Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Jeg har ca. røget hash i 2 måneder, næsten hverdag med mine venner osv, og jeg kan ikke finde ud af om jeg er afhængig? er det forskelligt fra person til person eller hvor lang tid skal man have røget før man er afhængig? ..

- Kredes

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det kan man ikke sætte i skema på den måde. Hvordan føler du det? Føler du trang til at ryge? Bruger du det som en flugt eller bruger du det kreativt?

Jeg er selv afhængig af thc, og er igang med 2. dagen i rygestoppet!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja jeg føler trang, men jeg tror nu ikke jeg ville gå helt amok hvis jeg ikke fik noget.

Hvor lang tid har du røget? .. vil du stoppe permanent?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Hvis du ryger fordi du føler du har brug for det, mere end fordi du bare har lyst, er du formentlig afhængig. Men det kræver en god portion ærlighed at nå til denne erkendelse.
Tag for en sikkerheds skyld en pause fra det, så bliver det også meget sjovere at ryge, det vil jeg godt love dig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
hold en pause og så tror jeg selv du kan svare på spørgsmålet :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
og hvis du søger rundt omkring her på siden finder du rigtig mange tråde omhandlende afhængighed og ligne

mini

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Eller jeg ved faktisk ikke om det er trang eller lyst, men tak for rådne :)

Men tror nu at jeg vil vente lidt med en pause, for kan sgu meget godt lide og lave en Joint om aften med mine venner.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Kredes skrev:
Eller jeg ved faktisk ikke om det er trang eller lyst, men tak for rådne :)

Men tror nu at jeg vil vente lidt med en pause, for kan sgu meget godt lide og lave en Joint om aften med mine venner.

Hehe - thats junkie talk boi... Been there, doing that! :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Kredes skrev:
Ja jeg føler trang, men jeg tror nu ikke jeg ville gå helt amok hvis jeg ikke fik noget.

Hvor lang tid har du røget? .. vil du stoppe permanent?

Jeg røg første gang som 14 eller 15 årig, men jeg har røget meget on/off siden. Mit hverdagsbongmisbrug startede for 4-5 måneder siden, men det helt afskyelige misbrug, hvor man slammer hoveder fra man står op af sengen til man falder ned i den igen, startede for 2-3 måneder siden.

Nej, jeg vil ikke stoppe permanent, men jeg vil lægge bongen på hylden i et godt stykke tid, og holde mig til en joint i ny og næ i stedet. Men jeg begynder heller ikke på joints igen før jeg er kommet helt ovenpå.

Er igang med dag 3 i mit rygestop nu :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er svært at definere afhængighed af cannabis. Den store fysiske afhængighed opnår man ikke og den psykiske er til at tale med.
Jeg er selv stoppet forholdsvis smertefrit, men man kan så afgjort mærke at der ligesom mangler noget. Beskæftiger jeg mig ikke med det store, og giver jeg mig selv plads til at tænke på at ryge, så bliver det lige den tand sværere.

Når jeg har drukket alkohol får jeg tilgengæld den følelse af at verden ikke er det samme uden fed, men sådan er det, disse ting må man leve med.

Så jeg vil sige at man først mærker afhængigheden bagefter, men at den er til at håndtere. Der mangler bare stadig noget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
well.. jeg ryger også tjald sårn lidt on and off..

engang røg jeg en del mere end jeg gjorde nu - da jeg stoppede var det nærmeste på eftervirkninger lidt søvnproblemer..

- hash er nok også det eneste stof jeg vil driste mig til at bruge mere end en dag eller 2 i træk.

om ikke andet kredes.. - så længe i ryger sammen om aftenen, og ikke hele dagen igennem så sker der ikke meget.. bare hold fast i dine mål :)

Titel:
Jeg ryger også hver dag (næsten).
Jeg kan sagtens lade være med at ryge.
Har ikke røget idag og kommer heller ikke til det :)..

Bare hold den på 1 joint . :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Stangss: Sjovt du siger det med at vi skal holde det til 1 Joint, det har jeg nemlig lavet en aftale med mig selv om at jeg gør, og måske lidt mere i weekenden :)

Trehalose: Synes det fedt du bare såen kan stoppe i en periode, :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Imo. er et dagligt forbrug af lige meget hvilket rusmiddel en form for misbrug. Jeg er overbevist om at et dagligt forbrug vil fører til afhængihed med tiden.

Senest rettet af Bismann 15 aug 2007 22:36, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Jeg ryger ca. 2-4 gange om ugen. Jeg har aldrig prøvet at ryge for mig selv og vil heller aldrig krydse den grænse, for så er der ligesom grundlagt mulighed for at rigigt heftigt misbrug. Når jeg har travlt med f.eks. lektier, familie eller andet føler jeg ingen trang, men når jeg er sammen med gutterne mangler der ligesom noget når vi ikke suger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

balle skrev:
Jeg ryger ca. 2-4 gange om ugen. Jeg har aldrig prøvet at ryge for mig selv og vil heller aldrig krydse den grænse, for så er der ligesom grundlagt mulighed for at rigigt heftigt misbrug. Når jeg har travlt med f.eks. lektier, familie eller andet føler jeg ingen trang, men når jeg er sammen med gutterne mangler der ligesom noget når vi ikke suger.

det er en fin holdning. Uden tvivl... Men pas på. Jeg sagde også sådan engang og pludselig synes jeg nu at en joint alene er det bedste der findes. Gerne i selskab. Men at ryge en joint selv er sgu det bedste.

Titel:
Medlem

Mini-krøl - korrekt!

Titel:
Junior medlem

Nu har jeg røget hash i snart 2 år (til december), omkring 3-5 joints om dagen (incl. bongen om aftenen), men på min ferie (10 dage på Philipphinerne) havde jeg ingen trang til at ryge.

Jo, lysten var der, men ingen trang.

Afhængighed preller fuldstænding af på mig. :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

den undrende, fortvilede smiley du bruger skal erstattes med en stor fed glad smiley.

Det er jo kun fedt for fanden!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kredes skrev:
Jeg har ca. røget hash i 2 måneder, næsten hverdag med mine venner osv, og jeg kan ikke finde ud af om jeg er afhængig? er det forskelligt fra person til person eller hvor lang tid skal man have røget før man er afhængig?

Kig lidt i wikien Fakta om Stoffer. Der er noget om afhængighed. Typisk skelner man mellem fysisk og psykisk afhængighed, og sidstnævnte er helt klart den største udfordring ved hash.

Psykisk afhængighed kommer banalt nok fra, at man synes noget føles godt og så vil man gentage oplevelsen. Der hvor det begynder at blive sygeligt eller antage form af selvmedicinering er når du oplever tab af kontrol og bare skal ryge og hvor du begynder at føle, at du ikke kan fungere uden at ryge.

Grænsen er ikke så fast som man skulle tro, og i ren isolation er det ikke altid lige konstruktivt at se sig blind på afhængighed. Tit må man også vurdere, om det er et egentligt misbrug.

Når du siger du "har røget hash hver dag i 2 måneder", hvad mener du så? Nogle mennesker mener "røget en joint hver dag", nogle mener "røget fra morgen til aften"?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]