Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Potchai
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Hvad gemmer sig bag navnet 'potchai'? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
Jeg er klar over at det er noget man kan lave af hamp - og nogen anbefaler at gøre dette med evt. hanplanter i bestanden.

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Hmmm... Med mindre man æder bundfaldet, skulle der da ikke være meget sjov ved en form for varm drik med dårlig pot i, da THC så vidt jeg husker (hæng mig ikke op på det), ikke er vandopløseligt(?).
Men det kunne være interessant med en opskrift under alle omstændigheder, samt nogle user reviews. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Man kan bare give det en lille opkog og så presse potten for væske... Man kan eventuelt blande noget smør eller oliven olie i og lade drt koge lidt længere hvis man vil have det helt ekstrakteret i smøret/olien

Jeg plejer at bruge denne procedure med blade og topskud og blandet med akacie honning, kanel og andre sjove ting.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af skambidt:
Hmmm... Med mindre man æder bundfaldet, skulle der da ikke være meget sjov ved en form for varm drik med dårlig pot i, da THC så vidt jeg husker (hæng mig ikke op på det), ikke er vandopløseligt(?).
Men det kunne være interessant med en opskrift under alle omstændigheder, samt nogle user reviews. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har prøvet potchai en enkelt gang, og tro mig, det virkede fint, uden at vi spiste bundfaldet. Mælk indeholder jo også en smule fedt, og det er tilsyneladende nok(Jeg tvivler på at skummetmælk er godt til formålet). Vi havde så også kommet rigeligt med pot i, 15 gram rimelig god pot til 2 personer. Vi skulle nok have haft mere sukker i, og knap så meget kardemomme... det smagte ikke videre godt, men for fanden et trip vi kom på! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

-Child

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
utfse.. har før skrevet en opskrift på hvordan man laver pot-chai [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Kik dog på DCFs forum hvis I skal bruge en ordenlig opskrift på pot-chai

Medlem

Geografisk sted: Århus
Er det ikke bare et flot ord for the?

nej det er en indisk drak med mælk og kanel mener jeg .....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Potchai er noget man skal passe meget meget på med [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] Fordi det er svært at styre hvor meget man får ind i kroppen og det er rimeligt billigt hvis ikke gratis at framstille, og det er jo egenlig meget godt, men det er det jeg til dato har trippet absolut mest på, det overgår (for mit vedkommende) både kiks, svampe og amf osv. en del gange, og jeg har heller ikke drukket det i næsten 2 år efter de oplevelser jeg har haft med det. Vi havde lavet en ordenlig potion af noget pot som lige var blevet færdigt. Jeg tror også vi havde drukket en del øl som nok ikke var nogen god ide. Nå men potchaien blev sjov nok helt orange af en eller anden grund. Jeg drak nok ca. tre glas fordi det smagte så pisse godt. jeg fik det først meget godt i et par timer (trippede virkedelig meget) men SÅ fik jeg det utroligt dårligt. Jeg rystede over det hele, frøs overdreven meget og troede også på et tidspunkt at jeg skulle dø [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] fordi mit hjerte hammrede så vildt at det ville hoppe ud af kroppen. Efter et stykke tid hvor jeg kun kunne side en en lænestol med et tæpper over mig (og meget hjælpeløs) begyndte Det at skiftede hele tide om jeg havde det godt eller dårligt men generelt havde jeg det mega dårligt. Efter 30 timer begyndte virkningen at aftage, og ca. to døgn efter havde jeg det nogenlunde normalt. Jeg har også hørt andre berette om samme oplevelser med potchai, hvor de blev grabet af vild paranoia og fysisk ubehag. Jeg overlevede heldigvis og undgik også psykose, men for pokker hvor var det vildt. I mindre doser kan potchai selvfølgelig være rigtigt lækkert, bare man ikke overdoser og holder sig fra alkohol...

Pas på jer selv der ude....
Alloedee [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 21 2003: Besked ændret af: Alloedee ]

[ 21 2003: Besked ændret af: Alloedee ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alloedee:
...men SÅ fik jeg det utroligt dårligt. Jeg rystede over det hele, frøs overdreven meget og troede også på et tidspunkt at jeg skulle dø [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] fordi mit hjerte hammrede så vildt at det ville hoppe ud af kroppen.<HR></BLOCKQUOTE>

Ah ja... den klassiske THC-overdosis, som manifesterer sig i det klassiske panikangstanfald... Don't we love it? (Nej, fakisk ikke, det er utroligt nederen og ubehageligt!)

Chai (også uden pot), er en velsmagende sød mælkethe, som stammer fra Indien (så vidt jeg ved).

De enkelte komponenter kan enten selv sammensættes, eller man kan købe færdige chai-pakker over nettet (dog uden pot [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]).

[ 21 2003: Besked ændret af: Dextrose ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Ganja:
Potchai er hippie te. Hippierne tager alle resterne af deres pot-høst (lidt af hvert) dette hælder de i en gryde med x liter mælk, kanel og andre gode krydderier, dette skal så stå og boble næsten et døgn (det er lidt af en kunst at lave rigtig potchai) derefter er teen klar til servering. Potchai smager (hvis det ellers er lavet rigtigt) himmelsk, og man bliver let påvirket, hvis man drikker meget og kombinerer det med masser af alkohol og galar, kommer virkningen først rigtig dagen efter. Der kan man så til gængæld gå og være dejlig potskæv en hel dag uden at ryge. Det tager også de værste tømmermænd hvis man har kigget dybt i gryden. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Hvis nogen skulle være interesserede, kan jeg sagtens skaffe en opskrift.
<HR></BLOCKQUOTE>

Helt klart, send en opskrift! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Ja hold kæft hvor er det egentlig ubehageligt med en THC-OD...
Sad engang i en trillebør udenfor hullet i brumleby (hvis nogen kender det), midt om vinteren, i 2-3 timer fordi nogle af mine venner (der sad indenfor) havde lavet et lige lovligt kraftigt bonghoved til mig...
Det var første gang jeg røg bong, så effekten var alt for vild og jeg troede seriøst jeg skulle dø i den trillebør [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Havde hele vejen igennem stor kvalme, som dog aftog efter jeg havde brækket mig ned mellem mine ben...
Æv hvor var det surt... Og så var der sne over det hele, plus det var om eftermiddagen så der var masser af folk der gloede på stakkels mig som ikke kunne komme væk/ud fra trillebøren [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men hvis i ikke tager hash normalt så lad være med at spise mere end 1/2 gram hash eller 1 gram god pot pr. person.
Det burde være mere end rigeligt til at sende jer langt ud på overdrevet!

VH Jonas!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Sidst jeg lavede Pot-Chai, gjorde jeg som følger:

Pot-Chai til 3 personer (som ikke ryger til hverdag):
Ingredienser:
3-6 gram god pot
1 liter sødmælk
2-3 spsk olie
2 spsk sukker (uden top)
lidt salt
div. krydderier (kanel, kardemomme, kanel, etc. bare det smager godt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

Bring en halv til en hel liter vand i kog og tilsæt olien og potten.
Lad det koge ind (rør jævnligt) til ca 0,2-0,3 liter og tilsæt mælken.
Bring det til kogning igen og lad det koge i en halv times tid og tilsæt så salt, sukker og krydderierne og lad det koge en halv times tid til!
Tilsæt evt. lidt vand undervejs hvis du synes at der fordamper for meget væske!

Nogen filtrerer potten fra, andre gør ikke...
Jeg gør ikke!
Jeg kan sq godt lide smagen af den [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Drik den i godt selskab og vær parat til at være imobiliseret resten af dagen/aftenen og muligvis også noget af næste dag [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg kan ikke ligefrem anbefale at gå til fest eller lave andre aktive ting (men det kan nu være skægt alligevel hvis man kan!) under indflydelse af en ordentlig dosis pot-chai!

VH Jonas!

Medlem

Geografisk sted: Århus
Lækkert nok med en så udførelig beskrivelse... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Personligt tror jeg aldrig at jeg har brugt UTFSE men helt ærligt, dette har været oppe masser af gange, det er ikke hippierne der har fundet på det og hver eneste indisk provins har deres lokale skik. Læs dog den høje kogebog hvis i vil lave FED mad, den er også underholdene nok hvis man ikke vil spise fed. Sorry for all the bitching men det har været en hård dag!

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Man kan også købe chai-the i mange helsekostbutikker.

Dog uden pot [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

hmmm .. er det ik Indisk Bhang man kalder det originale shit.
http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=3&t=000093

Pot Chai er vidst bare opfundet af folk med for mange elendige plantedele .. som de ikke nænnede at kyle ud...

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
skal lige siges at potchai lavet på bladrester ikke smager synderligt godt.. men det virker [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]