Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: danmark
Hei
Jeg er ny her, så jeg ved ikke om jeg har postet rigtigt.
Men jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle ting som har nogenlunde samme virkning som canabis. Det skulle helst kunne fåes hos www.ethnoplanet.dk og i må også godt skrive om evt. bivirkninger.

MVH. Pricewood

[ 14 2003: Besked ændret af: pricewood ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg ved ikke lige helt præcis om hvor mange stoffer som findes som virker lidt som hash men azarius har nogle stykker som de påstår virker som hash...

Såvidt jeg har forstået så virker chokolade ind på samme receptorer som hash...

I store mængder kan man også godt mærke det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Eventuel kombiner det med massevis af grøn thé så får du faktisk en ret dejlig og behagelig virkning og så er det utroligt sundt samtidig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Massere af antioxidanter skal man skam ikke kimse af!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Pricewood - jeg synes canna er lidt derhen af... det fås på ethno også...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Vejbred (plante der vokser overalt i danmark) skuller ha lidt den samme effekt, men meget mildt. Det skulle heller ikke virker at ryge mere af det. Jeg er nu heller ikke 100% sikker på at det var vejbred, men rimelig sikker, da det var noget jeg læste i "forbyd hallucinogener, forbyd naturen" for længe siden. Nogle af min venner prøvede det også på et tidspunkt. De sagde de kunne mærke det lidt, men ikke det helt vilde... Prøv at læse i den bog, der kan hvert fald finde ud af det, ellers kan det være nogen her inde kan bekræfte det ?

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg har kun hørt dårlige ting om de urtejoints, der sælges forskellige steder, hvis det er dem du taler om. De skulle virke meget dårligt eller slet ikke, og så er de også ret dyre.
Nej, så hellere gode gamle marihuanajoints! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus
Malurt indeholder også et stof (thujoin) der skulle virke i stil med cannabis hvis røget...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Lupulin fra humleplanten (som i øvrigt er i familie med hamp), skulle også ha' en effekt, men efter at ha' røget "humle-nol" i både joints og vaporizer, må jeg indrømme at det er minimalt aktivt, og ikke værd at bruge tid på.

Edit: Expect/accept no imitations!
Det tætteste du kommer på en hashrus er... hash! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 21 2003: Besked ændret af: Dextrose ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Malurt-ekstrat har en rus som IMO ligger tæt op af hash-rusen!
Læs denne gamle post om det!

Men som dex siger: Accept no imitations!
Hash holder altså bare så meget mere end "efterligningerne"!

VH Jonas!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hvis der var noget der var lige så godt som den gode gamle ryger, ville vi jo nok alle kende til det. Der findes garangteret en eller anden plante i regnskoven som ikke er blevet opdaget inu (eller måske er den) som har den samme effekt men der vil nok gå lang inde vi finder ud af det. måske aldrig, måske kun hvis vi var regnskovs botaniker. Jeg hørte faktisk en gang et radio program om dette, hvor nogen kloge menesker snakkede om at ca. 12 % af alle verdens planter, Var blevet undersøgt og opdaget. Så nu efter 12% har vi fundet hamp planten, koka planten, khat planten, salvia osv. Hvad må der så gemmer sig bag de sidste 88 % ? hmmmmm.... hehe

[ 21 2003: Besked ændret af: Alloedee ]

Dedikeret medlem

hvad skal man med et alternativ, når man bare kan ryge en fed ... ??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det er sq rigtig.
Men hvis man er et sted hvor der ikke er noget,kan man også prøve Caledonium Majus eller noget i den stil.Den hedder Svaleurt,og skulle minde lidt om Cannabis/Opium.Det er det gule saft inde i planten der skulle være godt at ryge. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Arsenik har den samme virkning som cannabis. Det blev i vid udstrækning brugt i Europa før hash/pot blev rigtig udbredt. F.eks. mener mange at Napoleon var narkoman (på arsenik)

Det giver i større mængder en rus der virker næsten ligesom pot, men man skal hurtigt have betydelig mer' for at få samme virkning. Der går altså ikke mer' end nogle måneder før du dør af en overdosis

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Selvom det på ingen måde kan anbefales at blande ting sammen har jeg selv prøvet med lidt frem. En joint blandet af bittersød natskygge, lærkespore, passionsblomst og lidt han hampeblade for den gode smag var de fleste enige om gav noget der var værd at ryge. Jeg kender folk som har prøvet tomatblade og bittersød natskygge som intet har kunnet mærke. Personligt har jeg dog "altid" følt et eller andet, men måske man kan være meget modtagelig for placebo ?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
den eneste rektige alternativ til cannabis er og har altid værret : ØL og rigeligt af det

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg syntes dog at sex er et bedre alternativ end øl. For det første får man tømmermænd bagefter og det hader jeg, for det andet kommer man tit til at dumme sig når man har fået meget at drikke, men det er måske bare mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] . Lige nu har jeg dog hverken nogen pige eller joint, men heldigvis har jeg en øl i hånden [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
venlig hilsen
Fråder

[ 06 September 2003: Besked ændret af: Fråder ]

Insane psychedelia user!

GHB er også et godt alternativt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]