Profil  
 
 Titel: Hmm.
Indlæg: 09 sep 2003 21:23 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
jeg bliver ramt meget hårdere af kvalitetshash... 80'er og deropad kan sende mig til månen ved 0,5g og opad...

Lavere kvalitet har ikke ligeså stor effekt på mig, men er ikke i tvivl om, at hvis jeg ryger lidt mere end de 0,5g så vil jeg højst sandsynligt opnå samme effekt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2003 13:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nu har jeg været væk ety stykkke tid, men det vr bare fordi jeg syntes jeg havde hørt at man kunne få mere ud af trippet ved at forbrænde det ordentligt. :)

///Fratager migt et hvert ansvar for hvad jeg skrivner.... Mit DXM-trip er lge begyndt at slå HÅRDT!!! :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2003 21:15 
Fuck alle de tal og procenter!

Køb godt tjald og ryg til du er skæv nok, det er det mest økonomiske at ryge dyrt hash. Lyder måske dumt, men der skal mindre til for at du bliver tilpads skæv så det er mere drøjt i brug. Pluds det er en bedre skævert end hvis man eks. ryger standart.

Når jeg ryger tjald så kommer jeg ca. 0.3 g go hash i en joint, som gerne skulde kunne ryge 2-3 gutter/gutinder skæve. Er det standart kommer der let 0.5 g i en joint (godt nok noget tid siden jeg har lavet en standart ryger)


MVH
Piercer :twisted:

PS. Det var Kaj


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2003 21:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2001 01:01
Indlæg: 798
Geografisk sted: Århus
Piercer skrev:
Her kunne stå noget helt vildt smart!..........Men det gør der ikke.

Jeg er Danmarks bedste joint ruller!

110% Lamfighter!!!!


Det er vi HELT sikkert 2 om at bestemme, for JEG ... ER .... ubesejret mester i joint creation!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2003 21:58 
Woody du er så stor i kæften, men hvad har du så at ha det i?

Hvem var det der vandt den sidste battle? Var det måske ikke "mine" patter der slog dit indlæg med flere meter?

heheheh vi må jo så ha en battle igang igen, så du kan smage nederlaget en gang til :twisted:


Billede

Lidt meget blitz, men hva det går vel nok!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2003 22:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2001 01:01
Indlæg: 798
Geografisk sted: Århus
Jointen var jo ikke flot :) kvinden sutter jo til at lave joints, nok var min længere - men editeret og flottere hehe ... bare vent! jeg laver en til dig nu ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003 17:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2003 02:01
Indlæg: 23
Geografisk sted: Fra fyn
jeg bliver mere skæv af at ryge lad os sige 1 god joint med Ryger en jeg gør hvis jeg ryger 2 med standard :D RYG RYG RYG


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003 17:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 okt 2003 02:01
Indlæg: 23
Geografisk sted: Fra fyn
og foresten den joint på billedet sutter da godt nok for vildt piercer det må du da kunne gøre bedre :lol:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team